vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det er nå engang slik at for de med kraftig forvrengt virkelighetssyn så kan det å stå ovenfor en dommer arte seg som en noe ufordelaktig situasjon. Vi andre som har skjønt hvordan reglene er, vi tar straffen vår med strak rygg, det er forøvrig noe som kan anbefales. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hvis hverken fakta, loven, eller andre omstendigheter er på din side, skyld på at du fikk en kjip dommer. He,he... Det er det jeg alltid har sagt: Hvis alt annet slår feil, så dra til dommeren. G 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg var straffen med rak rygg så sant jeg har gjort noe galt. At reglene straffer folk som blir angrepet er feil. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg var straffen med rak rygg så sant jeg har gjort noe galt. At reglene straffer folk som blir angrepet er feil. Ts ble jo ikke angrepet. G 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Jeg tror ikke Toro snakker om TS men en opplevelse han selv har opplevd og forvrengt. Når noen skylder på at "dommeren er slem" så ligger det åpenbart en grad av fornektelse bak. :!: Endret 13. november 2011 av vidarkri 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg sikter til saken BertNaked skrev om på forrige side, og har aldri slått ned noen. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Jeg tror ikke Toro snakker om TS men en opplevelse han selv har opplevd og forvrengt. Aha... Skulle dratt til dommeren. Pleier å hjelpe i alle sammenhenger...Får litt balanse i saken (og en smule perspektiv sett innenfra jailen) G Endret 13. november 2011 av Gaidaros 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Yup, alle veit jo at dommeren er den slemme. 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vennligst ta tilbake deres antagelser om at jeg er en voldsmann. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Yup, alle veit jo at dommeren er den slemme. de er alle betalt! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vennligst ta tilbake deres antagelser om at jeg er en voldsmann. Det har vi jo bare ditt ord på så nix. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Er det rart man går ut i fra at folk som liker vold er voldelige selv? Du står jo her og sier at en mann som har sparket en som ligger nede er 'uheldig med dommeren' om han blir dømt. Det er temmelig langt utpå jordet, den holdninga... 4 Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 For å "forsvare" min "GOD KOMPIS" Det jeg mente er ikke nødvendigvis at oppførsel var "moderne" og "voksen" men at han stiller opp for vennene sine. Har selv vært oppi situasjoner der kompiser har slengt med leppa, jeg har prøvd å roet det ned og unnskyld vennen min for så å få en på leppa. hvor var kompisen min da? nei, han stakk. En god kompis er ikke en som er på vei opp, det har du mange andre som vil. Men han er på vei ned, det er da folk forlater deg. Hvis dere kan prestere å si at dere ser på at en god kompis får blåøye uten å å gjøre noe tilbake (I dette tilfellet kunne kompisen hans bli banka). Så ber jeg dere søke etter ryggrad og baller på ebay. "vold løser ingenting". Bullshit. Japan hadde ikke trukket seg ut av 2. Verdenskrig hadde det ikke vært for at USA bombet de to byene sønder og sammen. For alt vi vet kunne kompisen til "tiltalte" blir rundjula hvis ikke denne gode kompisen hadde stilt opp Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Man kan tydeligvis ha uflaks å få en idiotdommer.. Men hva slags skade ble påført av sparkene? Hvis det sprutet blod og tenner kan det ha vært en faktor. Kunne fått meg som meddommer. Tar seg nok godt ut med en voldssak som kommer samtidig som saken med falsk forklaring. Mopedkjøring uten kompetansebevis vil sikkert også bli nevnt av aktor for å påvise manglende vilje til å etterleve lov- og regelverk. De kommer til å vise noen flotte bilder av skaden ved øyet og eventuelt av bloduttredelser i mageregionen, sammen med en legeerklæring på skadenes omfang. Om dette ikke passerer som nødverge ender det med et antall dager betinget fengsel (muligens kombinert med en heftig bot), 5-10 tusen i saksomkostninger og eventuelt erstatning for behandling av skader, klær og tapt arbeidsfortjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå