Gå til innhold

DCS: A-10C Warthog: Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt det en del ja, pluss forløperen Black Shark KA-50..

 

Ble egentlig "dratt" inn i denne formen for realisme av Comanche vs Hokum spillet, som jo ikke kan måle seg med de fra DCS på området realisme i cockpit og våpen styring også videre, men som allikevel hadde sin charme med sitt ganske komplekse fly simulering, som var vanskelig nok og godt modellert i den simmen...

 

I Black Shark er jo dette tatt et skritt videre med helt sinnsvak realisme som kun virkeligheten overgår, men det har lært meg å fly helos da :)

 

Var borti en militær fly sim på jobben for litt siden og endte opp som den eneste som klarte å lette, fly og lande igjen i den simmen, takket være sim trening fra black shark og A-10C og comanche vs hokum... Han som viste oss simmen var ex militær flyger og kunne fortelle at det neste var verre å fly i en sim enn i det virkelige liv, for i det virkelige liv har du g kreftne som i tillegg forteller deg om det går opp eller ned...

Og at de som kunne fly helikopter i en sim også, men stor sannsynlighet, kunne sette seg inn i et ordentlig helikopter og fly det. Så realisme kan brukes til så mangt i spill tydeligvis...

 

Ellers vil jeg vel si at det er noe eget med A10-C flyet... Har hatt en del oppdrag i den simmen og har enda ikke helt funnet ut hvordan jeg slipper unna "kill zones" fra trippel A batteriene annet enn å fly sinnsvakt lavt (NoE, eller nap of earth), men å fly så lavt mister du oversikt og er et forholdsvis lett mål for bakke styrkene, som også har den irriterende trangen at de bare må skyte på meg når jeg kommer susende et par meter over veien med bolig blokker på hver side av meg... Så taktikken er enda ikke helt inne i et fly som det er i en helo, for å si det sånn...

 

Driver for det meste å trener på FFB, (free fall bombing) og maverick styringen, dette var mye mer brutalt og enkelt i black shark enn i A10 syntes jeg.... Det var liksom fort gjort å kjippe unna et par vickr raketter på 8 kilometers avstand mot et mål som ikke hadde noen mulighet til å skyte tilbake enn en macerick der du har tilbakelagt 2 kilometer MOT rakettene som suser mot deg FØR du har fått siktet deg inn...

 

 

Men hvem taktikk er best? I områder med mange langt rekkende trippel A batterier er det vel ikke så lurt å gå inn høyt, er det vel? Samtidig som det heller ikke er så smart å gå inn lavt der det er hurtig skytende roboter som peprer deg med kuler så fort du er innenfor skuddhold (og som du flyr over når du kommer inn høyt...)

 

Simulatoren er ihvertfall helt rå for de som vil ha realisme, ingen tvil om det. Har faktisk aldri prøvd arcade mode i det spillet, der du bare kan sikte å skyte... Skal det være noe så må det være realistisk og jeg simpelthen elsker å sitte å fikle med brytere og starte flyet opp i pod'en før jeg stiller inn våpen systemene, spør tårnet om jeg kan taxe for å ta av før jeg kjører mot rullebanen og igjen kaller opp tårnet for å ta av.... A10-C flyet er ikke noen racerbil, men den flytter seg og når det står 130 knots på skjermen dras stikka langsomt bakover og jeg har lift off... Herlig følelse!!!

 

:)

 

Nå er det bare å finne igjen de fiendene som har gjemt seg...

 

 

Til dfe som har tenkt å prøve dette spillet vil jeg si følgende:

 

-Skaff dere en skikkelig joystick. Spillet er mye lettere når du har HOTAS, det vil si de mest brukte tastetrykkene på joysticken isteden, gjerne en jot stick med trottle

 

-Skaff deg TrackIR, der du ved hjelp av en IR føler på skjermen og IR punkter på øreklokkene kan kontrollere hvor du ser på skjermen. Dette er 6D bevegelse, det vil si at hvis du lener deg nærmere skjermen så lener du deg forover i flyet også videre, du kan tilte hodet og se ned fra cockpiten også videre, du er altså ikke avhengig av top hatten på joysticken for å se rundt deg, noe som høyner fly opplevelsen ENORMT!!! I begynnelsen var det litt vanskelig å finneigjen bakken etter å ha kikket opp i kamp situasjoner og slikt, men det venner du deg fort til. Og den er kompatibel med andre spill også, som bil sim, tog sim etc.. Altid greit å kunne fristille tommelen for å se seg rundt, noe som ofte er ganske hakkete måte å gjøre det på også der TrackIR er glidende og trinnløs... :) Et must for enhver fly sim entusiast...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt det en del ja, pluss forløperen Black Shark KA-50..

 

Ble egentlig "dratt" inn i denne formen for realisme av Comanche vs Hokum spillet, som jo ikke kan måle seg med de fra DCS på området realisme i cockpit og våpen styring også videre, men som allikevel hadde sin charme med sitt ganske komplekse fly simulering, som var vanskelig nok og godt modellert i den simmen...

 

I Black Shark er jo dette tatt et skritt videre med helt sinnsvak realisme som kun virkeligheten overgår, men det har lært meg å fly helos da :)

 

Var borti en militær fly sim på jobben for litt siden og endte opp som den eneste som klarte å lette, fly og lande igjen i den simmen, takket være sim trening fra black shark og A-10C og comanche vs hokum... Han som viste oss simmen var ex militær flyger og kunne fortelle at det neste var verre å fly i en sim enn i det virkelige liv, for i det virkelige liv har du g kreftne som i tillegg forteller deg om det går opp eller ned...

Og at de som kunne fly helikopter i en sim også, men stor sannsynlighet, kunne sette seg inn i et ordentlig helikopter og fly det. Så realisme kan brukes til så mangt i spill tydeligvis...

 

Ellers vil jeg vel si at det er noe eget med A10-C flyet... Har hatt en del oppdrag i den simmen og har enda ikke helt funnet ut hvordan jeg slipper unna "kill zones" fra trippel A batteriene annet enn å fly sinnsvakt lavt (NoE, eller nap of earth), men å fly så lavt mister du oversikt og er et forholdsvis lett mål for bakke styrkene, som også har den irriterende trangen at de bare må skyte på meg når jeg kommer susende et par meter over veien med bolig blokker på hver side av meg... Så taktikken er enda ikke helt inne i et fly som det er i en helo, for å si det sånn...

 

Driver for det meste å trener på FFB, (free fall bombing) og maverick styringen, dette var mye mer brutalt og enkelt i black shark enn i A10 syntes jeg.... Det var liksom fort gjort å kjippe unna et par vickr raketter på 8 kilometers avstand mot et mål som ikke hadde noen mulighet til å skyte tilbake enn en macerick der du har tilbakelagt 2 kilometer MOT rakettene som suser mot deg FØR du har fått siktet deg inn...

 

 

Men hvem taktikk er best? I områder med mange langt rekkende trippel A batterier er det vel ikke så lurt å gå inn høyt, er det vel? Samtidig som det heller ikke er så smart å gå inn lavt der det er hurtig skytende roboter som peprer deg med kuler så fort du er innenfor skuddhold (og som du flyr over når du kommer inn høyt...)

 

Simulatoren er ihvertfall helt rå for de som vil ha realisme, ingen tvil om det. Har faktisk aldri prøvd arcade mode i det spillet, der du bare kan sikte å skyte... Skal det være noe så må det være realistisk og jeg simpelthen elsker å sitte å fikle med brytere og starte flyet opp i pod'en før jeg stiller inn våpen systemene, spør tårnet om jeg kan taxe for å ta av før jeg kjører mot rullebanen og igjen kaller opp tårnet for å ta av.... A10-C flyet er ikke noen racerbil, men den flytter seg og når det står 130 knots på skjermen dras stikka langsomt bakover og jeg har lift off... Herlig følelse!!!

 

:)

 

Nå er det bare å finne igjen de fiendene som har gjemt seg...

 

 

Til dfe som har tenkt å prøve dette spillet vil jeg si følgende:

 

-Skaff dere en skikkelig joystick. Spillet er mye lettere når du har HOTAS, det vil si de mest brukte tastetrykkene på joysticken isteden, gjerne en jot stick med trottle

 

-Skaff deg TrackIR, der du ved hjelp av en IR føler på skjermen og IR punkter på øreklokkene kan kontrollere hvor du ser på skjermen. Dette er 6D bevegelse, det vil si at hvis du lener deg nærmere skjermen så lener du deg forover i flyet også videre, du kan tilte hodet og se ned fra cockpiten også videre, du er altså ikke avhengig av top hatten på joysticken for å se rundt deg, noe som høyner fly opplevelsen ENORMT!!! I begynnelsen var det litt vanskelig å finneigjen bakken etter å ha kikket opp i kamp situasjoner og slikt, men det venner du deg fort til. Og den er kompatibel med andre spill også, som bil sim, tog sim etc.. Altid greit å kunne fristille tommelen for å se seg rundt, noe som ofte er ganske hakkete måte å gjøre det på også der TrackIR er glidende og trinnløs... :) Et must for enhver fly sim entusiast...

:) jeg elsker dcs a10 warthog. vis du er på 20 000ft høyde så er sjangsen liten for at du skal bli truffet! :) Spiller du multiplayer?

Bruker du hotas stikke? jeg bruker en logitech 3d pro men jeg vuderer og kjøpe hotas stikke, men først må jeg ha grafikk kort :p

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Var mye som skjer her ja^^

 

Tenke over å begynne med det etter å har sett lenge på ralfidude sine videoer nå, men seint på kvelden komme jeg på mye rart ^^. Er det lurt å starte med en sivile fly simulator ala x-plane først? regne med de er enklere en DCS.

Tror mye av moroen er multiplayer med Teamspeak, hvordan er DCS scenen her i Norge eller generelt, er det enkelt å finne noen å fly med? Hotas stikke er litt dyrt, har ikke disse mengder med penger til overs, noen billigere å anbefale?

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...