Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppgraderte nylig fra 2x8800GTS i SLi til GTX 560Ti samt 120gb HyperX SSD, men ser at for å kjøre sykrim enda bedre så trengs det litt til.

Specs på pcen bortsett fra det allerede nevnte er:

Asus p5n-e sli hovedkort med Core 2 Duo E6400 klkket til 3.15ghz med 4gb RAM.

Jeg har kikket litt på denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649118, men før jeg bestiller ville jeg forhøre meg med dere om det er en annen kombo jeg burde sette sammen/noe jeg burde vente på. Strømforsyning o.l. er rimelig ny corsair på rundt 800W hvis jeg ikke husker feil.

NB. skal virkelig oppdatere skjermkortet når de nye kommer i 2012. Meningen er at denne pcen som den forrige skal vare i mange år. mao. så er det viktig at ytelsen ikke er dårlig!

På forhånd takk for all hjelp,

Mvh.

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men pcen skal som sagt vare i flere år - ikke kun for skyrim. Det er derfor jeg vurderer å ta i litt hardt på oppgraderingspakken. Jeg antar at jeg får samme om ikke litt bedre ytelse med den litt dyrere oppgraderingspakken, men litt bedre ytelse litt lengre frem i tid?

H

Hei

2500k oppgraderingspakke vil yte like bra og spare deg for en drøy tusenlapp.

Skyrim performance test, leser man denne finner man ut at Skyrim bruker maks to kjerner, og liker båndbredde og ytelse per MHz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje ikke, men jeg bruker pcen en del til tyngre Photoshopfiler samt noe videoredigering. Burde jeg forresten vente litt nå siden Intel nettop slapp nye cpuer?

LGA2011 har en startpris på 8K, det er to helt forskjellige markeder. Det var AMDs jobb med FX-8150 å tilby konkurranse, men det klarte de ikke i det hele tatt. Intel har mer grunn til å øke prisene enn å senke dem.

Lenke til kommentar

i5 er dessuten veldig overklokkbar, så det lønner seg å gå for i5-2500K.

å det er ikke 2600k mener du? ;)

Kjekt å høre, har også bestilt overgangsbracket slik at jeg kan bruke vannkjølingen videre. Har per dags dato min gamle E6600 2.4 kjørende på 3.8 ghz. Blir spennende å se hva som kan hentes ut av en 2600k!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...