x-team Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nå er det på tide med ny laptop tenker jeg.. Har en Toshiba som begynner og dra på åra ganske godt.. Nå er det også lenge siden jeg har holdt noe spesielt på innen pc så jeg veit ikke helt hva som er 'bra' i dag? For 8år siden var jo 2gb ram mye, mye bør jeg ha i dag osv..? Bruker pcen kun til surfing, nedlasting av div ting, og noe CS 1,6 spilling noe mer krevende ting bruker ikke pcen til lengere.. Er foreks denne et bra kjøp? ASUS X73BY Eller noen som har noen bedre forslag i prisklassen opp mot 5k? Takker Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det er jo greit at det skal være billig men du kan jo ta en modell med en skikkelig cpu når du først skal kjøpe maskin. Velger du en med god hardware så slipper du å bruke 4000kr hvert år på ny maskin. Må det være 17"? Lenke til kommentar
s0a Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vil tro den skal dekke dine behov ja! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 ASUS X73SV 17.3" HD+ GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, pris 5498kr er i en helt annen klasse enn X73BY. Den har siste generasjon Intel Sandy Bridge cpu og er greit middelklasse grafikkort som klarer stort sett alt av spill, de tyngste dog i Low til Medium. Hvis du klarer deg med 15,6" skjerm så har du mange flere modeller og velge blant. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 17'' skjerm er ikke et must nei, men hadde jo vært greit.. Noen med 15,6'' skjerm som er og anbefale innen for min prisramme? Jeg trenger ikke på noen måte noen pc som kjører de tyngste spillene.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Da har du et valg, du kan enten kjøpe en maskin med et halvgreit skjermkort, eller du kan kjøpe en maskin som benytter integrert grafikk. Forskjellen er da at integrert duger helt fint til alt mulig unntatt nyere spill. Asus X53E eller K53E er gode valg med integrerte grafikkløsninger. Dell Vostro er i samme klasse men leveres med matt skjerm, noe jeg holder høyt da stort sett alt av maskiner idag leveres med glossy skjermer som er ubrukelige i sterkt lys. Endret 13. november 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
x-team Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Asus X73BY har da vel ikke integrert skjermkort slik jeg kan se det? Altså den jeg linker til i den første posten min. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 X73BY har så dårlig hardware forøvrig at jeg ikke kan anbefale noe slikt. Prisen er også i så måte for høy i forhold til hva du faktisk får. Hold deg til maskiner med Sandy Bridge cpu, noe annet er rein dårskap. Lenke til kommentar
s0a Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Får mye for pengene om du velger denne! Endret 15. november 2011 av sonre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå