Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme over utroskap?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer er i slutten av 20 årene, vi har vært sammen i snart 5år og vi har 2 små barn. Så er vi i den situasjon at jeg har avslørt henne i å være utro. Dette er selvfølgelig veldig sårende for meg, men ettersom jeg fortsatt elsker henne, vi har 2 barn sammen, og jeg føler meg delvis skyld i det som har skjedd, så ønsker jeg å tilgi henne for det hun har gjort. Og jeg ønsker å fortsette forholdet Det eneste jeg ønsker nå er at all kontakt med de hun har oppsøkt opphører.

Nå har ting forandret seg, og vi har det allerede mye bedre på de områdene som var dårlig før. Det eneste som er mye dårligere nå er tilliten til henne. Det er min største utfordring. Er det noen som har erfaringer fra å gjenopprette tilliten, og kan gi meg noen gode råd for å få dette til på best mulig måte?

 

Postet av anonym: b7700fdd5861cb52dfe3d79727da0e4d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det er vel opp til deg og velge om du vil være sammen med henne, men det å være utro skal selvfølgelig ikke skje. Det blir nok vanskeligere å stole på den personene som er utro.

Hvorfor føler du skyld i det som har skjedd? Ene og alene samboern din og han hun har hatt et opplegg med sin skyld. Ikke din.

Lenke til kommentar

Hei. Det er vel opp til deg og velge om du vil være sammen med henne, men det å være utro skal selvfølgelig ikke skje. Det blir nok vanskeligere å stole på den personene som er utro.

Hvorfor føler du skyld i det som har skjedd? Ene og alene samboern din og han hun har hatt et opplegg med sin skyld. Ikke din.

Vi har hatt et tøft år i forholdet vårt, jeg har vel tatt mye for gitt, slik som det å gi henne komplimenter, det og ikke si stygge ting som man egentlig ikke mener, men man sier det i frustrasjon. Jeg har vel også sagt til henne at ordner ikke ting seg så fungerer ikke forholdet vårt lengere. men det er også noe jeg har sagt i frustrasjon. Jeg elsker jenta over alt på denne jord. Vi har 2 barn som blir skadelidende dersom vi bryter forholdet.

Og jeg tror at det tillitsbruddet hun har gjort, har skadet meg slik at jeg vil vel aldri kunne stole på noen mer 100% . Om jeg bryter dette forholdet, og finner meg en ny dame så tror jeg at jeg vil alltid ha det i bakhuet at hun kan også gjøre det samme. Derfor tror jeg at det er bedre sjanser for at jeg skaper igjen tilliten til min nåværende dame, enn å starte på nytt.

Lenke til kommentar

Ok. Men det samme gjelder vel for hun du er sammen med nå også eller?

Det at du har sagt litt forskjellig i frustrasjon er heller ikke så bra, men det er jo lov til å bli frustrert når hun du er sammen med er utro.

Dere kan jo snakke om det som har skjedd og hvorfor hun var utro i det hele tatt. Noe må det jo være som gjør at hun har vært utro.

Naturligvis kan man vel egentlig ikke unnskylde utroskap. Det skal bare ikke skje i et forhold.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon. Normalt ville jeg bare bedt deg om å stikke fra kjerringa så fort som mulig, men når du har barn blir det ytteligere komplisert. Jeg for min del vet ikke om jeg kunne klart å være sammen med ei dame som hadde vært utro, selv om jeg hadde barn. Har samboeren din hatt sex med denne mannen, eller var det bare kyssing?

Lenke til kommentar

Du har vel da egentlig tre valg:

 

1. Du snakker med henne om hvordan dette har skjedd og blir enige om hva dere skal gjøre.

 

2. Du overser alt som har skjedd og lar ting bare gå videre.

 

3. Du går fra henne/kaster henne ut selv om du risikerer litt forskjellig ved å gjøre det. F. eks at du kanskje ikke får sett barna så ofte.

Lenke til kommentar

Det går ikke. Eller, det er mulig å gjøre det bedre, men det vil alltid ligge der i bakhodet ditt og gnage. Det du kan gjøre er å gjøre det samme mot henne, som hun har gjort mot deg. Moralens voktere vil si at det da ikke gjør det noe bedre enn henne, men det er nettopp poenget. Har selv gjort det, og det hjalp faktisk noe.

 

Postet av anonym: 771ee0f740d7bb1125b4664551341bdc

Lenke til kommentar

Hevn løser ingen ting. Jeg er selvfølgelig opprørt over at hun har gjort det hun har gjort, men jeg har alerede nesten glemt det som hun har gjort. Det som er jobben nå framover er å bygge opp tilliten. Jeg har forsøkt å overvåke div medier, men jeg tror da at hvis hun oppdager det gjør ting enda verre. Det jeg egentlig søker av svar her er om noen har opplevd det samme og som har klart å holdt på forholdet etterpå.

Lenke til kommentar

Det skal veldig mye jobbing til fra begge parter for å få forholdet godt og trygt igjen etter utroskap. Det er ikke så lett som det kan virke, fordi tillitten bygges ikke opp igjen på en måned eller ett år. Av og til går det ikke heller, men det får dere eventuelt ta da. For det å ikke være trygg på kjæresten din - det vil ødelegge deg i lengden.

 

For det første må hun kutte all kontakt med det som er relatert til utroskapen, og fortsette å holde seg unna. Så må dere jobbe med deres problemer som par og finne ut hva som gjorde at situasjonen ble til at hun var utro, og forebygge eventuell ny utroskap. Hva ble gjort galt? Hva kan dere gjøre bedre? Hva var grunnen til at hun var utro? Du burde som du sikkert forstår ikke overvåke medier osv. Gi hun all tillitten og stol på at hun ikke har noe å skjule. Dersom du klarer å overkomme nysgjerrigheten din og heller gå til henne med bekymringene dine, vil dere ha kommet langt. Hun må også godta at du ikke glemmer, at dette vil gnage på deg og at hun har mange ubehagelige spørsmål hun må svare på.

 

Det er veldig flott av deg å tilgi denne gangen - men aldri gjør det to ganger.

Lenke til kommentar

Hevn løser ingen ting. Jeg er selvfølgelig opprørt over at hun har gjort det hun har gjort, men jeg har alerede nesten glemt det som hun har gjort. Det som er jobben nå framover er å bygge opp tilliten. Jeg har forsøkt å overvåke div medier, men jeg tror da at hvis hun oppdager det gjør ting enda verre. Det jeg egentlig søker av svar her er om noen har opplevd det samme og som har klart å holdt på forholdet etterpå.

 

Jeg vet utmerket godt hvordan du føler deg ,for jeg har vært borti det selv. Jeg køddet ikke med å gjøre det samme tilbake, men det må seriøst føle på selv. Du tror det går greit nå, men tro meg, det kommer til å ligge og gnage. Det at du forsøker å overvåke hennes Facebook o.l, dersom jeg har tolket deg rett, sier meg at du er på vei ned den samme stien som jeg gikk. Hofteskudd fra min side, når jeg drakk ble jeg ganske fort irritert og forbanna. Kjenner du deg igjen? I ettertid har innsett at det ikke bare var på hun, men på meg selv for at jeg ikke klarte å gi slipp på et menneske som har gjort noe så jævlig mot meg. Jeg ønsker deg lykke til, for jeg vet virkelig godt hvordan du har det. Vi er mange som har vært der, selv om det ikke hjelper en dritt.

 

 

Postet av anonym: 771ee0f740d7bb1125b4664551341bdc

Lenke til kommentar

Det skal veldig mye jobbing til fra begge parter for å få forholdet godt og trygt igjen etter utroskap. Det er ikke så lett som det kan virke, fordi tillitten bygges ikke opp igjen på en måned eller ett år. Av og til går det ikke heller, men det får dere eventuelt ta da. For det å ikke være trygg på kjæresten din - det vil ødelegge deg i lengden.

 

For det første må hun kutte all kontakt med det som er relatert til utroskapen, og fortsette å holde seg unna. Så må dere jobbe med deres problemer som par og finne ut hva som gjorde at situasjonen ble til at hun var utro, og forebygge eventuell ny utroskap. Hva ble gjort galt? Hva kan dere gjøre bedre? Hva var grunnen til at hun var utro? Du burde som du sikkert forstår ikke overvåke medier osv. Gi hun all tillitten og stol på at hun ikke har noe å skjule. Dersom du klarer å overkomme nysgjerrigheten din og heller gå til henne med bekymringene dine, vil dere ha kommet langt. Hun må også godta at du ikke glemmer, at dette vil gnage på deg og at hun har mange ubehagelige spørsmål hun må svare på.

 

Det er veldig flott av deg å tilgi denne gangen - men aldri gjør det to ganger.

Dette var et veldig fint svar. Tusen takk, jeg ønsker flere slike svar

Lenke til kommentar

Jeg har vært i lignende situasjon selv for en del år tilbake. Den da værende kjæresten min var utro mot meg. Vi hadde hatt en vanskelig tid de siste mnd før det skjedde. Det endte med at vi gjorde det slutt.

 

Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI kunne stolt på han igjen og det var nr 1 for meg i et forhold. Jeg var veldig deprimert etter det. Han tok kontakt med meg igjen bare et par uker etter bruddet. Han ville vi skulle prøve å få forholdet til å fungere igjen.

 

Jeg var veldig langt nede og ensom, jeg var svak og sa meg enig til å prøve igjen. Det skulle jeg aldri gjort. For min del var det helt umulig å stole på han, noe som skapte mye problemer og krangler.

 

Hvis hun har vært utro en gang så tror jeg det er en stor sjangse for at hun gjør det igjen. Jeg forstår det er vanskelig mtp at dere har barn sammen, men jeg er sikker på at det er bedre for barna om dere går i fra hverandre enn om dere er sammen, bare for dem.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i lignende situasjon selv for en del år tilbake. Den da værende kjæresten min var utro mot meg. Vi hadde hatt en vanskelig tid de siste mnd før det skjedde. Det endte med at vi gjorde det slutt.

 

Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI kunne stolt på han igjen og det var nr 1 for meg i et forhold. Jeg var veldig deprimert etter det. Han tok kontakt med meg igjen bare et par uker etter bruddet. Han ville vi skulle prøve å få forholdet til å fungere igjen.

 

Jeg var veldig langt nede og ensom, jeg var svak og sa meg enig til å prøve igjen. Det skulle jeg aldri gjort. For min del var det helt umulig å stole på han, noe som skapte mye problemer og krangler.

 

Hvis hun har vært utro en gang så tror jeg det er en stor sjangse for at hun gjør det igjen. Jeg forstår det er vanskelig mtp at dere har barn sammen, men jeg er sikker på at det er bedre for barna om dere går i fra hverandre enn om dere er sammen, bare for dem.

 

 

Takk for nok noen fine ord, men i din situasjon endte det med brudd, jeg ønsker litt mer fra de som har endt med et godt forhold. For jeg har allerede da jeg fikk vite om saken og konfrontert henne med det gitt henne beskjed om at jeg tillgir henne for det. Jeg har faktisk aldri kjent på hvor glad jeg har vært i henne før jeg nå holder kanskje på å miste henne. Jeg har derfor blitt mer glad i henne, og vi har selv fra den dagen jeg oppdaget det hatt noen krangler o.l. vi har det kanskje litt anderledes, men noen ganger tror jeg at et forhold også kan komme styrket ut fra en slik situasjon så lenge det ikke gjentar seg.

Jeg har som jeg har skrevet tidligere at jeg tidligerer i år har gitt henne inntrykk av at jeg ikke ønsker henne mer pga baggateller og penger. Dette angrer jeg veldig mye på, og derfor føler jeg meg velidg skyld i at hun bare har søkt etter noen som gir henne trygghet. Dette er rent menskelig å søke slikt.

 

Er det noen som har opplevd dette , endt opp med fortsettelse på forholdet, og levd kanskje noen år etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...