Lychelig Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei! Jeg har hovedkort av typen Asus M4N78 pro, med GeForce 8300 integrert. Saken er at jeg aldri har tatt i bruk dette hovedkortet før, i tillegg til at jeg kjører Ubuntu 11.10. (første gang jeg er bort i Linux). Jeg er usikker på om driverne er installert riktig. Youtube-videoer hakker når jeg har fullskjerm, og selv de enkleste spill lagger. Er integrerte skjermkort så dårlig, eller kan dette ha noe med driverne å gjøre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 8300 er ikke et kraftig kort. Youtube-video burde gå greit i vindu, men ikke i fullskjerm. Noe særlig til spill kan du glemme. Lenke til kommentar
Lychelig Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Takk for svar. En annen ting jeg lurer på, relatert til dette - hvor bra støtter ubuntu hardware? Dersom jeg kjøper et skjermkort, vil jeg da få installert driverne til dette, slik at jeg får maks ut av det? Er rimelig grønn når det kommer til linux... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vil tro det meste av de vanlige kortene støttes i Linux. Nvidia-kort har visstnok bedre drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå