Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva gjør jeg nå

emwa

Anbefalte innlegg

På fredag var jeg syk. Jeg hadde veldig vondt i hodet og var hjemme fra skolen. Denne dagen skulle jeg ha en viktig vurdering i et fag. Læreren min i dette faget er streng, og sier nå at jeg må ha legeerklæring for å få ta vurderingen på nytt.

Den dagen dro jeg til legen min, men han var ikke der, og den andre fastlegen var fullbooket. Jeg fikk dermed ikke noen legemelding av han. Så hva skal jeg gjøre nå?

Jeg kan jo ikke dra til legen nå, og si at jeg trenger legeerklæring som skal gjelde for fredag( 2 dager siden)

Herreguud. Hva skal jeg gjøre? Og i dag er det søndag, og hvis jeg får legeerklæring må jeg fremføre i morgen. Kan jeg oppsøke legevakt å få en erklæring. Aner ikke hva jeg skal gjøre... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fredag var jeg syk. Jeg hadde veldig vondt i hodet og var hjemme fra skolen. Denne dagen skulle jeg ha en viktig vurdering i et fag. Læreren min i dette faget er streng, og sier nå at jeg må ha legeerklæring for å få ta vurderingen på nytt.

Du skal ikke trenge legeerklæring for å være borte fra skolen en dag.

Det er noe annet hvis du har vært så mye borte fra skolen at læreren din ikke kan sette karakter på deg. Da trenger han legeerklæring. Du trenger også legeerklæring hvis dette var en eksamen, noe det ikke var?

Du burde kontakte rådgiver eller klasseforstander.

Lenke til kommentar

Det var en fremføring i et fag jeg nettop har byttet til. Jeg har ingen vurderinger i dette faget pga jeg har byttet til det. Jeg har ikke vært borte fra noen timer i dette faget. Men læreren min mener at dersom jeg skal ta vurderingen om igjen, må jeg ha en legeerklæring selv om jeg kun var borte i én dag. ..

Så hva gjør jeg da? SKal jeg oppsøke en legevakt?

Lenke til kommentar
Men læreren min mener at dersom jeg skal ta vurderingen om igjen, må jeg ha en legeerklæring selv om jeg kun var borte i én dag. ..

For å være helt ærlig: Be han finne noen andre å plage.

Han har ingen rett til å forlange legeerklæring da du ikke oppfyller kravene til at han kan få lov til å kreve det. Jeg vet ikke hvem du skal anmelde/rapportere dette autoritære overtrampet til, men du burde rapportere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...