Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dagens tema: VIRUS! , men min forsvant sjølv!! ??


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja dette har vert dagens tema. Eg blei angrepe igår kveld akuratt når eg skulle til å skru av pc-en min. Eg hadde jo ikkje fått med meg noko om dette viruset... :(

 

Uansett; Eg gjorde IKKJE noko med det. Idag når eg starter maskina og hadde tenkt å ordne opp i det der så er det der ikkje lenger. msblast.exe kjøyres ikkje blant "processes". Merkeleg!

 

Lest masse om viruset idag, men ikkje hjå nokon at den forsvant av seg sjølv. I den forbindelse lurer eg på:

 

svchost: Det er eit program som skal vere der, ikkje sant?

 

-Green-

P.S. SORRY FOR AT DET BLEI EIN POST TIL OM DETTE, MEN EG FANT INGEN SOM HADDE OPPLEVD AKURATT DETTE...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Green skrev "svchost: Det er eit program som skal vere der, ikkje sant"

 

Lurer jeg på oxo kan ikke huske å ha sett det før blant "prosesser" men nå er de fire eller fem.

En annen ting jeg oppdaga etter besøket av Blaster var noe rart i enhetsbehandling. Har ett nettverkskort og i enhetsbehandlig har det alltid stått bare det ene. Men etter at Blaster hadde vært innom hadde det yngla og blitt til fem eller seks. Alle hadde tilføyelsen (Miniport) enten foran eller bak.

Lenke til kommentar

jeg også, har både oppdatert norton 2003, windows update oppdateringen inne og remove fix hvis viruset skulle komme. nå har jeg bare kontroll på mine pc`er vet ikke hvordan det er med de andre pc`ene i huset vårt, men regner med at de ikke har det de heller.

 

er ikke helt sikker på om dette har blitt spurt om før, men sprer dette viruset seg igjennom nettverk?

Lenke til kommentar
Og det ser ut til at jeg har fått flere hovedkort! Trodde ikke det var SÅ god plass i min bærbare Dell... ;-)

 

Det er vel ikke de 5 System board du mener ? For det har vel alltid vært sånn (før MSBlast). Eller tar jeg helt feil nå? (har det her også)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ja dette har vert dagens tema. Eg blei angrepe igår kveld akuratt når eg skulle til å skru av pc-en min. Eg hadde jo ikkje fått med meg noko om dette viruset... :(

 

Uansett; Eg gjorde IKKJE noko med det. Idag når eg starter maskina og hadde tenkt å ordne opp i det der så er det der ikkje lenger. msblast.exe kjøyres ikkje blant "processes". Merkeleg!

 

Lest masse om viruset idag, men ikkje hjå nokon at den forsvant av seg sjølv. I den forbindelse lurer eg på:

 

svchost: Det er eit program som skal vere der, ikkje sant?

 

-Green-

P.S. SORRY FOR AT DET BLEI EIN POST TIL OM DETTE, MEN EG FANT INGEN SOM HADDE OPPLEVD AKURATT DETTE...

 

Opplevde det samme på jobb 2 ganger i går, men finner ikke noe tegn til at pc'n er infisert. Ettersom jeg har forstått er ormen veldig dårlig kodet, og den reboot saken er et misslykket forsøk. Slik jeg har forstått det er exploit'en forskjellig avhengig om du har Win2K eller XP, og ormen sjekker ikke hva du har, den bare kjører noen random rutiner. I de tilfelle hvor den kjører en 2K exploit på XP, så får du reboot/feilmelding i RPC.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått det viruset, nå er internett forbindelsen gjennom en server som kjører OpenBSD og har en slags firewall fungsjon (det er ikke jeg som er "web master" i huset).

Jeg legger til at jeg kjører u-patcha XP-pro, med PC-cillin uten siste oppdatering (virus pattern) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...