Gå til innhold

Våpen mot voldtekt?


  

51 stemmer

  1. 1. Burde kvinner ha rett til å bær våpen?

    • Ja. Viktig å kunne forsvare seg.
      15
    • Nei. Det får holde at voldtektsmannen er bevæpnet.
      36


Anbefalte innlegg

MENN kan ikke ha ufrivillig sex med kvinner

 

Det er faktisk ikke sant...

 

kan man tenne på en man ikke har lyst til å ha sex med?

 

Det behøver du heller ikke, hvis en kvinne tar av en mann buksa og begyner å beføle hans penis vil den errigeres, dette er en fysisk prosses som "tenner" kroppen ufrivillig.

I tillegg kan det tenkes at selve situasjonen fører til at kroppen blir tent selv om ikke hodet vil det.

 

Alle vi med en penis vet hvor vanskelig det er å kontrollere den.

 

Korrekt.... Og vi jenter har andre "våpen" enn hendene for å si det slik... :whistle:

 

Så dette er en kamp som ingen mann kan vinne :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk dårlig forslag av trådstarter å gi våpen til fulle jenter. Hvem har ikke opplevd hylskrikende jenter på et utested? Har sett en del cat fights opp igjennom tidene, og da vil jeg si det er bedre at de lugger hverandre enn at de står bak hver sin postkasse med en pistol og skyter på hverandre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fantastisk dårlig forslag av trådstarter å gi våpen til fulle jenter. Hvem har ikke opplevd hylskrikende jenter på et utested? Har sett en del cat fights opp igjennom tidene, og da vil jeg si det er bedre at de lugger hverandre enn at de står bak hver sin postkasse med en pistol og skyter på hverandre.

 

Ikke til å nekte for at Quote dessverre har et poeng ^^

 

Når jeg tenker på at det er greit med våpen så tenker jeg dog mest på typen ikke dødelige av typen pepperspray og strømpistol ol.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Beste tråden på lenge 10/10.

 

Men det vi mangler er litt om jødekonspirasjon, CIA og lignende.

Du glemte Nyhetsspeilet og chemtrails.

 

 

ok, men så er nå "chemtrails" særriøst, da ... konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar

Ikke til å nekte for at Quote dessverre har et poeng ^^

 

Når jeg tenker på at det er greit med våpen så tenker jeg dog mest på typen ikke dødelige av typen pepperspray og strømpistol ol.

Angående strømpistoler, så blir det hevdet av Amnesty at strømpistoler har drept 351 personer. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/04/21/173236.htm

 

Pepperspray er i teorien ikke lovlig, selv om jeg vet om i hvert fall et merke hvor jeg mener var lovlig. Jeg ser det fremdeles problematisk hvis alle fulle jenter skulle gått rundt med pepperspray. Hvis svaret på å forhindre voldtekter er å bevæpne folket, samtidig som man mener at argumentet med at jenter ikke skal gå alene, ikke drikke for mye alkohol etc, er ugyldig - så er dette bare et tegn på hykleri.

Lenke til kommentar

Enormt nøytrale valg i pollen da, er en voldtektsmann per definisjon alltid bevæpnet? Hm, da lærte jeg noe nytt i dag også. :whistle:

 

Skulle gjerne sett at trådstarter spesifiserer hva slags våpen han mener kvinner bør bevæpne seg med på byen, det er tross alt forskjell på pepperspray og MP5. Og når man først er inne på det, hvorfor ikke bevæpne alle barn? De kan jo møte på en pedofil luskemann på vei til skolen. Nei, sannelig min hatt, gi ungene en Glock hver! :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt at å ruste opp den kvinnelige befolkningen i Norge til væpnet krig er noe å satse på. Hvis jenter begynner å bevepne seg, så tror jeg nok faren bare er stor for at voldtektsmenn gjør det samme, eller i det minste skrur opp voldsbruken for å kompensere for det. De fleste som bestemmer seg for å forgripe seg på en kvinne gjør det nok bare hvis de er rimelig sikker på at de har et overtak som kvinnen ikke klarer å tippe. Hvis voldtektsmenn går rundt med en tanke om at kvinner trolig er bevepnet så tror jeg de kommer til å ta høyde for det når de går frem.

 

På en annen side kan det vel tenkes(jeg har ikke noe dokumentasjon for at det stemmer) at de fleste overfallsvoldtektene er spontane handlinger uten spesielt mye planlegging eller rasjonell tankegang i forkant og at det dermed ikke kommer til å bli tatt spesielt mange forbehold mot våpen hos mulige voldtektsofre. Men hvor vidt en jente med en pepperspray har spesielt stor sjanse til å avverge en voldtekt kan vel betviles. Nå er jeg ikke en ekspert på hvordan en voldtektsmann går frem, men jeg antar at man i det øyeblikket man henter frem et våpen allerede er i en rimelig kritisk situasjon med en person som har et betraktelig fysisk overtak på deg.

 

I bunn og grunn er jeg for å holde våpenbruken i Norge ved et minimum. Jeg har full forståelse for at jenter velger å bevepne seg, men jeg tror ikke det er en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Jeg mener helt klart at det er en menneskerett å bære "whatever" utstyr du mener er nødvendig for å opprettholde din egen sikkerhet..

Et våpen eskalerer alltid en situasjon.

 

Hvis en tyv raner deg og du ikke trekker et våpen mister du noen penger. Trekker du derrimot et våpen mister antekelig en av dere eller begge livet da tyven ser seg nødt til å skyte når du trekker våpenet.

 

MENN kan ikke ha ufrivillig sex med kvinner

 

ah, glemte strap on :p

MENN kan ikke ha ufrivillig sex med kvinner

 

Det er faktisk ikke sant...

 

kan man tenne på en man ikke har lyst til å ha sex med?

Ehh ja... Du kan være så stygg som bare det og alikevel kan du fremmprovosere en ereksjon ved å stimmulere penis.

 

Ut fra din rasjonalitet så er vel ikke en kvinne voldtatt hvis hun ble våt der nede?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...