Gå til innhold

Våpen mot voldtekt?

51 stemmer

1. 1. Burde kvinner ha rett til å bær våpen?

• Ja. Viktig å kunne forsvare seg.
      15
    • Nei. Det får holde at voldtektsmannen er bevæpnet.
      36

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, menn er i mindre grad utsatt for voldtekt, men i høyere grad (tror jeg) utsatt for drap og vold.

Om kvinner får bæretilatelse vil det være fordelaktig for menn å bære våpen slik at man kan forsvare seg mot kvinner som prøver å drepe oss.

Herreguud... Du tar jo problemstillingen helt ut av sammenhengen..

Nå er jeg forsåvidt enig i at pistoler og kniver egentlig ikke har noe på gata å gjøre, enten i våre vesker eller i buksa til dere, MEN..

Det er jo ikke på grunn av vår frykt for å bli voldtatt dere skal gå med våpen da..

Forsøker vi å drepe dem som IKKE voldtar oss ?

Nei, ikke alle ville drept andre, men ruset på alcohol, og med en pistol i lomma ville nok noen kanskje dratt frem pistolen i stedenfor et slask i fjeset.

finnes det homofile voldtektsmenn (som voldtar menn?)

Ja, men det er ikke like utbredt.

Det finnes også kvinner som voldtar menn, men skjeldent det fårekommer.

Lenke til kommentar

finnes det homofile voldtektsmenn (som voldtar menn?)

http://www.bmj.com/content/318/7187/846.full

Almost 3% of men reported non-consensual sexual experiences in adulthood.

Altså 3% av alle menn har opplevd voldtekt i voksen alder.

Videre står det at 5.35% opplevde seksuelt misbruk som barn.

Det kan sies at mannlig voldtekt er et vanlig fenomen; menn menn gjerne har problemer med å stå frem.

Lenke til kommentar

Kvinner blir som oftest voldtatt i ruset tilstand, dersom våpen var lovlig, ville det uansett vært forbudt å bære det i ruset tilstand. Så våpen er jo uaktuelt i saken.

Hva er våpen da?

Alt som kan drepe.

Det finnes også kvinner som voldtar menn, men skjeldent det fårekommer.

hvordan er det fysisk mulig?

Det finnes flere alternativer. Muligens Strap-on.

Desverre følger slike saker vanligvis en dobbelstandard, menn blir ofte ikke tatt seriøst i retten når de anklager kvinner for voldtekt.

Lenke til kommentar

Kvinner blir som oftest voldtatt i ruset tilstand, dersom våpen var lovlig, ville det uansett vært forbudt å bære det i ruset tilstand. Så våpen er jo uaktuelt i saken.

Hva er våpen da?

Alt kan brukes som våpen, tydeligvis...selv en dildo...

Og allle situasjoner kan misoppfattes slik at å dra frem våpenet viser seg å være en overreaksjon.

Jfr. http://www.huffingtonpost.com/2011/01/26/sex-toy-attack-was-selfde_n_814306.html

LOL

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MENN kan ikke ha ufrivillig sex med kvinner

Det er faktisk ikke sant...

kan man tenne på en man ikke har lyst til å ha sex med?

Du burde ikke uttale deg for sterkt om dette tror jeg...

Hva du vil og ikke vil passer nødvendigvis ikke sammen med hva mr. lillegutt vil...

Overfallsvoldtekter tror jeg så absolutt ikke funker, men litt tau og rette behandlingen så er det lite du kan gjøre med den saken..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Våpen mot voldtekt er gøy, helt til du går hjem en sen lørdags kveld og plutselig blir skutt av en overnervøs og dritings jente, og dedikerer resten av ditt liv til agurkimitasjon på Ahus

Ja, det blir litt andre perspektiver. Jeg for min del vil passe meg særs nøye for å trå en bevæpnet kvinne for nær - tenk på overskriften:

"Mann gjennomhullet av premenstruell blondine over disputt om parkeringsplass" - "offeret sier at hun så ett tydelig råneglimt i øya på ham - så derfor var hun i sin fulle rett til å plante hele magasinet i ham" .... ph34r.gif

Lenke til kommentar

ah, glemte strap on :p

Glemte pistol også.

Fantastisk overtalelsesevne i en 44mag. Spesielt i hendene på ei mannevond dame som ikke har fått snøret i bånn akkurat den ene dagen i året hun egentlig kunne tenke seg å bli høvla.

G :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke sant...

kan man tenne på en man ikke har lyst til å ha sex med?

Det behøver du heller ikke, hvis en kvinne tar av en mann buksa og begyner å beføle hans penis vil den errigeres, dette er en fysisk prosses som "tenner" kroppen ufrivillig.

I tillegg kan det tenkes at selve situasjonen fører til at kroppen blir tent selv om ikke hodet vil det.

Alle vi med en penis vet hvor vanskelig det er å kontrollere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...