Gå til innhold

Våpen mot voldtekt?


  

51 stemmer

  1. 1. Burde kvinner ha rett til å bær våpen?

    • Ja. Viktig å kunne forsvare seg.
      15
    • Nei. Det får holde at voldtektsmannen er bevæpnet.
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du ser at det er uten tvil DU som har de dårligste og minst modne argumentene i denne tråden.

 

Jeg er den eneste som har kommet med kilder og fakta

 

Er du bare UTROLIG umoden, eller STEIN dum TS

 

ingen

 

Vi har lagt fram beviser, dere kommer bare med skremselspropaganda og myter om gun control

 

Det finnes mange gode måter å forebygge mot voldtekstmenn, men dette er IKKE en av dem

 

tallenes tale er klar

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du ser at det er uten tvil DU som har de dårligste og minst modne argumentene i denne tråden.

 

Jeg er den eneste som har kommet med kilder og fakta

 

Er du bare UTROLIG umoden, eller STEIN dum TS

 

ingen

 

Vi har lagt fram beviser, dere kommer bare med skremselspropaganda og myter om gun control

Du har gitt et bevis fra et bittelite nyhetsoppslag fra AMERIKANSKE nyheter. Jeg kan høyne bevispotten vår med 7.07 (per 100.000 innbyggere) Pistoldrap i USA, og 0.3 (per 100.000 innbyggere) pistoldrap i Norge. (Kjapp google. Er ikke 100% sikker på kilde (Men det er iallefall bedre enn de ikke-eksisterende kildene du har))

 

Din tur.

 

edit: Sorry, jeg glemte å nevne den sinnsykt subjektive lille artikkelen du lista på forsiden. Jeg kan finne en artikkel som sier at Hitler var en bedre mann en Ghandi om jeg vil, men det gjør det ikke nødvendigvis til sannhet.

Endret av Knofle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har gitt et bevis fra et bittelite nyhetsoppslag fra AMERIKANSKE nyheter. Jeg kan høyne bevispotten vår med 7.07 (per 100.000 innbyggere) Pistoldrap i USA, og 0.3 (per 100.000 innbyggere) pistoldrap i Norge. (Kjapp google. Er ikke 100% sikker på kilde (Men det er iallefall bedre enn de ikke-eksisterende kildene du har))

 

Din tur.

 

Du kan ikke sammenligne pizza og pasta. Amerika har en annen kultur enn europa, men tallenes tale er klar. Når folk får forsvare seg går crime raten ned.

 

Hvem er "vi"?

 

vi 37% som har stemt ja

 

Jeg kan finne en artikkel som sier at Hitler var en bedre mann en Ghandi om jeg vil, men det gjør det ikke nødvendigvis til sannhet.

 

dårlig sammenligning

 

 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10023636

 

Gi meg en objektiv litteraturanalyse som går grundig igjennom disse tallene du snakker om.

 

les første post

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

Du har gitt et bevis fra et bittelite nyhetsoppslag fra AMERIKANSKE nyheter. Jeg kan høyne bevispotten vår med 7.07 (per 100.000 innbyggere) Pistoldrap i USA, og 0.3 (per 100.000 innbyggere) pistoldrap i Norge. (Kjapp google. Er ikke 100% sikker på kilde (Men det er iallefall bedre enn de ikke-eksisterende kildene du har))

 

Din tur.

 

Du kan ikke sammenligne pizza og pasta. Amerika har en annen kultur enn europa, men tallenes tale er klar. Når folk får forsvare seg går crime raten ned.

 

Gi meg en objektiv litteraturanalyse som går grundig igjennom disse tallene du snakker om. Jeg godtar ikke en høyrevridd liten pissartikkel, eller noen fox-news folk som snakker om God, Guns and Bacon.

 

Den amerikanske kulturen er spesielt forskjellig fra europeisk på noen måter.

"The american dream" - Et løfte om at om du jobber hardt kan du bli bedre enn andre, selv om det betyr å utnytte andre mennesker, eller andre land.

"Våpenpolitikk" - Skyt før andre skyter deg.

 

Det blir bare kynisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg godtar ikke en høyrevridd liten pissartikkel

 

Jeg bryr meg ikke om hva du godtar. Det er ditt ansvar å opplyse deg selv, ikke mitt.

 

http://www.fff.org/comment/ed1298g.asp

 

http://www.davearonson.net/gun/gunpol.html

 

 

"The american dream" - Et løfte om at om du jobber hardt kan du bli bedre enn andre, selv om det betyr å utnytte andre mennesker, eller andre land.

 

stråmann

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

Jeg mener helt klart at det er en menneskerett å bære "whatever" utstyr du mener er nødvendig for å opprettholde din egen sikkerhet..

 

Jeg ville fått bot om jeg ble tatt med det jeg går rundt med, men driter fullt i det..

 

Jeg ser ikke noe overhengende fare for at jeg skal bli sjekket av politiet så det er en begrenset risiko..

 

Faren for å bli tafset på og følelsen av å ha sikkerhet er priceless uansett...

 

Kniv og pistoler tror jeg dog ikke er så bra siden komplikasjonene blir så store om du tyr til slikt.. Pepperspray og elpistoler er nok bedre og eller forsvarsspray..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tråden bygger på åpenbar feminisme, hvorfor undertrykke menn på en slik måte? Hvorfor skal kvinner eventuelt få bære våpen, mens menn ikke får det?

 

Jeg blir mer dårlig av denne undertrykkelsen av menn, enn jeg blir av selve våpen-spørsmålet. Er ikke likestilling lenger et tema?

 

Forøvrig mener jeg at våpen burde vært lovlig til å bære, da det kan skape trygghet. At kvinner i promille skal få bære våpen, er en absurd tanke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tråden bygger på åpenbar feminisme, hvorfor undertrykke menn på en slik måte? Hvorfor skal kvinner eventuelt få bære våpen, mens menn ikke får det?

 

Jeg tenkte ikke over dette engang, men er det lov for oss er det selvsagt lov for dere.

 

Men tråden var rettet inn mot faren for voldtekt og dere har vel ikke dette problemet i like stor grad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden bygger på åpenbar feminisme, hvorfor undertrykke menn på en slik måte? Hvorfor skal kvinner eventuelt få bære våpen, mens menn ikke får det?

 

Jeg tenkte ikke over dette engang, men er det lov for oss er det selvsagt lov for dere.

 

Men tråden var rettet inn mot faren for voldtekt og dere har vel ikke dette problemet i like stor grad?

Nei, menn er i mindre grad utsatt for voldtekt, men i høyere grad (tror jeg) utsatt for drap og vold.

 

Om kvinner får bæretilatelse vil det være fordelaktig for menn å bære våpen slik at man kan forsvare seg mot kvinner som prøver å drepe oss.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Nei, menn er i mindre grad utsatt for voldtekt, men i høyere grad (tror jeg) utsatt for drap og vold.

 

Om kvinner får bæretilatelse vil det være fordelaktig for menn å bære våpen slik at man kan forsvare seg mot kvinner som prøver å drepe oss.

 

Herreguud... Du tar jo problemstillingen helt ut av sammenhengen..

 

Nå er jeg forsåvidt enig i at pistoler og kniver egentlig ikke har noe på gata å gjøre, enten i våre vesker eller i buksa til dere, MEN..

 

Det er jo ikke på grunn av vår frykt for å bli voldtatt dere skal gå med våpen da..

 

Forsøker vi å drepe dem som IKKE voldtar oss ?

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig jenter skal få lov til å bevæpne seg med visse våpen. La dem installere et haggelløp inni dildoen sin, så har de lært seg korrekt våpenkontroll og å holde igjen en nervøs avtrekkerfinger når den skal brukes til selvforsvar på byen. At det ryker med noen blondiner i opplæringsøyemed får stå sin prøve. Skaper litt balanse med alle de uskyldige som får svi på byen i selvforsvarsfylla.

 

G :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinner blir som oftest voldtatt i ruset tilstand, dersom våpen var lovlig, ville det uansett vært forbudt å bære det i ruset tilstand. Så våpen er jo uaktuelt i saken.

 

I forhold til voldtekt, så må jeg si meg overrasket over at etnisitet ikke har blitt tatt opp.

 

politi.no

Skjevheten i etnisk

bakgrunn for voldtektsmenn sammenliknet med befolkningen ellers forsterkes ytterligere i

2004 fra foregående år. Kun 36,4% hadde norsk etnisk bakgrunn. Rundt 20% har

landbakgrunn fra Midtøsten eller Afrika.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...