Gå til innhold

Våpen mot voldtekt?

51 stemmer

1. 1. Burde kvinner ha rett til å bær våpen?

• Ja. Viktig å kunne forsvare seg.
      15
    • Nei. Det får holde at voldtektsmannen er bevæpnet.
      36

Anbefalte innlegg

Ja, helt klart... Ser for meg at jeg går til butikken på kvelden og går i samme tempo bak en kvinne, å hun snur seg pluttselig å skyter meg fordi hun føler seg truet, og jeg blir husket som en overfallsmann av de jeg kjenner basert på forklaringen hennes, og hun lever lykkelig videre. Faen heller om alle kvinner skal gå irundt beruset på kvelden med våpen, hva faen tenker du med? Pepperspray er jo greit men hvordan kan du egentlig foreslå at kvinner skal få våpen?

Hvis dette skjer kan jeg garantere deg at det går ifra noen voldtektsforsøk til hundrevis av døde kropper spredd over gatene. Latterlig å i det hele tatt si noe så idiotisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

voldtektsmenn og forsvarsløse kvinner passer overhode ikke sammen.

Det er riktig, men løsningen er ikke å utstyre Julie på 18 med to i promille, med skytevåpen og kniv.

kal det gå ut over Christine på 21 med null i promille? Hvorfor skal ansvarlige straffes for at det finnes uansvarlige?

Så du er enig i at jenter med promille ikke skal få lov til å bruke våpen?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nok være hardt å leve med og bli voldtatt, men har også en sterk følelse av at det er hardt å leve med og drepe en person.

Det bør være kvinnens valg hva ho foretrekker.

Hvis jeg hadde valget ville jeg drept voldtektsmannen min. Bedre enn å bli voldtatt.

Da er du en potensiell morder, og jeg gir herved opp denne tråden.

Selvforsvar er en ting, drap er noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

retten til selvforsvar gjelder også i fylla.

Hva vet du om det? Man har ikke alltid tilgang på ledsagere.

Da tar du drosje. Eller holder deg unna mørke steder som parker og bakgater.

lett for deg å si

Ikke alle bor på opplyste steder og er rik.

Må nok være hardt å leve med og bli voldtatt, men har også en sterk følelse av at det er hardt å leve med og drepe en person.

Det bør være kvinnens valg hva ho foretrekker.

Hvis jeg hadde valget ville jeg drept voldtektsmannen min. Bedre enn å bli voldtatt.

Da er du en potensiell morder, og jeg gir herved opp denne tråden.

Selvforsvar er en ting, drap er noe helt annet.

Det er vi alle

Ville du heller blitt voldtatt? Har du ingen respekt for din egen kropp?

Ingen bør bære våpen

i en ideell verden kanskje.

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

Hvis dette skjer kan jeg garantere deg at det går ifra noen voldtektsforsøk til hundrevis av døde kropper spredd over gatene.

Skremselspropaganda.

5 mot 10 så langt. Det viser at forslaget ikke er så dumt.

retten til selvforsvar gjelder også i fylla.

Så da mener du det er ok å utstyre Julie på 18 med to i promille, med skytevåpen og kniv?

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Fylla" kan jo være så mangt det - det kan jo eks. være en salig blanding av diverse droger som tilsammen får det til å tilte for Julie med 2 i promille ... ph34r.gif

Lenke til kommentar

Ingen bør bære våpen, det vil føre til en økning i antall drap. Det er mange som handler på impuls, både i edru, og etter å ha drukket alkohol. Spesielt etter en krangel.

Man tenker altså ikke på hva man gjør, noe som vil føre til mange uskyldige dødsfall. Våpen hos politiet vil føre til at flere kriminelle bevæpner seg, det vil ende i en ond sirkel.

Det bør derimot være begrensinger på hvor mye alkohol man får servert på utesteder, slik at promillen ikke overstiger en viss grense. Alle må ta ansvar, det gjelder også de som drikker seg sanseløse.

- Mortis

Lenke til kommentar

Politiet vil aldri være i nærheten av å være tilstede overalt, derfor burde ikke bare kvinner men alle mennesker ha lov til å bære våpen. Å nekte befolkningen å bære våpen samtidig som man slipper inn en masse risikogrupper i samfunnet er å legge til rette for at landets egne borgere skal bli skadelidende. I Norge er det ingen tvil om at regjeringen har skapt mye av kriminaliteten vi sliter med i dag og selv om det er helt nødvendig å straffe voldtektsmennene er det samtidig som å gå løs på symptomene fremfor sykdommen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid lurt på hvordan dette skal gjennomføres i praksis. Når vet du at voldtektsmannen er en voldtektsmann? Jo, antagelig når han overfaller deg. Da er det for sent å fumle i vesken etter en pistol. Løsningen da blir å ha høy beredskap på våpenet. Ladd, som garantert vil føre til vådeskudd, og en hånd i vesken eller våpen på kropp. Våpenet må trekkes før mannen rekker å overfalle deg, altså før du vet om han skal overfalle deg eller ikke. Du må med andre ord trekke våpen mot personen før du vet om han skal overfalle deg eller ikke. Helst avsikret og med slarken på avtrekket trukket inn om han ikke skal klare å bykse på deg. Dette skal en sivil jente på 18 med 2+ i promille gjøre mens hun er både redd og forvirret. Rom for skjæring? Absolutt.

Lenke til kommentar

Ingen bør bære våpen

Men hvor naiv går det an å bli? Hvis ikke politiet skal ha våpen vil det være å gi grønt lys for kriminalitet.

Når vet du at voldtektsmannen er en voldtektsmann? Jo, antagelig når han overfaller deg. Da er det for sent å fumle i vesken etter en pistol.

http://www.libertarian.co.uk/lapubs/polin/polin047.pdf

Våpen løser ingenting.

Beviselig feil.

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

Du mener virkelig at kvinner skal få bære våpen??? :yes:

Tror du ikke våpen kan bli frastjelt?

eh, so?

Hva skjer om våpenet kommer i hendene til en kriminell tror du?

Hva skjer om forsvaret kommer i hendene på Russland?

må nesten menn få det også.

:yes:

Hadde jo blitt en gullgruve (no pun intended) for kriminelle.

:nei:

hvem ville du voldtatt? En som kunne skyte deg eller en som var forsvarsløs

Idiot.

edit: Jeg mente du var en idiot FØR jeg så at du dro frem USA's våpenpolitikk og drapstall som et argument FOR våpenpolitikk. Nå mener jeg at du er en kjempeidiot.

Endret av Knofle
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette gikk fra å være latterlig til patetisk. Du snakker om å drepe overfallsmannen og at det er en rett for kvinner å kunne forsvare seg i fylla. Du må være 12 år gammel å sett en voldtekts scene i en barnefilm jo. Du gir ikke redde kvinner som deg, som oppfatter alle som en trussel, et dødelig våpen å dra irundt når de er beruset på kvelden. Enda godt at dette aldri kommer til å skje, denne diskusjonen er det nærmeste du kommer til si noe så tåpelig.

En gjeng drittredde sosialt fraværende jenter som vil kjempe for å gå irundt beruset på natta med våpen. Faen så patetisk Norge har blitt når idioter som deg kan foreslå noe sånt. Du mener alle skal ha våpen? Hvis du hadde bestemt dette ville vi gått ifra noen slåsskamper og voldtektsforsøk til tusenvis av døde hver eneste jævla dag. Er en sykt god følelse å vite at det latterlige forslaget ditt ALDRI vil bli gjennomført og at du ikke får viljen din. UTROLIG bra følelse er det. Du er patetisk, rett å slett.

Lenke til kommentar

eh, so?

Idiot.

edit: Jeg mente du var en idiot FØR jeg så at du dro frem USA's våpenpolitikk og drapstall som et argument FOR våpenpolitikk. Nå mener jeg at du er en kjempeidiot.

så voksen du er

Endret av xSosialist
Lenke til kommentar

"det er avskrekkende

- voldtektsmenn som vet at kvinner har lov til å bære våpen vil holde seg unna"

Alternativt så vil en voldtektsmann, som gjerne kommer fra en kultur der man ser ned på kvinner, og vet at kvinnen kanskje går med en pistol som hun aldri vil rekke å trekke prøve seg og med all sansynelighet få med seg en pistol på kjøpet.

Men jeg forstår deg slik at du er enig i at kvinnene omtrent aldri vil rekke å bruke pistolen til selvforsvar?

Lenke til kommentar

eh, so?

Idiot.

så voksen du er

Det kom fra rett kjeft.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...