Gå til innhold

Kan jenter skylde voldtekt på seg selv?

coyoteulf

Anbefalte innlegg

1. Sivilt uniformert politi blir med på fest

2. De blir med på så mange "taxiturer" de kan hjem igjen, men arresterer dem i stede

3. Sett opp skjult kamera, og noen mikrofoner, og bang så har de bevis de kan bruke i retten også.

Hva er galt med å taue dem inn?

Vi har ikke nok politifolk til dette. Og staten vil ikke finansiere flere politifolk til slikt arbeid. De vil ikke ta i bruke garden, eller militær.

Politisk vilje for å sette inn de rette virkemiddlene må vike for inflasjonsfrykten.

Indeed :(

1. Sivilt uniformert politi blir med på fest

2. De blir med på så mange "taxiturer" de kan hjem igjen, men arresterer dem i stede

3. Sett opp skjult kamera, og noen mikrofoner, og bang så har de bevis de kan bruke i retten også.

Hva er galt med å taue dem inn?

Man kan ikke arrestere noen for å ta en hundrelapp for å kjøre noen hjem.

De har kontroller fra tid til annen, og da får man bot hvis man blir tatt og man kan få førerkortet inndratt.

1. Jo man kan arrestere dem for dette, spesielt under riktig situasjon

2. Men tydligvis gjør de ikke inndragningsarbeidet ofte nok til at de kan "fikse problemet".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såkalt politisk korrekthet er ett problem.

Ikke kan du peke på hva som er problemet når det gjelder overfallsvoldtekt for da er du enten en mannsjåvenist eller rasist.

Du kan peke på at innvandrere står for mesteparten av voldtektene i Oslo for tiden... og vips du er rasist.

Du kan si at kvinner bør under disse omstendighetene ta enkelte forholdsregler, men kvinner (som noen her) vil gladelig ofre sine søstre til voldtektsmenn for å understreke at de aldri bøyer seg og kaller deg en mannsjåvenist.

Mørketall hører vi også... Det er selvsagt noen ikke eksisterende tall som sier at at de fleste voldtekter begås av etniske norske blandt bekjente. Ikke noe slik begrep omhandler våre mer utenlandske venner selvsagt, det blir rasistisk å si. Mørketall er jo også ett dårlig begrep i seg selv. Mørketall er oppdiktede tall basert på synsing for å argumentere for sin sak. En annen ting er at selv om det finnes voldtekter på fester og diverse, så kan en ikke bare glemme overfallsvoldtekter inntil videre.

Hva sier mørketallene om såkalte falske voldtektsanmeldelser forresten?

Iflg. rødstrømpene så er jo enhver frifinnelse eller frafall av siktelse ett nytt overgrep mot ett stakkars kvinnelig offer.

Så kommer jeg til kjernen av tråden... kan jenter skylde på seg selv dersom de blir voldtatt?

Vi har selvsagt ett menneskelig aspekt å ta vare på her, men la oss droppe det for nå og bare se objektivt på det.

1. En kvinne raver alene, sørpe full i Oslo's mer kriminelle strøk og viser fram brystene til enhver potensiell overgriper (som Ottar kaller menn) og spør hva de synes om varene. Denne kvinnen blir dratt inn i ett smug og voldtatt. Det er selvsagt ingen unnskyldning for overgriperen her, men kan kvinnen i noen grad skylde seg selv?

2. En mann (eller kvinne) går ut av bilen på ett hvilket som helst sted i Norge... si Finnmarksvidda.

Bilen har full tank, åpen dør og nøklene i tenningen. Eieren går inn i en butikk og er tilbake etter 10 minutter og da er bilen stjålet. Kan bileieren i noen grad skylde på seg selv?

I det første scenarioet så vil de aller fleste politisk korrekte si absolutt nei. Alle vil nok si at hun burde vært latt i fred uansett, men noen vil kanskje si at hun ikke akkurat opptrådde smart med tanke på hvordan situasjonen er... noen få vil innrømme det.

I det andre scenarioet så er det bænkers... Uansett forsikring så tror jeg i beste fall bileieren kan få en sterkt avkortet erstatning for bilen fordi bileieren opptrådde uaktsomt.

Så hva er forskjellen sånn prinsippielt?

Så kan jeg gjenta noe jeg leste i tråden... Inntil en får bukt med problemet så kan en faktisk gjøre seg selv en tjeneste å ta noen forholdsregler. Jeg går ikke å "vifter" med penger i de mest bortgjemte kebabsjappene bare for å fortelle noen at jeg har rett til å vifte med penger overalt uten å måtte frykte å bli ranet eller det som verre er.

Og nå som vi har passert 7milliarder mennesker her på planeten så vil i allefall jeg (selv om vi er knappe 5millioner her i Norge) fortsette å låse både bil og ytterdør... det er bare rett og slett noe enkelt jeg kan gjøre for å gjøre livet litt lettere for meg selv med all denne kriminaliteten rundt omkring.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Zepticon :

Du føyer mye av ansvaret over på kvinnene, det er der jeg er uenig.

Man skal som kvinne ikke være nødt til å gjøre ekstraordinære endringer for å unngå å bli voldtatt , om kvinner må ikle seg burkha , kyskhetsbelte og gå med en alarmknapp til enhver tid så er noe veldig galt.

Nå bør du også være litt forsiktig med dine antagelser når det gjelder hva jeg har trent og på hvilken måte jeg har trent , jeg har aldri påstått at jeg er noen ekspert men kan love deg at treningen var godt variert med både deler av judo , bryting , våpentrening osv uten at jeg følte at det var nødvendig å detaljere omfanget til deg med 100% nøyaktighet.

Sånn sett så vil jeg påstå at jeg har lært noen teknikker som kan brukes om jeg blir angrepet bakifra, om noen tar grep på meg og holder meg fast etc etc. Dette var jo uansett en naturlig del av kampsporttreningen og kom jo over flere år med trening (8 år trente jeg vel i 90 - 98 ) , men naturligvis så er det lenge siden jeg har trent aktivt og derfor vil jeg per dags dato ikke være like effektiv som i 98.

Du må slutte å ta antagelser når noen sier at de har trent "TKD" eller "Kung Fu" , spesielt når man har noen år på beltet. En god kampsport utøver vil ha mer erfaring en kun den stilen man øver på og har sannsynligvis også trent ren nærkamp med mange forskjellige teknikker , noe som definitivt inkluderer å slåss på bakken.

Jeg vil derfor påstå at en kvinne som har en kampsportgren bak beltet uansett er bedre rustet til å forsvare seg enn en annen kvinne som har null erfaring og trening i det hele tatt , men det gir henne definitivt ikke "immunitet" mot voldtektsmenn.

Måten du nå ordlegger deg på senere i posten din kan jeg derimot nå være litt mer enig med men det fjerner ikke problemet med at du på mange måter skyver skyldfølelsen og ansvaret over på kvinnene ved å si nettopp det du sa :

"Da MÅ de tilpasse seg den risikoen. De har egentlig ikke nore reelt valg.

De bør ta sine forholdsregler. Det er et problem, og de må tilpasse seg problemet til man kan gjøre noe med det på lang sikt.

Om noe så burde det være sånn at kvinner kan leve et normalt liv når man er ute på byen I Norge uten å måtte uroe seg for å bli voldtatt eller mishandlet , men sånn er det desverre ikke og mye av dette vil jeg takke våre kjære politikere for siden den gjengen er rett og slett så utrolig forbanna Naiv som det går an å bli (og er det ikke pga naivitet så burde de rettforfølges øyeblikkelig).

Edit : Merk at jeg kritiserer ikke å ta sine forhåndregler eller ikke, jeg kritiserer faktisk at man på mange måter direkte eller indirekte skyver over både skyldfølelsen og ansvaret til kvinnene for at de blir / blir ikke voldtatt.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

2. Men tydligvis gjør de ikke inndragningsarbeidet ofte nok til at de kan "fikse problemet".

Å kjøre pirattaxi er en forseelse på linje med å kjøre uten setebelte. Det er overhodet ikke arrestasjonsgrunnlag.

Det var da voldsomt så aggressiv du ble mot pirattaxi. At du ikke engang visste hva det var for et par timer siden forteller vel hvor ubetydelig dette "problemet" er.

Endret av coyoteulf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Zepticon :

Man skal som kvinne ikke være nødt til å gjøre ekstraordinære endringer for å unngå å bli voldtatt , om kvinner må ikle seg burkha , kyskhetsbelte og gå med en alarmknapp til enhver tid så er noe veldig galt.

Nå bør du også være litt forsiktig med dine antagelser når det gjelder hva jeg har trent og på hvilken måte jeg har trent , jeg har aldri påstått at jeg er noen ekspert men kan love deg at treningen var godt variert med både deler av judo , bryting , våpentrening osv uten at jeg følte at det var nødvendig å detaljere omfanget til deg med 100% nøyaktighet.

Sånn sett så vil jeg påstå at jeg har lært noen teknikker som kan brukes om jeg blir angrepet bakifra, om noen tar grep på meg og holder meg fast etc etc. Dette var jo uansett en naturlig del av kampsporttreningen og kom jo over flere år med trening (8 år trente jeg vel i 90 - 98 ) , men naturligvis så er det lenge siden jeg har trent aktivt og derfor vil jeg per dags dato ikke være like effektiv som i 98.

Du må slutte å ta antagelser når noen sier at de har trent "TKD" eller "Kung Fu" , spesielt når man har noen år på beltet. En god kampsport utøver vil ha mer erfaring en kun den stilen man øver på og har sannsynligvis også trent ren nærkamp med mange forskjellige teknikker , noe som definitivt inkluderer å slåss på bakken.

Nå har ikke jeg noen vidre erfaring med de forskjellige grenene på noe høyere nivå, men jeg har trent Aikido, Karate, TKD og Wing-Chun kungfu, og ingen av dem ga meg noe jeg følte å ha enorm bruk for i en slosskamp. Bortsett fra at jeg får bedre koordinasjon, styrke og hurtighet på generell basis.

Og det var hele poenget mitt, at skal man trene noe for selvforsvarets del, så er ikke de "gammle" stilartene noe å satse på. Det er for mye kata (møsnter?) og regler og tradisjoner som hindrer det i å bli en effektiv slevforsvarsgren. Brazillian jujitsu, Kraw Maga og andre militære grener er derimot bedre egnet, da de er basert på å "vinne for enhver pris".

MEn det er offtopic, og ejg tror ikke vi er så veldig uenige egentlig. :D

Jeg vil derfor påstå at en kvinne som har en kampsportgren bak beltet uansett er bedre rustet til å forsvare seg enn en annen kvinne som har null erfaring og trening i det hele tatt , men det gir henne definitivt ikke "immunitet" mot voldtektsmenn.

Ja, enig i det du ser her. Om ikke fysisk så i hvertfall mentalt.

Måten du nå ordlegger deg på senere i posten din kan jeg derimot nå være litt mer enig med men det fjerner ikke problemet med at du på mange måter skyver skyldfølelsen og ansvaret over på kvinnene ved å si nettopp det du sa :

"Da MÅ de tilpasse seg den risikoen. De har egentlig ikke nore reelt valg.

De bør ta sine forholdsregler. Det er et problem, og de må tilpasse seg problemet til man kan gjøre noe med det på lang sikt.

Om noe så burde det være sånn at kvinner kan leve et normalt liv når man er ute på byen I Norge uten å måtte uroe seg for å bli voldtatt eller mishandlet , men sånn er det desverre ikke og mye av dette vil jeg takke våre kjære politikere for siden den gjengen er rett og slett så utrolig forbanna Naiv som det går an å bli (og er det ikke pga naivitet så burde de rettforfølges øyeblikkelig).

Edit : Merk at jeg kritiserer ikke å ta sine forhåndregler eller ikke, jeg kritiserer faktisk at man på mange måter direkte eller indirekte skyver over både skyldfølelsen og ansvaret til kvinnene for at de blir / blir ikke voldtatt.

Vell, skyldfølelsen kommer du til å ende opp med uansett i mange tilfeller. Selv om den er berettiget eller ikke. Men ved å ta forholdsregler i forkant så kan man fjerne noe av skyldfølelsen i etterkant.

Jeg regner med at enhver intelligent kvinne selv kommer til å tenke på hva hun kunne gjort anderledes, og dette kommer til å lede til skyldfølelse og anger. Selv i situasjoner der man er helt uskyldig. Jeg hadde også selv skyldfølelse når min far døde, selv om jeg ikke hadde noen grunn til det.

Jeg burde ikke tatt pirattaxi hjem.

Jeg burde ikke gå alene.

Jeg burde ikke ha tatt på meg den korteste kjolen.

Om hun hadde tatt disse forholdsreglene, så hadde det kansje vært lettere å fortelle seg selv "at det var ikke min feil, og det var ikke noe jeg kunne gjort anderledes". Og da blir ting veldig mye lettere.

Lenke til kommentar

Zepticon :

Det er vel ingen her som mener kvinnene har ansvaret. Men det er utrolig enkle ting man kan gjøre for å minimere risikoen som f.eks:

Ikke kjør pirattaxi alene.

Ikke drikk deg så overstadig full at du ikke har kontroll over deg selv.

Lenke til kommentar

Å kjøre pirattaxi er en forseelse på linje med å kjøre uten setebelte. Det er overhodet ikke arrestasjonsgrunnlag.

Det var da voldsomt så aggressiv du ble mot pirattaxi. At du ikke engang visste hva det var for et par timer siden forteller vel hvor ubetydelig dette "problemet" er.

Vel, jeg servererer dere kun deres egen antagelser tilbake.

Så langt:

1. Uforsiktig og tar pirataxi

2. Men pirattaxi er da ulovelig? Er det ikke politi i Oslo

3. Ikke nok ressurser til å fikse problemet

Lurer på hva punkt 4 blir.......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg servererer dere kun deres egen antagelser tilbake.

Så langt:

1. Uforsiktig og tar pirataxi

2. Men pirattaxi er da ulovelig? Er det ikke politi i Oslo

3. Ikke nok ressurser til å fikse problemet

Lurer på hva punkt 4 blir.......

Det er ikke en antagelse at hun tok en pirattaxi, det er et faktum.

Og det skjer faktisk ulovligheter i dette landet PÅ TROSS av at vi har politi, tro det eller ei! Det viser jo det faktum at vi har voldtekter.

Jeg tror egentlig du er litt for ung for denne diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke en antagelse at hun tok en pirattaxi, det er et faktum.

Og det skjer faktisk ulovligheter i dette landet PÅ TROSS av at vi har politi, tro det eller ei! Det viser jo det faktum at vi har voldtekter.

Jeg tror egentlig du er litt for ung for denne diskusjonen.

"Du er DUM, og jeg VIL IKKE prate med deg".... hurr durr durr

Underlig at du ikke kan sette deg ned å se på saken rasjonelt?

Du påstår jo at "hun tok pirat taxi == auto rape", mer eller mindre, og jeg som utenforstående lurer på hvorfor det ansees som naivitet i stede for "ring politiet, handle i nødverge og bank opp pakistanern i bilen" vis det tydligvis er så ille som du påstår?

Og igjen: "Grad av alvorlig kriminalitet" er en meget viktig faktor, og Norsk politi gjør fortsatt ikke en god nok jobb. At du sier "TROSS av at vi har politi" er egentlig bare bullshit for å virke mer autoritær og voksen, du er vel... 14-15?

Innvanderingen er jo som sagt et problem, og hvorfor vi ikke løser det så vi kan løse andre problemer som er en følge av dette er jo som sagt det vanlige: Total mangel på politsk vilje og beviljening.

Lenke til kommentar

Assa, jeg var i kassa på bunnpris på lørdag. Som dere sikkert vet er det ganske trangt ved utgangspartiet. Jeg handlet et par pils, litt godteri og kos.

Når jeg skulle ut så var det en jente foran meg som hadde handlet. Jeg måtte liksom sno meg litt forbi henne, men siden hun sto rakrygget bøyd over for å plukke varene så tok jeg et lite "tak" for å smette forbi.

Jenta ble illsint og lurte på hva faen jeg drev med. Jeg mener det var selvforskyldt og meget fortjent. Hun sto med rompa i været og jeg måtte jo hente varene.

Lenke til kommentar

"Du er DUM, og jeg VIL IKKE prate med deg".... hurr durr durr

Underlig at du ikke kan sette deg ned å se på saken rasjonelt?

Du påstår jo at "hun tok pirat taxi == auto rape", mer eller mindre, og jeg som utenforstående lurer på hvorfor det ansees som naivitet i stede for "ring politiet, handle i nødverge og bank opp pakistanern i bilen" vis det tydligvis er så ille som du påstår?

Hm. Dette forstår du visst ikke. Alle voksne vet at det er dumt å sette seg inn en pirattaxi alene. Dersom du gjør det øker sjansen for at noe dumt skal skje med et par hundre prosent. Derfor bør man ta det med en kompis.

Det er nemlig ikke slik at hun ble sugd med en slags stråle inn i bilen, hun satte seg inn helt frivillig. Dette er meget lett å unngå. Man lar bare VÆRE å sette seg inn i bilen. Så lett kan det gjøres.

Men pirattaxi i seg selv er helt ok. Jeg har tatt pirattaxi flere ganger og har kompiser som har kjørt pirattaxi mang en gang for å få inn litt penger i kassa.

Merkelig så opphengt du ble i dette pirattaxi-greiene. Når du blir gammel nok til å gå på byen så kommer du nok til å ta pirattaxi rett som det er du også.

Endret av coyoteulf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg går ut fra at du ikke låser døra til huset ditt, i og med at det ikke er din skyld om du blir ranet.

Nesten. Det er ikke min skyld, men myndighetenes, om jeg blir ranet. Å forhindre privat vold og tyveri er statens oppgave nummer én og før det er på plass bruker man ikke penger på noe annet. Jeg låser allikevel døren, fordi jeg ikke har tillit til at myndighetene ivaretar denne oppgaven tilstrekkelig. Jeg tror - eller, vet - at myndighetene er mer opptatt av å fremstå som humanitære speidergutter, enn å sikre lov og orden.

Vi er ikke i en håpløs situasjon der vi bare må finne oss i at det forekommer så mange voldtekter som det gjør nå, men jeg kan forstå at mange bruker apati for å takle det. Vi har imidlertid muligheten til å gjøre svært mye, langt mer enn vi gjør per i dag. Problemet er at det er for mange som ikke vil gjøre noe, fordi alle virkningsfulle tiltak nødvendigvis vil være diskriminerende. Det er tydeligvis verre å bli oppfattet som diskrimerende enn det er å verne om innbyggernes sikkerhet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Assa, jeg var i kassa på bunnpris på lørdag. Som dere sikkert vet er det ganske trangt ved utgangspartiet. Jeg handlet et par pils, litt godteri og kos.

Når jeg skulle ut så var det en jente foran meg som hadde handlet. Jeg måtte liksom sno meg litt forbi henne, men siden hun sto rakrygget bøyd over for å plukke varene så tok jeg et lite "tak" for å smette forbi.

Jenta ble illsint og lurte på hva faen jeg drev med. Jeg mener det var selvforskyldt og meget fortjent. Hun sto med rompa i været og jeg måtte jo hente varene.

Hadde noen brukere her på forumet (ikke bare denne tråden) fått det som de ville hadde du blitt skutt på stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...