αкαѕнα Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Og som jeg da skrev har man akseptert at samfunnet har degenerert og begynt å leve med problemene i stedet for å løse dem. Fordi det er ingen som kan "løse" dem. Det vil alltid være noen som gir f. i lover og regler. Nå skal ikke jeg si at jeg har noen fasit her, men å si at INGEN kan løse dem er nok noe vågalt. Jeg vet i alle fall om en del plager dette landet har som stort sett skyldes vår egen snillisme... En burde kanskje begynne fra en kant.. Men gjort over natten er det nok ikke. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Og som jeg da skrev har man akseptert at samfunnet har degenerert og begynt å leve med problemene i stedet for å løse dem. Fordi det er ingen som kan "løse" dem. Det vil alltid være noen som gir f. i lover og regler. Nå skal ikke jeg si at jeg har noen fasit her, men å si at INGEN kan løse dem er nok noe vågalt. Jeg vet i alle fall om en del plager dette landet har som stort sett skyldes vår egen snillisme... En burde kanskje begynne fra en kant.. Men gjort over natten er det nok ikke. Etter noen tusen år med de samme uløste problemene verden over tror jeg ikke at dette plutselig vil endre seg nei. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det skal faen ikke mye til for å unngå å bli voldtatt. Stemmer desverre ikke. Har ei bekjent som er svart belte i Tae-Kwondo , drevet med aktiv kampsport i noen år , ble overfalt av to menn om natta i leiligheten sin, greide ikke å få dem unna og ble voldtatt og grovt mishandlet. Kan aldri få unger. Vet ikke helt hva som skjedde med overgreperne siden dette var i spania. Problemet med voldtekter er at det skjer når du minst venter det og sånn sett så er slike påstander helt patetiske siden en voldtekt kan skje i bakgården når du kaster søppla , på vei hjem på sykkel via den veien du er så vant til osv... Er på tide at man begynner å våkne litt og slutter med å påstå at "hvis" så hadde dette vært untatt. Det er kun en som er skyldig i en voldtekt og det er gjerningsmannen / kvinnen. 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Etter noen tusen år med de samme uløste problemene verden over tror jeg ikke at dette plutselig vil endre seg nei. Å si at det har vært slik i "noen tusen" år er jo absolutt helt tåpelig. Æresbegreper og samhold sto svært stekt i vår del av verden helt til kristendommen ble innført.. Men samme det.. det er ikke lett å gjøre så mye med nei, det er helt riktig... Det er kun en som er skyldig i en voldtekt og det er gjerningsmannen / kvinnen. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Etter noen tusen år med de samme uløste problemene verden over tror jeg ikke at dette plutselig vil endre seg nei. Å si at det har vært slik i "noen tusen" år er jo absolutt helt tåpelig. Æresbegreper og samhold sto svært stekt i vår del av verden helt til kristendommen ble innført.. Men samme det.. det er ikke lett å gjøre så mye med nei, det er helt riktig... Ja du sov kanskje i historietimene på barneskolen? 4 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 En Taxi er en Taxi, hvordan vet du at taxien er en pirattaxi? Hvor gammel er du? Antar det er noe lokalt over Oslo ved andre ord? Kan du forklare? Tilfeldig fyr som kjører rundt i en normal bil og sier at han kan kjøre folk hjem. Altså har han ingen taxi"effekter" og det er ganske tydelig hvem som er hvem. Tilfellet over er det antagelig da snakk om en pakistaner som stoppet bilen og spurte om jenta ville bli kjørt hjem for en hundrelapp. Ikke det lureste en ung full jente kan gjøre men... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Antar det er noe lokalt over Oslo ved andre ord? Kan du forklare? Vanlige "offisielle" taxi'er har et stort skilt på toppen av bilen, og bilen er påklistret store logoer til taxiselskapet. Ser vi inn i bilen har sjåføren uniform, og man har alt det vanlige utstyret man finner inne i en vanlig taxi. Pirat-taxier er helt vanlige sjåfører, i helt vanlige biler (ofte noen gamle vrak av noen biler), og i stedet for å stoppe for folk som signaliserer at de vil ha taxi, henger de ut av vinduet og spør alle og enhver om de vil "sitte på". Det er den enkleste ting i verden å skille en pirat-taxi fra en vanlig taxi, selv om man er over gjennomsnittet beruset. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det skal faen ikke mye til for å unngå å bli voldtatt. Stemmer desverre ikke. Har ei bekjent som er svart belte i Tae-Kwondo , drevet med aktiv kampsport i noen år , ble overfalt av to menn om natta i leiligheten sin, greide ikke å få dem unna og ble voldtatt og grovt mishandlet. Kan aldri få unger. Vet ikke helt hva som skjedde med overgreperne siden dette var i spania. Problemet med voldtekter er at det skjer når du minst venter det og sånn sett så er slike påstander helt patetiske siden en voldtekt kan skje i bakgården når du kaster søppla , på vei hjem på sykkel via den veien du er så vant til osv... Er på tide at man begynner å våkne litt og slutter med å påstå at "hvis" så hadde dette vært untatt. Det er kun en som er skyldig i en voldtekt og det er gjerningsmannen / kvinnen. Det finnes unntak. For folk flest vil jeg påstå at det er lett å unngå. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har ei bekjent som er svart belte i Tae-Kwondo Lol, hun er ikke noe bedre rustet mot voldtekt enn en hvilken som hellst annen kvine bare fordi hun kan TKD. TKD og de fleste andre lignende stilarter er 100% ubrukelig utenfor en kamparena. 100% av samtlige slosskamper ender på bakken, og da er TKD bortkastet. Håpløst å ha siste post på siden Som han over meg sa så er det aldri den som blir voldtatt sin skyld. Aldri. Selvfølgelig ikke. Det er ikke en måte å redusere overgripers ansvar for det han (eller hun) har gjort. Det er derimot nyttig når man ser på heleheten, og for å redusere faren for voldtekt. Når det er sagt så er som regel utallige beslutninger de kan foreta før overfallsvoldtekten som kunne gjort så de sjansene for at de kom hjem trygt og uskadd hadde økt betraktelig, og det er egentlig dette man burde ha fokus på. Nettopp. Jeg har diskutert dette flere ganger, og hver eneste gang så får jeg trøkkt i trynet at jeg har et forvridd kvinesyn, fordi jeg forventer at jenter skal ta ansvar selv, for å gjøre det de kan for egen sikkerhet. Om jeg hadde vært jente, og bodd i oslo så hadde jeg selvsagt gjort alt jeg kunne får å unngå å bli et offer. Når man da ser kvinner som raver halvnakne og sørpe fulle rundt i byen, og så setter seg i en pirattaxi, så er det så inn i granskauen ulurt gjort. Det kan nesten sammenlignes med å gå inn på en engelsk fortballpub iført bortelagets spillertrøye. Selvfølgelig ahr man rett å gå kledd slik man vil, men det fører til at risikoen for et overgrep øker. Konklusjonen blir da at voldtektsmannen er skyldig i overgrepet, mens kvinnen er skyldig i dumskap, for å ikke tatt de forholdsreglene hun kunne. Syns også at det er verdt å nevne at de aller fleste voldtekter ikke er overfallsvoldtekter men voldtekt som begås av venner, familie, familievenner, etc, blir altfor ofte ikke anmeldt. Nå vet ikke ejg om du inlemmer nachspillvoldtekter i dette også, men jeg kunne tenkt meg en saklig diskusjon omkring den problematikken også, uten at rødstrlmpene kommer å skriker å roper og kaller meg svin for å våge å tenke at menn også har visse rettigheter. Som gutt, så oppfatter jeg kvinner som til tider svært vanskelige å tolke når det gjelder hva de vil seksuellt. Dette skyldes både sosiale og biologise faktorer. Vi har to forskjellige språk, verbalt, og kroppslig. Kroppsspårket vårt har eksistert mye lenger enn det verbale, og vi er derfor programert fra naturens side til å adlyde dette over verbalt språk. I tilleg så har vi et sosailt system som sier at kvinner skal være jomfruelige og reserverte, mens menn skal være erobrere. Og da er suppa i gang. Så, når dama har dansa, klina og rota med deg hele kvelden, og hun viser ved kroppsspåk at hun ønsker å være seksuell og intim med deg. Så gjør du en seksuell tilnærming, og får et "nei". Dama fortsetter akkurat som før, danser tett og dirty, kliner og står på. Hvordan skal man tolke dette? Nei, vil ikke? Overtal meg? Jeg vil men vil ikke virke laus? Du må jobbe litt hardere om du skal klare å få meg til sengs? Og så når hun i tillegg blir med denne fyren hjem, på nachspill, fortsetter og rote med han der, og lirer av seg samme halvhjertede "nei" som kan tolkes på alle mulige måter, så må det jo bli klabb. Så, hva jeg mener: Jenter, bør gi 100% klare signaler om "nei, jeg vil ikke ha sex", dersom de ikke vil det. Både verbalt OG med kroppsspråk. Jenter er like ansvarlig for å kommunisere at "Jeg vil ikke" som gutten er for å forstå det. Og dersom man hadde satt slike klare grenser, så er jeg sikker på at det hadde blitt betraktelig flere missforståelser. Og en slik sak er like grusom for begge parter i etterkant. Jenten ender opp med å føle seg voldtatt, og gutten som ikke var klar over at jenten følte det som en voldtekt før han får politiet på døren. Jeg har selv vært i en situasjon der jeg i ettertid har fått høre at jenten ikke var helt med på notene, og selv etter å ha fått høre det så finner jeg lite i den situasjonen som skulle tilsi for meg at hun ikke ville. (Vi var begge edru) Jeg har tenkt en del på dette i ettertid da det gikk svært innpå meg at hun ikke var helt med, uten at jeg oppfattet det, og jeg hadde påført henne ubehag. (jeg ser her bort fra situasjoner som er åpenbar for alle at hun ble voldtatt (hun sov, prøvde å gjøre motstand etc)) Jeg, og flesteparten av andre gutter er genuint opptatt av jenter ve og vell, men jeg er, som følge av det man kan lese over, dritredd for å missforstå intensjonene til jenta. HUn viser at hun vil ha sex, men sier at hun ikke vil. Hva i faen skal det bety? Det er nesten så man blir nødt å be om skriftlig samtykke først Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ja du sov kanskje i historietimene på barneskolen? Godt er det når jeg ser hva den populistiske hjernevasken har klart å koke i hop... 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har ei bekjent som er svart belte i Tae-Kwondo Lol, hun er ikke noe bedre rustet mot voldtekt enn en hvilken som hellst annen kvine bare fordi hun kan TKD. TKD og de fleste andre lignende stilarter er 100% ubrukelig utenfor en kamparena. 100% av samtlige slosskamper ender på bakken, og da er TKD bortkastet. Håpløst å ha siste post på siden Dette blir bare latterlig, en kvinne med Svart belte i TKD og flere års erfaring fra kampsport ( noe du overså fullstendig) har nok langt mer kunnskap til hvordan man skal forsvare seg enn gjennomsnittet. Poenget mitt var å illustrere at selv med kampsport så er du ikke sikker og at du kan bli overrumplet og komme i en situasjon der du ikke har nub sjangse til å forsvare seg. Jeg har selv trenet en annen kampsport Kung - Fu Jun Fan der ren sparring og kamptrening har sannsynligvis gitt meg gode muligheter til å forsvare meg i en neve mot neve kamp , men om noen hadde tatt ut en pistol har jeg ikke hatt så veldig mye å stille opp med siden jeg er langtifra så god eller kjapp. Det er nettopp derfor jeg finner det latterlig å påstå at kvinner bør ta sine forholdsregler ( til enhver tid) for å unngå å bli voldtatt, du insinuerer jo at kvinner skal leve med frykten for å bli voldtatt daglig og bør hele tiden leve og tilpasse seg sånn at risikoen for det blir minimal. Da kan man jo knapt bevege seg ut av døren og i alle fall ikke finne på å be hjem noen hyggelige mannlige venner siden DA BLIR MAN GARANTERT voldtatt... Greit nok, det er lov til å ha litt sunn fornuft , men jeg mener absolutt at kvinner ikke skal gå rundt med angst for å bli voldtatt til enhver tid og må leve utifra dette. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Ja du sov kanskje i historietimene på barneskolen? Godt er det når jeg ser hva den populistiske hjernevasken har klart å koke i hop... Vikingene voldtok og drepte som bare det, både før og etter kristendommen ble innført. Dog begynte kristendommen en utvikling som førte til at det ble slutt på vikingtokt og erobringer. Endret 13. november 2011 av Zarac 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 En Taxi er en Taxi, hvordan vet du at taxien er en pirattaxi? Hvor gammel er du? Antar det er noe lokalt over Oslo ved andre ord? Kan du forklare? Tilfeldig fyr som kjører rundt i en normal bil og sier at han kan kjøre folk hjem. Altså har han ingen taxi"effekter" og det er ganske tydelig hvem som er hvem. Tilfellet over er det antagelig da snakk om en pakistaner som stoppet bilen og spurte om jenta ville bli kjørt hjem for en hundrelapp. Ikke det lureste en ung full jente kan gjøre men... Antar det er noe lokalt over Oslo ved andre ord? Kan du forklare? Vanlige "offisielle" taxi'er har et stort skilt på toppen av bilen, og bilen er påklistret store logoer til taxiselskapet. Ser vi inn i bilen har sjåføren uniform, og man har alt det vanlige utstyret man finner inne i en vanlig taxi. Pirat-taxier er helt vanlige sjåfører, i helt vanlige biler (ofte noen gamle vrak av noen biler), og i stedet for å stoppe for folk som signaliserer at de vil ha taxi, henger de ut av vinduet og spør alle og enhver om de vil "sitte på". Det er den enkleste ting i verden å skille en pirat-taxi fra en vanlig taxi, selv om man er over gjennomsnittet beruset. Men hvorfor i faen har vi da ikke gjordt noe med driten vis det faktisk er et problem? 1. Det er ulovelig 2. Dere sier det er DIREKTE innlysende å få øye på dem under riktige omstendighete, så hvorfor i faen er ikke hele gjengen inntauet? Hvorfor SKAL noe sånt tullball få lov å finnes? 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vikingene voldtok og drepte som bare det, både før og etter kristendommen ble innført. Dog begynte kristendommen en utvikling som førte til at det ble slutt på vikingtokt og erobringer. Går litt off topic dette her, men du vet at vikingtoktene var krig mot kloster og da kristningen av regionen?? Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Men hvorfor i faen har vi da ikke gjordt noe med driten vis det faktisk er et problem? 1. Det er ulovelig 2. Dere sier det er DIREKTE innlysende å få øye på dem under riktige omstendighete, så hvorfor i faen er ikke hele gjengen inntauet? Hvorfor SKAL noe sånt tullball få lov å finnes? Tror du politiet har anledning til å kontrollere alle personbiler i Norge til enhver tid? Hvorfor skal kriminalitet få lov til å finnes? Vel, det er bare slik verden er. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Men hvorfor i faen har vi da ikke gjordt noe med driten vis det faktisk er et problem? 1. Det er ulovelig 2. Dere sier det er DIREKTE innlysende å få øye på dem under riktige omstendighete, så hvorfor i faen er ikke hele gjengen inntauet? Hvorfor SKAL noe sånt tullball få lov å finnes? Tror du politiet har anledning til å kontrollere alle personbiler i Norge til enhver tid? Hvorfor skal kriminalitet få lov til å finnes? Vel, det er bare slik verden er. 1. Sivilt uniformert politi blir med på fest 2. De blir med på så mange "taxiturer" de kan hjem igjen, men arresterer dem i stede 3. Sett opp skjult kamera, og noen mikrofoner, og bang så har de bevis de kan bruke i retten også. Hva er galt med å taue dem inn? 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Dette blir bare latterlig, en kvinne med Svart belte i TKD og flere års erfaring fra kampsport ( noe du overså fullstendig) har nok langt mer kunnskap til hvordan man skal forsvare seg enn gjennomsnittet. Poenget mitt var å illustrere at selv med kampsport så er du ikke sikker og at du kan bli overrumplet og komme i en situasjon der du ikke har nub sjangse til å forsvare seg. Poenget mitt var at hun med TKD ikker er noe bedre fysisk rustet mot voldtekt enn noen andre. Det kan jeg si av personlig erfaring da jeg gikk i klasse med ei på VGS som hadde sort belte, og jeg hadde ingen problemer med å hanskes med henne når det var snøallkrig. Nå kan det høres litt banalt ut å sammenlgine voldtekt og snøballkrig, men poenget er at hverken hun, eller jeg la noe i mellom når det var snakk om æ ikke bli dynket. Jeg var dog fysisk overlegen både i størrelse, vekt og styrke, men det er slik det også vil være i en lignende situasjon. Det skal dog sies at hun hadde en helt annen mental tilnærming til situasjonen enn andre jenter, da is teden for å bli helt apatisk, så fortsatte hun å gjøre motstand. Og denne fighetr mentaliteten kan være det som redder skinnet ditt. Men poenget ditt står fremdeles fast, og det har jeg ikke tenkt å krangle på, volkdtekt kan skje alle, uansett hvordan man har forberedt seg, hvor sterke man er og hva man har på seg. Det er udiskutabelt. Jeg har selv trenet en annen kampsport Kung - Fu Jun Fan der ren sparring og kamptrening har sannsynligvis gitt meg gode muligheter til å forsvare meg i en neve mot neve kamp , men om noen hadde tatt ut en pistol har jeg ikke hatt så veldig mye å stille opp med siden jeg er langtifra så god eller kjapp. Igjen, du har basis kjennskap til det å forsvare deg i en sparrekamp. Der får du minuspoeng for å gå i bakken. Kamptreningen foregår også på to bein, face to face. Det er fosåvidt en edel og rettferdig kamp. Men overhode ikke reel i forhold til den virkelige verden. HVor mange tror du står å veksler slag når de sloss på gata? Ingen. Det er nettopp derfor jeg finner det latterlig å påstå at kvinner bør ta sine forholdsregler ( til enhver tid) for å unngå å bli voldtatt, du insinuerer jo at kvinner skal leve med frykten for å bli voldtatt daglig og bør hele tiden leve og tilpasse seg sånn at risikoen for det blir minimal. Da kan man jo knapt bevege seg ut av døren og i alle fall ikke finne på å be hjem noen hyggelige mannlige venner siden DA BLIR MAN GARANTERT voldtatt... Jeg insinuerer ikke at de skal leve i frykt for å bli voldtatt. De lever per i dag i frykt for å bli voldtatt. Det er ikke noe jeg, eller du kan gjøre noe med. Det er slik verden er, og ingenting jeg eller du skriver her kan stoppe det faktum at kvinner i dagens oslo, lever i frykt for å bli voldtatt. Det står i avisene, jenter skriver det i bloggene sine. Jenter er redde for å bevege seg alene i oslo på nattestid. Da MÅ de tilpasse seg den risikoen. De har egentlig ikke nore reelt valg. De bør ta sine forholdsregler. Det er et problem, og de må tilpasse seg problemet til man kan gjøre noe med det på lang sikt. Greit nok, det er lov til å ha litt sunn fornuft , men jeg mener absolutt at kvinner ikke skal gå rundt med angst for å bli voldtatt til enhver tid og må leve utifra dette. Jeg er helt 100% enig i dette. Ingen skal leve i angst for voldtekt. Men det stemmer ikke med dagens virkelighet. Og da må vi ta i bruke ALLE virkemidlene man har. Å si at "det burde ikke være slik" er ingen trøst for hum son sikker på voldtektsmottaket med livet lagt i ruiner. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 1. Sivilt uniformert politi blir med på fest 2. De blir med på så mange "taxiturer" de kan hjem igjen, men arresterer dem i stede 3. Sett opp skjult kamera, og noen mikrofoner, og bang så har de bevis de kan bruke i retten også. Hva er galt med å taue dem inn? Vi har ikke nok politifolk til dette. Og staten vil ikke finansiere flere politifolk til slikt arbeid. De vil ikke ta i bruke garden, eller militær. Politisk vilje for å sette inn de rette virkemiddlene må vike for inflasjonsfrykten. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 1. Sivilt uniformert politi blir med på fest 2. De blir med på så mange "taxiturer" de kan hjem igjen, men arresterer dem i stede 3. Sett opp skjult kamera, og noen mikrofoner, og bang så har de bevis de kan bruke i retten også. Hva er galt med å taue dem inn? Man kan ikke arrestere noen for å ta en hundrelapp for å kjøre noen hjem. De har kontroller fra tid til annen, og da får man bot hvis man blir tatt og man kan få førerkortet inndratt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vikingene voldtok og drepte som bare det, både før og etter kristendommen ble innført. Dog begynte kristendommen en utvikling som førte til at det ble slutt på vikingtokt og erobringer. Går litt off topic dette her, men du vet at vikingtoktene var krig mot kloster og da kristningen av regionen?? Det eneste konkrete tilfellet jeg kommer på er asngrepet på Lindisfarne i 793. Ellers angrep de sikkert nok av klostre, men det dreide seg ikke om å føre krig mot kristendommen, men å få med seg krigsbytte. Jeg skulle gjerne vist deg ei historiebok jeg har her. Hva var egentlig poenget ditt? At menneskene i samfunnet var mye gladere i hverandre i vikingtiden og ingen voldtok fordi det fantes begreper som ære? Det er i så fall feil. Virkeligheten var mye hardere på den tida. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå