Gå til innhold

Hva eller hvem var det som dannes universet og jorden


Anbefalte innlegg

Kjære Birger.

 

Det har blitt snakket mye om skapelsen av universet, men hva tenker du om evolusjon? Det er jo nå den størst godtatte teorien om hvordan mennesker ble til.. Og har flere harde fakta å vise til en skapelsen av universet.

Her må jeg korrigere deg litt, men det er vitkig at du får med deg forskjellen: Evolusjon sier ikke en dritt om hverken skapelsen av universet eller hvordan livet oppsto, KUN om utviklingen til artene etter at universet og livet oppsto... Bare til oppklaring, det er mange som tar feil her. :)

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evolusjon har oppstått av djevelen selv.

Selv om dere syntes at jeg virker som en idiot når jeg kommer med svar og innlegg som handler om Jesus og Kristendom så avstår jeg deres kommentarer.

 

Dere kan ikke komme og uttale dere om kristendom hvis dere ikke har lest bibelen. Selv om dere finner ett bibelvers som tilsier at gud har drept så må dere få med dere hele sammen hegningen.

 

Men vi skal ikke diskutere om kristendom her.

Det kan vi heller gjøre i en annen tråd.

 

Grunnen til at jeg opprettet dette emnet er fordi jeg gjerne vil høre om deres tanker og meninger rundt hvem eller hva som har skapt universet.

 

Nå kommer vi oss på tema igjen og kommer med meninger om hva eller hvem som dannet jorden. Det er ikke meningen at kristendom skal diskuteres her.

Lenke til kommentar

...

 

Grunnen til at jeg opprettet dette emnet er fordi jeg gjerne vil høre om deres tanker og meninger rundt hvem eller hva som har skapt universet.

 

...

 

Innser du selv hvor håpløst tendensiøst det uthevede er?

 

Universet trenger ikke ha en skaper, det trenger ikke være skapt, og det behøver i hvert fall ikke være skapt av den kristne guden.

 

Kanskje er vi på den andre siden av et svart hull fra et annet univers og kanskje eksisterer det en uendelig lang rekke universer på denne måten, kanskje er vi bare ett univers av et googol andre universer med andre egenskaper og kanskje er vårt univers et som tilfeldigvis har oppstått pga en kvantefluktuasjon.

 

Noen av disse hypotesene kan falsifiseres, andre ikke, noen kommer til å bli falsifisert og noen vil muligens stå sterkere om 50 år.

 

Fellesnevneren er at vi ikke helt vet enda, og jo mer vi finner ut, jo mer spørsmål må vi stille for å komme noen vei.

 

Kanskje finner vi aldri et definitivt svar, og kanskje finner vi et, men det er i alle fall ikke ved å finlese 2000 år gamle tekster om en jødisk magiker at vi vil komme noe videre.

 

Evolusjon har oppstått av djevelen selv.

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kommet med min mening og min konklusjon.

 

Jeg vil at du og resten skal komme med sin egen mening.

Det er ikke noe vits i og nevne mere om kristendommen her for det skal vi ikke.

 

Kom med deres mening begrunn det og eller eventuelt svar andre ;)

 

Edit: Evolusjon om andre forestillinger om universets dannelse er skapt av djevelen selv.

Sorry hvis jeg skrev ett missforstående innlegg som jeg vet at jeg gjorde.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Jeg har kommet med min mening og min konklusjon.

 

Jeg vil at du og resten skal komme med sin egen mening.

Det er ikke noe vits i og nevne mere om kristendommen her for det skal vi ikke.

 

Kom med deres mening begrunn det og eller eventuelt svar andre ;)

 

Edit: Evolusjon om andre forestillinger om universets dannelse er skapt av djevelen selv.

Sorry hvis jeg skrev ett missforstående innlegg som jeg vet at jeg gjorde.

 

Greit det, men så fort noen gjør det, så går du inn i forkynnermode og ber de lese bibelen. Ikke mye saklig det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Evolusjon har oppstått av djevelen selv.

Åssen VET du det når du ikke engang aner hva evolusjon er?

 

Du tror visst at det er en konkurrent til vissvasset vi finner i din og div andre bibler du og derfor tror du at dette kommer fra djevelen.

 

Begynner å forstå tegningen her nå... At du bare kommer med jug og påstander ga en mye klarere mening med den siste uttalelsen din..

 

For du er her KUN med et håp om å misjonere for jesusen din du? Ikke at jeg forventer et ærlig svar fra en kristenkar med så dårlig innsikt som du helt klart har visst her og i en del andre tråder, men det er jo det du har gjort mellom hele tråden i håp om å fiske noen nye rekrutter til jesus og når vi har svart deg sakelig og redegjort for HVORFOR det du tror på er fri fantasi og ærlig og redelig gjort det klinkende klart hvorfor opplyste mennesker IKKE kan få seg til å tro på jesus så trekker du deg... Heller ikke overraskende, vi har nemlig sett det samme fra håpefulle fiskere før...

 

Men det er greit, for med hva du faktisk har å komme med er det ikke rare greiene allikevel og ihvertfall ingenting å presentere for opplyste mennesker.

 

Gå i fred med jesusen din du og prøv å fiske på et annet forum, kan hende at du har bedre lykke med fiskingen der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...