Gå til innhold

Hva eller hvem var det som dannes universet og jorden


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt an vitenskapen bare er noe viss vass. Jeg sier at teorier om hvordan universet er dannet er noe viss vass. Og jo vitenskaps menn har sagt at jorden ble dannet av en eksplosjon mellom to asteroider. Og dermed så har bitene fra eksplosjonen samlet seg opp og dannet en jord. Ja jeg syntes at dette er idiotisk. Ett liv blir ikke dannet av en eksplosjon det er vesentlig. Og jeg er ikke arrogant for jeg vet at jeg har rett. Jeg er ganske sikker på at hvis dere tenker dere litt om så skjønner dere at jeg har rett. Det er dermed derfor jeg sier at dere er arrogante og ikke minst sta på holdningene deres. Jeg blir frustrert av de teoriene dere kommer med her. Disse teoriene er jo idiotiske sagt rett ut!

 

TENK vær så snill TENK!!

Synd at vitenskapsfolk skal kaste bort flere år med utdanning og tid på forskning og studie av universet når BirgerCaC uansett vet bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjerne stille et åpent spørsmål, til troende så godt som ikke-troende.

Når universet ble skapt, hva var før dette? Og hvis det var en skaper, hva skapte ham/hun/det?

 

Det var en gammel gresk filosof (Platon, Sokrates, husker ikke helt hvem) som sa at det finnes en "skapergud" en som alltid har vært og som man ikke kan sette spørsmål på. Mener religiøse at det er dette som eksisterer, eller er det noe som har skapt Gud igjen?

Lenke til kommentar

Gud har vært her evig. Han har alltid eksistert. Jeg tror ikke at det var så lenge siden gud skapte universet. Jeg tror at gud skapte det for en ca 30 millioner år siden. Men dette er bare noe jeg tror som jeg ikke er sikker på. Har ikke helt satt meg inn i når han skapte universet. Ingenting er umulig for gud. Det var ingenting før universet. Det høres kanskje rart ut men ingen ting er umulig for gud.

Lenke til kommentar

Gud har vært her evig. Han har alltid eksistert. Jeg tror ikke at det var så lenge siden gud skapte universet. Jeg tror at gud skapte det for en ca 30 millioner år siden. Men dette er bare noe jeg tror som jeg ikke er sikker på. Har ikke helt satt meg inn i når han skapte universet. Ingenting er umulig for gud. Det var ingenting før universet. Det høres kanskje rart ut men ingen ting er umulig for gud.

La oss si at Gud eksisterer, så klart han ikke kan alt.... det er bare ikke mulig.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Gud har vært her evig. Han har alltid eksistert. Jeg tror ikke at det var så lenge siden gud skapte universet. Jeg tror at gud skapte det for en ca 30 millioner år siden. Men dette er bare noe jeg tror som jeg ikke er sikker på. Har ikke helt satt meg inn i når han skapte universet. Ingenting er umulig for gud. Det var ingenting før universet. Det høres kanskje rart ut men ingen ting er umulig for gud.

Jeg utfordrer den allmektige guden din til å vise for meg på en eller annen måte at han finnes!

Han kan for eksempel slutte å lage vanskapte mennesker.

Klarer han det...altså at det aldri mer blir født mennesker med missdannelser.....skal jeg begynne å tro på ham.

 

Da vil han samtidig gjøre mange en stor tjeneste.

Lenke til kommentar

Gud har vært her evig. Han har alltid eksistert. Jeg tror ikke at det var så lenge siden gud skapte universet. Jeg tror at gud skapte det for en ca 30 millioner år siden. Men dette er bare noe jeg tror som jeg ikke er sikker på. Har ikke helt satt meg inn i når han skapte universet. Ingenting er umulig for gud. Det var ingenting før universet. Det høres kanskje rart ut men ingen ting er umulig for gud.

 

 

At du tror så mye får alt det du snakker om til å virke veldig lite troverdig. Du vet ingenting, bare synsing og åndsvakhet på høyt nivå. Slutt å tro så mye, du ser ingenting fordi du har lukket sinnet og øyene dine for det som er rett foran nesa de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud har vært her evig. Han har alltid eksistert. Jeg tror ikke at det var så lenge siden gud skapte universet. Jeg tror at gud skapte det for en ca 30 millioner år siden. Men dette er bare noe jeg tror som jeg ikke er sikker på. Har ikke helt satt meg inn i når han skapte universet. Ingenting er umulig for gud. Det var ingenting før universet. Det høres kanskje rart ut men ingen ting er umulig for gud.

Jeg utfordrer den allmektige guden din til å vise for meg på en eller annen måte at han finnes!

Han kan for eksempel slutte å lage vanskapte mennesker.

Klarer han det...altså at det aldri mer blir født mennesker med missdannelser.....skal jeg begynne å tro på ham.

 

Da vil han samtidig gjøre mange en stor tjeneste.

 

Be til han om å vise seg for deg så er det mulig at det skjer.

Men det om at det aldri skal bli født mennesker som er missdannede kommer ikke til og skje.

 

Gud tenker på en spesiell måte. Han er så smart at ingen i hele universet kan måle seg med han. Han har smartere måter og uttrykke ting og sine meninger. Alle menneskene på kloden til sammen er dumt som ett fordervet brød i forhold til han. Det står også i bibelen at i slutten av jordens leve tid så vil antallet naturkatastrofer fordoble seg. Naturkatastrofer er ett tegn på at dommedagen snart er her.

Lenke til kommentar

 

Be til han om å vise seg for deg så er det mulig at det skjer.

Men det om at det aldri skal bli født mennesker som er missdannede kommer ikke til og skje.

 

Gud tenker på en spesiell måte. Han er så smart at ingen i hele universet kan måle seg med han. Han har smartere måter og uttrykke ting og sine meninger. Alle menneskene på kloden til sammen er dumt som ett fordervet brød i forhold til han. Det står også i bibelen at i slutten av jordens leve tid så vil antallet naturkatastrofer fordoble seg. Naturkatastrofer er ett tegn på at dommedagen snart er her.

Hvorfor skulle han ikke hindre at misdannelser skjer?

Hvordan vet du det? Fordi det er umulig :roll:

 

Naturkatastrofer har det vært helt siden jorden ble skapt.

De er ikke tegn på noe annet enn at det ikke er en intelligent skapende gud som har laget jorden....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi skal ikke ha ett for godt liv. Vi skal ha noe å se fram til. Nemlig himmelen hvor ingen smerte skal eksistere.

Og hvis du har lyst på en smaksprøve så er det bare å besøke fastlegen din.

 

Dessuten, hva med de som har minimalt med smerter i livet kontra de som lever i smertehelveter?

Slipper ikke de helvetes billig unna?

 

Han er så smart at ingen i hele universet kan måle seg med han.

Og allikevel krever han at vi skal forstå ham, selv med vår underlegne intelligens, gjennom bronsealder-tekster som ble skrevet ned av mer primitive mennesker som også var mental underlegne ham.

 

Alle menneskene på kloden til sammen er dumt som ett fordervet brød i forhold til han.

ENDA større grunn til å ikke stole på Bibelens bøker som ble skrevet ned av nettopp slike "brødhuer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Naturkatastrofer har økt de siste årene så dermed så er det ett tegn på at dommedagen snart er inne.

 

Grunnen til at gud ikke skal hindre at missdannelser skal skje har jeg sagt før her. Livet er døden og døden er livet for oss kristne. Derfor. Men for ikke-kristne så er livet livet og døden døden.

 

Det kan også hende at det er en mening med det som jeg skrev i dette forumet eller ett annet.

 

Jeg har ikke helt oversikt over hvor jeg skrev det :D

Lenke til kommentar

Vi skal ikke ha ett for godt liv. Vi skal ha noe å se fram til. Nemlig himmelen hvor ingen smerte skal eksistere.

Og hvis du har lyst på en smaksprøve så er det bare å besøke fastlegen din.

 

Dessuten, hva med de som har minimalt med smerter i livet kontra de som lever i smertehelveter?

Slipper ikke de helvetes billig unna?

 

Han er så smart at ingen i hele universet kan måle seg med han.

Og allikevel krever han at vi skal forstå ham, selv med vår underlegne intelligens, gjennom bronsealder-tekster som ble skrevet ned av mer primitive mennesker som også var mental underlegne ham.

 

Alle menneskene på kloden til sammen er dumt som ett fordervet brød i forhold til han.

ENDA større grunn til å ikke stole på Bibelens bøker som ble skrevet ned av nettopp slike "brødhuer".

 

Man skal respektere andres meninger og tro!

Jeg tror på at gud skapte universet og jorden og inkludert deg om meg. Har du ett problem med det.

Det er ikke noe vits i og kritisere andres tro og holdninger.

Jeg kunne ha slengt mye dritt om deg men jeg gjør det ikke for jeg respekterer at du ikke tror på gud.

Besøk fastlegen din hvis du ikke greier og respektere min gud og min tro.

Lenke til kommentar

Naturkatastrofer har økt de siste årene så dermed så er det ett tegn på at dommedagen snart er inne.

 

Grunnen til at gud ikke skal hindre at missdannelser skal skje har jeg sagt før her. Livet er døden og døden er livet for oss kristne. Derfor. Men for ikke-kristne så er livet livet og døden døden.

 

Det kan også hende at det er en mening med det som jeg skrev i dette forumet eller ett annet.

 

Jeg har ikke helt oversikt over hvor jeg skrev det :D

Hadde alle blitt født med like missdannelser og plager, eller at det hadde vært noe mønster i det, feks at de kristen slapp billigere fra det, så kunne vi snakket og en plan/mening.

 

Nå er det bare tilfeldigheter.

Ingen ting som tyder på at det er noen som styrer dette.

 

Har du noen kilde på at naturkatastrofer har økt de siste årene?

Dette går i svingninger.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på utviklingen av naturkatastrofer de siste årene så har utviklings skalaen brest rett opp i været de siste 15 årene. Så det er bevis på at antall naturkatastrofer har økt de siste årene.

 

Alle blir ikke født med slike missdannelser og det er for at noen må drive samfunnet. Gud har sitt eget system som ingen har sett. Gud er smartere enn alle så dette virker ulogisk for mennesker men for en så allmektig gud så er det en lett sak og styre et helt univers.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på utviklingen av naturkatastrofer de siste årene så har utviklings skalaen brest rett opp i været de siste 15 årene. Så det er bevis på at antall naturkatastrofer har økt de siste årene.

 

Alle blir ikke født med slike missdannelser og det er for at noen må drive samfunnet. Gud har sitt eget system som ingen har sett. Gud er smartere enn alle så dette virker ulogisk for mennesker men for en så allmektig gud så er det en lett sak og styre et helt univers.

Det er jo ikke interessant at det har steget de siste 15 årene.

Hvis det for eksempel var like mye for 430 år siden....

Dette kan være naturlige variasjoner forårsaket av ujevnheter i plate forskyvning, solaktivitet ol.

 

edit:

Hvor er dokumentasjon, kilder på økt aktivitet?

 

Ja, det er ikke tvil om at dette er ulogisk for oss :D

Jeg kan ikke se noen mening med disse missdannelsene.

Endret av Tobben70
Lenke til kommentar

Hvem eller hva tror dere disse plateforskyvningene og endringene i sol aktiviteten forårsakes av.

 

Dommedagen er her snart prøv og motbevise det.

Si meg er du helt dum??????

 

Her kommer du med en rekke påstander. Så kommer jeg med argumenter mot dem.

Og så er det plutselig jeg som må motbevise påstandene dine

:D:D

 

Hadde du ikke noe mer å komme med?

Ble det litt vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...