Gå til innhold

Hva eller hvem var det som dannes universet og jorden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gud lagde universet. Universet kan ikke ha oppstått av seg selv."

"Jeg vet veien, og jeg kan ikke vise den for andre, men jeg vet at den er riktig."

"Jesus er Guds sønn. Det vet jeg fordi det står i bibelen."

"Bibelen er guds ord. For det står i bibelen."

Noen eksempler på det jeg mener med at religiøse i det minste bør omfavne sirkulær logikk og ordet 'tro'. Jeg har ingen problem med folk som "tror", annet enn at jeg, personlig, synes at de bør ta noen kurs eller lese litt i diverse vitenskapelige grener. Jeg har derimot store problemer med folk som "vet", men ikke kan bevise det med annet enn sirkulær logikk ala. det jeg har skrevet over.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er personlig overbevist om at det finnes en Gud, ok

Hvis noen får lyst til å finne ut av sannheten - sier jeg ikke annet enn; let!

Hva annet kan jeg?

Og, hvorfor MÅ JEG FORKLARE VEIEN? (siden jeg vet at vi alle har våre egne "veier")

"Veien" er lang, og det er min forklaring

Du må forklare veien dersom du ønsker at andre, som ikke nødvendigvis deler din overbevisning, skal ta deg alvorlig. Dette gjelder spesielt dersom du erklærer å inneha viten, og ikke bare tro; enkelte religiøse mennesker ser ikke ut til å forstå eller verdsette forskjellen.

Dersom du ikke bryr deg om hva andre synes om deg, dine synspunkter, og virkeligheten generelt, MÅ du selvsagt intet.

Jeg behøver ikke bry meg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det at universet kan ha blitt til ved en prikk eller andre bortforklaringer er umulig! I universet så er det milliarder vis av tonn med materie som er spredt utover ett stort område. Hvis denne materien skulle ha blitt dannet via f eks en prikk “Big Bang teorien” så må denne fantastiske prikken oppfylle noen vesentlige krav. Disse kravene er som følgende: Prikken må ha bestått av 92 grunnstoffer, pikken måtte være svær, pikken må komme fra ett sted, noe må ha fått prikken til å eksplodert med mer. Menneskekroppen og resten av stort sett hele universet er så utrolig systematisk. Jorden og de andre planetene går i bane rundt solen, dyrene har egne rutiner for å bare nevne noen få… Sannsynligheten til at dette kan ha blitt til vad at materie eksploderer er svært liten. Universet må ha blitt dannet av noe mer. Og et spørsmål som motsir Big Bang i stor grad! Hvem eller hva dannet prikken? Og hvis det er materie som har dannet denne prikken da er spørsmålet hvem dannet materie som videre dannet prikken som skulle ha eksplodert og dannet dette fantastiske riket?

Hvis du tenker deg begynnelsen av hele universet og at det ikke var en eneste partikkel, ikke ett eneste grunnstoff, ikke en eneste bit av materie og ikke ett eneste tegn etter noe som helst. Det kan ikke plutselig dukke opp en gass og plutselig kom to gasser som reagerte med hverandre og plutselig kom det f eks en prikk… Nei! I begynnelsen så må det ha vært noe som har dannet den første partikkelen. Jeg mener at det er Gud\ Jesus. Det må ha vært en person på grunn av at papp, stein, treverk, varme og mye mer kan ikke oppstå av seg selv. Da vil sikkert mange mene at Jesus heller ikke kunne oppstå i løse luften men det kan han. For det er han som har dannet dette riket og dermed så kan han! Det finnes en rekke med logiske forklaringer på dette! Det er bedre å tro på at en underfull rådgiver dannet jorden og resten av universet istedenfor å tro at en simpel prikk som bare oppsto dannet dette universet.

Gud er en fantastisk person som bare kan utrette gode ting, og selv om ikke mennesker seg alt det gode i det han utretter så er ikke vi i stand til å forstå hvor god han egentlig er. Han gav sitt liv til oss for oss for at vi skulle ha en sjanse å komme til ett himmelrike som er fylt med bare godt, og Gud forandrer seg aldri! Gud er den samme nå som han var for 2000 år siden og Gud er like god i dag som han var når han var her på denne jord. Han kunne ha drept oss alle og det kunne han ha gjort med god samvittighet for vi er noen forferdelige syndere. Gud venter med “dommedagen” for han vil ha flere personer til det fantastiske himmelriket og han er så god. Alt på dette universet er godt! Selv om vi mennesker ikke greier å se noe godt i ett jordskjelv så finnes det noe godt med det men som sagt så er ikke vi i stand til å forstå. Det er utrolig hva slags kjærlighet Gud har til oss! Han har dannet dette underfulle universet som han vil at vi skal bo og leve på og han er med oss hver dag og han elsker ateister og folk som hater han like mye som han elsker kristne personer som følger han. Dere ateister bør føle dere konglige for det finnes en Gud som elsker dere også! Prikker, gasser og eksplosjoner! Ja folk kan tro på det for Gud er god og han har gitt dere den muligheten til å velge selv. Han tvinger ingen! Gud gråter hver dag over all den synden som blir begått og like vell så er han så god og lar oss tilrive! Han er en fantastisk person som alle burde følge! Og den tanken på at millioner vis går fortapt er en meget trist tanke! Gud har gitt dere ett fantastisk valg og vær fornuftig og velg det rette. Folk flest syntes kanskje at det virker idiotisk å tro på en overnaturlig vesen som bare kan utrette gode ting men det er ikke så idiotisk som dere tror. Gud er en god mann som dannet dette universet. Og det er da ett spørsmål som det er mange som klør seg i hodet og lurer på. Nemlig hvorfor Gud skapte universet og hvorfor han skaper levende skapninger som får herske over en jord. Da er svaret at Gud er ensom og han ønsker kontakt med oss. Tenk deg hvis du var ensom og dannet deg en her med mennesker som su har ofret ditt liv for, og som du hadde lagd en planet til sånn at de kunne leve godt der. Tenk deg da hvis du hadde gitt dem ett fritt valg og at du stolte på dem men så snur alle ryggen til deg, håner deg, spotter deg og sårer deg. I lika vell så er du i stand til å tilgi og elske personene. Dette er utrolig og beviser at Gud er sterk! Det er mange som ikke tror men det er demmes valg og jeg er skapt for å vitne til verden og jeg skal fullføre mitt oppdrag!

Og til dere ateister og dere som ikke vil tro og motsir omtrent alt Gud og de kristne sier. Hvis dere ikke tror at ett helvete eller ett himmelrike finnes så hvorfor vender dere, dere bort fra Gud? Tenk hvis du oppdager at det finnes ett helvete, da tror jeg at du vil angre på at du tok en annen vei! For det er bedre å tro og komme til en himmel full av paradis enn å ikke tro og havne i et helvete fult med flammer og pine. Det er deres valg! Men jeg advarer dere.

Gud har gjennomgått så mye forferdelig på grunn av oss mennesker! Forskere kommer med en rekke usanne teorier siden de ikke vil tro. De vill ikke tro på en overnaturlig person som har dannet dette lille riket men de skal ha vitenskaplige bevis på alle ting. Man trenger ikke vitenskapens forklaringer for disse er usatte. De vil bare i stor grad ikke tro på Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...