Gå til innhold

Hva eller hvem var det som dannes universet og jorden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Better to rule in hell WITH good rock'N'roll than serve a wimpy god with a bad mood in heaven... :)

 

Det er ikke musikk i helvete. :roll::nei::no::ohmy:smiley-shocked035.gif

Antagelig fordi det ikke finnes noe helvette.... Spørsmålet blir vel snarere: HVa vet DU om det? Har du vært der? ;)

 

Jeg har mange gode venne som ikke har noen tro på eventyret om jesus, så hvorfor skulle jeg ønske å havne noe annet sted enn der jeg treffer kjentfolk? Til himmels vil jeg ikke, for noe mer kjedelig enn å sitte blandt uærlige hengehoder som tror alt som er gøy er en synd har jeg ikke behov for...

Lenke til kommentar

Better to rule in hell WITH good rock'N'roll than serve a wimpy god with a bad mood in heaven... :)

 

Det er ikke musikk i helvete. :roll::nei::no::ohmy:smiley-shocked035.gif

Hvordan vet du det? Satan fortalte meg at vi skulle spise biff og høre på metal hele dagen, og på natta skulle vi ut å plyndre himmelen. Høres gøy ut spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Better to rule in hell WITH good rock'N'roll than serve a wimpy god with a bad mood in heaven... :)

 

Det er ikke musikk i helvete. :roll::nei::no::ohmy:smiley-shocked035.gif

Antagelig fordi det ikke finnes noe helvette.... Spørsmålet blir vel snarere: HVa vet DU om det? Har du vært der? ;)

 

Jeg har mange gode venne som ikke har noen tro på eventyret om jesus, så hvorfor skulle jeg ønske å havne noe annet sted enn der jeg treffer kjentfolk? Til himmels vil jeg ikke, for noe mer kjedelig enn å sitte blandt uærlige hengehoder som tror alt som er gøy er en synd har jeg ikke behov for...

 

Du vet at satan hater deg vel...

satan hater gud og gud skapte oss i sitt bilde.

Hvis du kommer til helvete så lover jeg deg det blir noe annet en metal og biff.

 

EDIT: oops, ble visst når...

 

Bevis at satan sa det til deg... :rofl:

Hvis du beviser at det ikke er musikk i helvette så.... :)

Det kan bli vanskelig... :)

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Bevis at satan sa det til deg... :rofl:

Hvordan vil du ha det beviset? Jeg antar at du godtar de fleste historier fra folk som hører gud, så trengs det virkelig så mye mer bevis for hva satan sier?

edit:

 

Du vet at satan hater deg vel...

satan hater gud og gud skapte oss i sitt bilde.

Hvis du kommer til helvete så lover jeg deg det blir noe annet en metal og biff.

Satan sier at han liker meg, og det har han vist meg gjennom kjærligheten som du bare kan oppleve hvis du utfører hans budskap. Kommer nok til å ha det fint jeg.

Endret av Filamu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bevis at satan sa det til deg... :rofl:

Hvordan vil du ha det beviset? Jeg antar at du godtar de fleste historier fra folk som hører gud, så trengs det virkelig så mye mer bevis for hva satan sier?

 

Jeg kjenner ingen eller har hørt om noen som har hørt gud før utenom i det gamle testamentet. men at man får beskjeder fra gud vet jeg fins, skal jeg fortelle deg noe som du tror er tilfeldig? ok:

 

Jeg, pappa, min søster og broren min dro på møte/gudstjeneste, mamma var hjemme grunnet en kraftig migrenelignende sykdom som gjorde at hun hadde konstand hodepine. Vi hadde vært hos legen flere ganger, men de fant ikke ut hva sykdommen var, selvom vi hadde tatt flere røntgen og MR's.

 

Mitt i møte så ba jeg om at min mor skulle bli frisk, og plutselig PANG! så sa gud til meg, ikke ved ord, men han sa det til meg på en måte at jeg bare plutselig visste at mamma var frisk, på bilturen hjem så sa jeg til de andre at mamma var frisk og så pratet vi ikke mer om det i bilturen.

Da vi kom hjem så sa jeg til mamma at hun var frisk og mamma sa at denne dagen var den hun hadde hatt værst hodepine på av alle andre dager så hun hadde tatt smertestillende, så vi visste ikke med en gang om det var sant det jeg sa eller om jeg bare innbilte meg noe. Men neste dag var hun helt frisk og hun har aldri hatt vondt i hodet siden.

 

1.)tror du dette var tilfeldig?

2.)tror du jeg finner på dette?, for det gjør jeg ikke

3.)tror du mamma later som hun er frisk?, det gjør hun ikke

4.)tror du dette var placeboe effekten?

 

EDIT: skrivefeil

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

 

1.)tror du dette var tilfeldig?

2.)tror du jeg finner på dette?, for det gjør jeg ikke

3.)tror du mamma later som hun er frisk?, det gjør hun ikke

4.)tror du dette var placeboe effekten?

 

1) Ja

2) Jeg kan godt tro på at du følte det slik.

3) Hun er sikkert frisk hun.

4) Hvis hun visste at dere ba for henne og hvis hun virkelig tror at det kan hjelpe kan det være mulig.

 

Det er mange historier om folk som har vært syke og har vært hos legen for så en tid etterpå bli frisk. At du kobler dette med at du var i kirken og ba gjør ikke dette til guds verk.

Mange som opplever noe slikt og de som da ikke er religiøse vil heller ikke gi noe overnaturlig æren, men heller bare være glad for at det gikk slik og leve videre.

Lenke til kommentar

Gud dreper ikke og tillater det ikke heller.

Hvis en men dreper ett annet menneske så kommer den mannen til helvete hvis han ikke omvender seg.

Hvis mannen\damen velger og omvende seg så er det gud som har tatt på seg skylden. Nei gud dreper ikke.

 

Det er postet utallige bibelsitater der det står at gud drepte X. Hva skal vi stole mest på, bibelen eller dine uttalelser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ta det helt til slutt...

 

For alt det BirgerCac vet så kan selveste Hitler være middags gjest i himmelen... Han kan jo ha omvendt seg i siste liten, rett før han og Eva knasket blåsyren...

 

Tipper de fleste ville sett på hele himmelen som en gedigen nedtur om da hadde møtt hitler der... Eller kanskje ikke, de ville vel heller ha sett på det som at kristendommen virket.. ha ha. Og skålt og flørtet vilt meg Hitler under middagen... Stort å kjenne en sånn kar..

Lenke til kommentar

Må jeg omvende meg etter hvert drap, eller kan jeg ta den helt til slutt?

 

Du har god tid. Den endelige dommen kommer ikke før i enden av apokalypsen. Du har god tid til å kose deg i graven før Jesus kommer igjen for å dømme levende og døde. ;)

 

PS: Or so they say... :innocent:

 

Hvis du er kristen så dreper du ikke, men det står ikke i bibelen at det ikke er lov å beskytte landet vårt, altså være i forsvaret, noe som innebærer drap av fiender.

Lenke til kommentar

Hvis du er kristen så dreper du ikke, men det står ikke i bibelen at det ikke er lov å beskytte landet vårt, altså være i forsvaret, noe som innebærer drap av fiender.

 

Det forandrer likevel ikke på det faktum at bibelen forteller at dommen skal komme på den siste dag, ikke idet du dør. Uansett, hva er forskjellen mellom "å ikke drepe", og å "drepe fiender"? Drap er vel drap, og bibelen snakker jo om å "vende det andre kinnet til" osv. Nøyaktig hvor i det nye testamentet mener du at Jesus taler for å forsvare et land ved å drepe fiender?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...