Gå til innhold

Hva eller hvem var det som dannes universet og jorden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"You see, the religious people—most of them—really think this planet is an experiment. That’s what their beliefs come down to. Some god or other is always fixing and poking, messing around with tradesmen’s wives, giving tablets on mountains, commanding you to mutilate your children, telling people what words they can say and what words they can’t say, making people feel guilty about enjoying themselves, and like that.

 

Why can’t the gods leave well enough alone? All this intervention speaks of incompetence. If God didn’t want Lot’s wife to look back, why didn’t he make her obedient, so she’d do what her husband told her? Or if he hadn’t made Lot such a shithead, maybe she would’ve listened to him more. If God is omnipotent and omniscient, why didn’t he start the universe out in the first place so it would come out the way he wants? Why’s he constantly repairing and complaining? No, there’s one thing the Bible makes clear: The biblical God is a sloppy manufacturer. He’s not good at design, he’s not good at execution. He’d be out of business if there was any competition."

 

-- Carl Sagan

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Fra denne tråden:

 

Selvfølgelig er jeg kristen! :yes:

Like selvfølgelig som at du hadde vært muslim om du hadde vært født i Bagdad... :) Merkelig hvordan tilhengerne av de forskjellige gudene er en høyst geografisk greie... For hvorfor klarer ikke den kristne gud å formidle seg selv til ALLE mennesker men må støtte seg til en gammel idiotisk bok og div oppnevnte trollmenn for å få spredd ordet om seg selv? Er gud dum? Ser nesten slik ut, for hvem gud ville tillatt at tilbederne lagde 35 000 oppfattninger om den samme boken liksom, som kristendommen har gjort... Og felles for alle disse grenene er såklart at det er DE som tror på den rette utgaven av den samme guden... he he.

 

Nei, er selvfølgelig ikke kristen, men var det en gang før jeg så på påstandene med et ærlig blikk og ble født på ny som ateist... :)

 

Det er smart og være kristen. Hvordan ble da ett stort univers dannet. Det går ikke an uten en gud. Du vet hvordan det er men du er bare for arrogant til å innrømme at du tar feil :roll:

 

Siste jeg blir er kristen. Dummere religion kommer du ikke borti...

 

Svar:

 

Siste du kan bli? Ja siden du ikke har omvendt deg så er nok det det siste du kan bli. Men hvis det ikke blir det siste du kan bli så kommer du inn i dødsskyggens dal (helvetet). Og hvordan kan universet blitt dannet uten en gud. Ikke nevn noe tullete greier om Big bang og en masse viss vass om en del dritt som handler om tull. Livet ditt har liksom oppstått fra en asteroide som eksploderte osv.

Jeg mener hvor dum går det ann å bli :roll:

 

Mitt siste råd til deg og alle andre TENK!

 

 

 

 

Du er rimelig arrogant selv, som opphøyer deg selv og hevder de som ikke har ditt syn er dumme....

Det er det som er problemet med mange religiøse. De hevder å være åpne og inkluderende. Sannheten er at BirgerCaC og hans like er sneversynte, dømmende og, i egne øyne, moralsk overlegne. I tillegg truer du andre med "dødsskyggens dal". Hvem har opphøyd deg til dommer??

Det er trist å lese slikt og jeg dør litt innvendig hver gang.

 

Slik jeg ser det, er at det er vi som innrømmer å ikke vite den fulle sannheten om universets tilblivelse, som har et åpent sinn.

Det er ikke noen automatikk i at det er en helligdom av noe slag som står bak universet bare fordi vi enda ikke vet alt. Snakk om å være trangsynt!

 

Videre er det ingen som har hevdet at det er en ekspoderende asteroide som står bak universets tilblivelse!

Les litt om hva vitenskapen har kommet fram til så langt før du forsøker å uttale deg om dens teorier.

Vitenskapen lærer stadig mer om hvordan ting henger sammen. Vitenskapen bidro til at du kan sitte og kommunisere med mennesker over hele verden via internett. Vitenskapen er ikke "en masse viss vass om en del dritt som handler om tull"......

 

Slik du argumenterer nå, fremstår du som enkel, arrogant, hjelpesløs og uvitende.

Du er vel en av de som ville takket Gud dersom du overlevde en tenkt ulykke og ikke det medisinske hjelpeapparatet som i virkeligheten reddet livet ditt, kanskje?!?

hvordan mener du vi ble til da?

Lenke til kommentar

 

 

Fra denne tråden:

 

Selvfølgelig er jeg kristen! :yes:

Like selvfølgelig som at du hadde vært muslim om du hadde vært født i Bagdad... :) Merkelig hvordan tilhengerne av de forskjellige gudene er en høyst geografisk greie... For hvorfor klarer ikke den kristne gud å formidle seg selv til ALLE mennesker men må støtte seg til en gammel idiotisk bok og div oppnevnte trollmenn for å få spredd ordet om seg selv? Er gud dum? Ser nesten slik ut, for hvem gud ville tillatt at tilbederne lagde 35 000 oppfattninger om den samme boken liksom, som kristendommen har gjort... Og felles for alle disse grenene er såklart at det er DE som tror på den rette utgaven av den samme guden... he he.

 

Nei, er selvfølgelig ikke kristen, men var det en gang før jeg så på påstandene med et ærlig blikk og ble født på ny som ateist... :)

 

Det er smart og være kristen. Hvordan ble da ett stort univers dannet. Det går ikke an uten en gud. Du vet hvordan det er men du er bare for arrogant til å innrømme at du tar feil :roll:

 

Siste jeg blir er kristen. Dummere religion kommer du ikke borti...

 

Svar:

 

Siste du kan bli? Ja siden du ikke har omvendt deg så er nok det det siste du kan bli. Men hvis det ikke blir det siste du kan bli så kommer du inn i dødsskyggens dal (helvetet). Og hvordan kan universet blitt dannet uten en gud. Ikke nevn noe tullete greier om Big bang og en masse viss vass om en del dritt som handler om tull. Livet ditt har liksom oppstått fra en asteroide som eksploderte osv.

Jeg mener hvor dum går det ann å bli :roll:

 

Mitt siste råd til deg og alle andre TENK!

 

 

 

 

Du er rimelig arrogant selv, som opphøyer deg selv og hevder de som ikke har ditt syn er dumme....

Det er det som er problemet med mange religiøse. De hevder å være åpne og inkluderende. Sannheten er at BirgerCaC og hans like er sneversynte, dømmende og, i egne øyne, moralsk overlegne. I tillegg truer du andre med "dødsskyggens dal". Hvem har opphøyd deg til dommer??

Det er trist å lese slikt og jeg dør litt innvendig hver gang.

 

Slik jeg ser det, er at det er vi som innrømmer å ikke vite den fulle sannheten om universets tilblivelse, som har et åpent sinn.

Det er ikke noen automatikk i at det er en helligdom av noe slag som står bak universet bare fordi vi enda ikke vet alt. Snakk om å være trangsynt!

 

Videre er det ingen som har hevdet at det er en ekspoderende asteroide som står bak universets tilblivelse!

Les litt om hva vitenskapen har kommet fram til så langt før du forsøker å uttale deg om dens teorier.

Vitenskapen lærer stadig mer om hvordan ting henger sammen. Vitenskapen bidro til at du kan sitte og kommunisere med mennesker over hele verden via internett. Vitenskapen er ikke "en masse viss vass om en del dritt som handler om tull"......

 

Slik du argumenterer nå, fremstår du som enkel, arrogant, hjelpesløs og uvitende.

Du er vel en av de som ville takket Gud dersom du overlevde en tenkt ulykke og ikke det medisinske hjelpeapparatet som i virkeligheten reddet livet ditt, kanskje?!?

hvordan mener du vi ble til da?

Ved en tilfeldighet? Mtp hvor mange planeter i universet som kan danne grunnlaget for liv, så ville jeg vært mer overasket om det ikke er annet liv i universet, enn om det er det.

Lenke til kommentar

så du mener at meneskene bare dukka opp med hjerte som pomper blod lunger som gjør at vi kan puste bein somkan gå med en tilfeldighet?

 

Det er vel stort sett religiøse som tror at mennesket ble plassert, fiks ferdig, på jorden av en guddommelig hånd. Andre anser det for sannsynlig at vi utviklet oss over tid, noe som også kalles evolusjon. Evolusjon er ikke tilfeldig, men basert på hva som til enhver tid er mest tilpasningsdyktig i forhold til sine omgivelser.

Lenke til kommentar

Du milde måne! Rull meg i lake og kall meg sursild! Denne tråden er sammensatt av alle forumets verste, klisjéfyllte tråder, miksa sammen, og sugd ned i et dragsug det er umulig å komme seg ut av. Diskusjon av flere eksistensielle spørsmål, i ene og samme er seriøst å be om det. Dette sammensuriumet burde diskusjon vært spart for. :hm:

Endret av Langdon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion thrives in uncertainty and doubt, once the light of science disbands the darkness and discovers truth, religion must retreat quickly from that particular area were the truth has become known.

 

However, you may rejoice in that there will always be darkness just beyond that bright spotlight. Even as more and more of the landscape before you is becoming illuminated you will also see more and more of the darkness beyond in which you shall for always be able to thrive!

 

Now, as to the particulars of the monkey theory, while evolution has been proven, it has not in fact been proven that man arises from monkeys. While evolution would be a necessary precondition, it is not sufficient. So, instead of wasting you time disproving evolution, point out the darkness called "the missing link".

 

However, don't make the mistake of continuing to sustain unsustainable positions (the earth is the centre of the universe) once science shines it unforgiving light on your previous beliefs. Adapt, and run to the next shadow: God is the centre of the universe! Unprovable beliefs are undoubtedly the best as they are unassailable!

 

So all you followers of the Flying Spagetti Monster, ADAPT end EVOLVE, otherwise you will die from a thousand cuts.

Lenke til kommentar

Du milde måne! Rull meg i lake og kall meg sursild! Denne tråden er sammensatt av alle forumets verste, klisjéfyllte tråder, miksa sammen, og sugd ned i et dragsug det er umulig å komme seg ut av. Diskusjon av flere eksistensielle spørsmål, i ene og samme er seriøst å be om det. Dette sammensuriumet burde diskusjon vært spart for. :hm:

 

Slik er det å diskutere med (uærlige) religiøse:) kommer man med et motargument, dropper de å svare og kommer heller med en annen påstand. Og slik fortsetter det. Bare se på hvordan han hevdet at gud ikke drepte. Jeg svarte, og quotet den over 3 sider uten svar, mens han bare hoppet til en annen ny påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik er det å diskutere med (uærlige) religiøse:) kommer man med et motargument, dropper de å svare og kommer heller med en annen påstand. Og slik fortsetter det. Bare se på hvordan han hevdet at gud ikke drepte. Jeg svarte, og quotet den over 3 sider uten svar, mens han bare hoppet til en annen ny påstand.

 

 

Man begynner å tro om enten disse menneskene ikke er riktig vel bevart, eller så sitter de rett og slett og troller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du milde måne! Rull meg i lake og kall meg sursild! Denne tråden er sammensatt av alle forumets verste, klisjéfyllte tråder, miksa sammen, og sugd ned i et dragsug det er umulig å komme seg ut av. Diskusjon av flere eksistensielle spørsmål, i ene og samme er seriøst å be om det. Dette sammensuriumet burde diskusjon vært spart for. :hm:

 

Slik er det å diskutere med (uærlige) religiøse:) kommer man med et motargument, dropper de å svare og kommer heller med en annen påstand. Og slik fortsetter det. Bare se på hvordan han hevdet at gud ikke drepte. Jeg svarte, og quotet den over 3 sider uten svar, mens han bare hoppet til en annen ny påstand.

 

Vi skal ikke diskutere om religiøse ting her.

Vi skal diskutere om hvordan universet ble til.

Har aldrede rapportert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...