Gå til innhold

Er redd for at jeg har oppgitt nummer til phishing...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har per dags dato nummer hos djuice/telenor. Skulle inn på youtube i dag og kom til en side ved navn youtubw hvor det var utlyst en konkurranse med noe spørsmål om bruken av youtube.

 

Trøtt som jeg var (etter nattevakt) begynte jeg ukritisk å svare, gikk til neste steg og la inn telefonnummeret og så gikk jeg til neste steg igjen. Først da så jeg adressen og tenkte at dette faen meg er noe svindel. Jeg avbrøt deretter prosessen - altså fullførte den ikke.

 

Jeg har ikke mottatt noen meldinger eller telefonsamtaler fra suspekte nummere, og forbruksoversikten hos djuice er normal.

 

Er dette noe å stresse seg opp over? La ikke inn retningsnummer, og jeg fullførte som sagt ikke hele undersøkelsen.

 

Jeg synes det er litt drastisk å begynne å sperre nummeret så lenge det ikke er tegn til noe mistenksomt.

 

Setter pris på litt meningsutveksling her!

 

Mvh ostenxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvis du mot formodning skulle få sms fra fire eller femsifrede nummer, så svar for Guds skyld ikke på dem. Det er da de begynner å tappe kontoen din. Hvis du har Netcom anbefaler jeg deg å gå inn på min side først som sist og legge inn sperre på betaltjenester etc.

 

Du kan også finne tips her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1402&showentry=3517

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...