Error Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det å ha et lite lager med potions hjelper stort når man skal nedkjempe kraftige fiender. Det å ha en companion er også gull verdt, spesielt hvis du får han/hun til å tanke. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Eller finn deg et sted høyt oppe, hvor fienden ikke når deg, og skyt dem med bue til de ser ut som nåleputer. Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Eventuelt visst spillet blir for vanskelig henter du fram noen cheats codes og så kan du gi planke i alt med skills og perks og sånn, og bare utforsker verdenen (selv om spillet selvfølgelig blir nesten ruinert / under halvparten så morsomt visst du gjør det). Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Dragen var random event xD Sånt skjer Fantastisk Jeg og Lydia (en companion) var ute i ødemarken fjernt fra sivilisasjonen og ble angrepet av en teit heks. Kampen gikk greit nok, men plutselig hørte vi en drage brøle. Straks ble kampen endret til meg, Lydia og heksen mot dragen. Siden det kun var oss tre, ingen har bra våpen og det ikke var noe steder å gjemme seg ble det en vanskeilg kamp, men vi vant til slutt. Deretter gjorde Lydia kort prosess mot heksa... før vi hørte enda en drage brøle og så den sveve mot oss. Har aldri vært så glad for at jeg har fokusert på Sneak. Klarte å gjemme oss for dragen, så den sirklet noen rundet rundt oss, gav opp og fløy unna. Kan trygt si jeg var litt nervøs der. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 haha den andre dragen man skal drepe hadde jeg nesten ikke skjans aa drepe... men det kom en random giant og en mammoth og drepte den XD men ellers har jeg til tider problemer med skjelletter o.O Er bare lvl 5 og drepte nettopp den andre dragen, er det rart eller? Lenke til kommentar
samco Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Nei stor forskjell på dragene Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Ok, er litt skuffet at alle dragene ser ut som det samme. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 1-hand og destruction er en veldig dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Flammer er ideelt mot troll, det sier i alle fall boka om troll hunting du finner i spillet. Har møtt på to troll, på vei til grey beards, og begge gikk ned ganske greit. 1H + flames + companion og muligens hest. Var ca lvl 13-15 tror jeg. Lenke til kommentar
Black-March Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Spesielt Flame Atronach er perfekt mot troll. Finn deg ett fint sted å gjemme deg mens du summoner en eller to stykker som tar trollet på egenhånd. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 1-hand og destruction er en veldig dårlig kombinasjon. Hvordan det? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 troll liker forresten ikke vann, så man kan løpe ut i en pytt som er stor nok til at han ikke når deg og pepre løs med magi og piler... Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hmm .. Rart noen sliter med disse. Jeg tok lett alle frost trollene jeg møtte på på vei opp til High Hrothgar. Var vel level 9 Dunmer med fokus på 1h/destruction da. 1-hand og destruction er en veldig dårlig kombinasjon. Haha, hvorfor det? Jeg har klart meg veldig bra med det hittil. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 1-hand og destruction er en veldig dårlig kombinasjon. Haha, hvorfor det? Jeg har klart meg veldig bra med det hittil. Fordi begge bare er måter å gjøre skade på – de komplimenterer hverandre ikke i det hele tatt. Du ender derfor opp med to middelmådige måter å gjøre skade på, i stedet for én god. Lenke til kommentar
oldgiffer Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Du ender derfor opp med to middelmådige måter å gjøre skade på, i stedet for én god. Dette går vel mer på personlig preferanse enn noe annet? Om du legger perks i armor (heavy/light basert på hva du liker), one-handed og destruction skills, så vil du sitte igjen med en ganske god karakter? Jeg spiller på master med en sneaky thief/assassain, som bruker dagger/bow for sneak attacks, og sword for vanlige kamper (kun sword, tom secondary hånd). Dette fungerer veldig bra, vanskelig men jeg har ikke møtt på noen områder jeg ikke klarer så langt. Det er riktignok områder og enkelte kamper som er veldig vanskelige, men med riktig taktikk og bruk av potions så får jeg det til. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Du ender derfor opp med to middelmådige måter å gjøre skade på, i stedet for én god. Jeg spiller på master med en sneaky thief/assassain, som bruker dagger/bow for sneak attacks, og sword for vanlige kamper (kun sword, tom secondary hånd). Dette fungerer veldig bra, vanskelig men jeg har ikke møtt på noen områder jeg ikke klarer så langt. Problemet er at one-hand og destruction har samme rolle – å gjøre generell skade i kamp. Å skille i begge gir deg to middelmådige måter å gjøre skade på, i stedet for én spesialisert. Det er forresten ingen grunn til å ha en tom hånd. Om du ikke bruker magi etter du har landet sneak-attack bør du heller bruke 2-hand enn en 1-hand uten magi. *edit: Fjernet feilaktige påstander. Endret 15. november 2011 av Pingas Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Sneak-attack er ganske enkelt å angripe en fiende som ikke vet at du er der, og har ingenting med våpentype å gjøre. Du kan fint ta et sneak-attack med en tohåndsøks om du vil. Det er lettere med kniver fordi de er raskere og lager mindre lyd, men en øks går helt fint. Jeg har flere ganger tatt sneak-attack med en vanlig øks eller et sverd. Lenke til kommentar
oldgiffer Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Det er forresten ingen grunn til å ha en tom hånd. Om du ikke bruker magi etter du har landet sneak-attack bør du heller bruke 2-hand enn en 1-hand uten magi. Det å kjøre kun sverd, med en tom hånd er etter min erfaring en veldig brukbar kampmåte mot fiender med sverd, øks eller klubbe, dersom du blokker et angrep fra fienden får en mulighet til å gjøre et motangrep hvor fienden er sårbar. Siden jeg spiller som sneaky-assassin, så er alltid sneak attacks taktikk nummer en, men du ender opp i så mange situasjoner (fiender som "spawner" rett vesiden av deg, drager og lignende) hvor sneak ikke lenger er en oppsjon. Da har One-Handed (+ tom hånd med hyppig blokking) fungert utmerket. Da jeg setter det meste av One-Handed perks i fokus av dagger/one-handed eller andre relevante områder (og ikke dual-wield) så slipper jeg å kaste bort perks på f.eks dual wield eller two-handed. Nå har jeg ikke rukket å spille noe særlig med sword/spell varianten, men med tanke på hvor mange perks man får, så ville jeg tro at man klarer å bli god i både One-Handed samt Destruction, på samme måte som man klarer å bli god i Sneak, One-Handed, Archery og Lockpicking/Pickpocket. Lenke til kommentar
oldgiffer Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Sneak-attack er ganske enkelt å angripe en fiende som ikke vet at du er der, og har ingenting med våpentype å gjøre. Du kan fint ta et sneak-attack med en tohåndsøks om du vil. Det er lettere med kniver fordi de er raskere og lager mindre lyd, men en øks går helt fint. Jeg har flere ganger tatt sneak-attack med en vanlig øks eller et sverd. Sneak attack med dagger og 15x damage bonus gir i de allerfleste tilfeller instant kill (strupekutt). Dersom det er en veldig mektig fiende, så heller du på litt god gift. Dersom han overlever, så er det ikke mange slagene som skal til før han er død. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Nå har jeg ikke rukket å spille noe særlig med sword/spell varianten, men med tanke på hvor mange perks man får, så ville jeg tro at man klarer å bli god i både One-Handed samt Destruction, på samme måte som man klarer å bli god i Sneak, One-Handed, Archery og Lockpicking/Pickpocket. Det er forskjell på 1-hand med support-magi og 1-hand og destruction. Selv om det er perks nok til å sette de overalt betyr det ikke at 1-hand og destruction er mindre uoptimalt. Det går også på skill. Å ha 80 i one1-hand eller 80 i destruction er bedre enn 50-50. Det er ikke vits med to generelle måter å skade – enda mindre når bruken av den ene hindrer optimal vekst av den andre. Restoration eller conjuration er eksempler på skills som kombineres godt med 1-hand, ettersom det legger til i stedet for å erstatte. Endret 15. november 2011 av Pingas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå