Gå til innhold

Skyrim er ganske vanskelig!


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med aa ta ned trolls... Den forste dragen drepte meg med 2 flammekastre paa meg, saa jeg maatte gjemme meg inne i taarnet mens vaktene drepte den :p Og naa kommer jeg ikke meg forbi den hvite trollet rett for greybeards... Noe jeg gjor galt eller? Er Imperial med heavy armor, 1 axe og 1 destruction.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med aa ta ned trolls... Den forste dragen drepte meg med 2 flammekastre paa meg, saa jeg maatte gjemme meg inne i taarnet mens vaktene drepte den :p Og naa kommer jeg ikke meg forbi den hvite trollet rett for greybeards... Noe jeg gjor galt eller? Er Imperial med heavy armor, 1 axe og 1 destruction.

 

Troll slår ganske hardt... prøv å kite dem. Paralyze (av ymse slag, spell eller poison) og løp vekk... skyt så med bue eller spells.

Lenke til kommentar

Destruction mage here med store problemer med trolls og drager. Trolls klarer jeg i alle fall å få hass på alene, dog tar litt tid og krever fri manøvreringsrom slik at jeg får kitet han rundt.

 

Drager derimot er et annet spørsmål, de lager kjøttpudding av meg ganske så raskt. Klarer ikke å komme meg unna de flammene deres raskt nok så ender opp på daua hele tiden. Noen tips der da? :)

Lenke til kommentar

Destruction mage here med store problemer med trolls og drager. Trolls klarer jeg i alle fall å få hass på alene, dog tar litt tid og krever fri manøvreringsrom slik at jeg får kitet han rundt.

 

Drager derimot er et annet spørsmål, de lager kjøttpudding av meg ganske så raskt. Klarer ikke å komme meg unna de flammene deres raskt nok så ender opp på daua hele tiden. Noen tips der da? :)

På vei opp de 7000 trappenetrinnene kom det selvfølgelig en drage. Nesten ingen plasser å løpe, ingen plasser å gjemme seg, masse trær som gjorde det vanskelig å se hvor dragen kom fra, samt en fjellvegg på andre siden, så den kunne fort fly vekk. I tillegg angrep dragen diverse ulver og annet pakk lenger oppe i stien slik at de kom springende nedover trappene, og selvsagt begynte å angripe meg. Helt klart den vanskeligste kampen så langt.

 

Lydia, som slåss sammen med meg, var på knærne pga. drageilden det meste av tiden, så hun var til lite hjelp. Jeg prøvde å treffe dragen med piler, men det jeg gjorde det meste av tiden var å drikke potions av alle mulige slag for å holde meg i live, samt bruke all magicka på healing spell (nå er min karakter en barbar, så jeg har ikke forbedret magien i det hele tatt). Når dragen omsider landet, var Lydia på knærne, så jeg måtte løpe og ta han alene. Selvsagt landet han på en høyde, så jeg måtte prøve å klatre opp mens dragen badet meg i mer ild. Når jeg endelig kom meg frem til dragen, greide jeg til slutt å kutte han ned med det gigantiske sverdet mitt (dessverre ingen finish animasjon).

 

Tror poenget mitt er... hvis du havner i en vanskelig kamp, bruk masse potions/scrolls/magi. Det er derfor du drasser rundt på alt det der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragen var random event xD Sånt skjer ;) Fantastisk

 

Har selv slått Ice Trollet du snakker om med 2 forskjellige chars på hard mode. En var en destruction mage, da løp jeg rundt ett lite sånt veitårn og passet på at trollet bare så vidt var satt fyr på hele tiden mens jeg dodget. Andre var en Ranger + Conjurer som tok den lett. Da brukte jeg Flame Atronachen min mens jeg sprintet rundt, når Atronachen fikk aggro så stod jeg å skjøt piler. Begge var rundt level 6-7 og begge hadde dødd på ett enkelt hit om jeg faktisk hadde blitt truffet.. Scary scary xD

 

Skal nevnes at jeg spiller på PC! Noe som gir meg langt bedre og kjappere kontroll over charen min enn du ville ha fått på Xbox 360. Spesielt når du må dodge på den måten du må vs trollet og dør på ett enkelt slag så er det en stoooor forskjell.

Lenke til kommentar

Snur du og løper, stiger til siden, eller rygger du? Min sværing i full rustning er ikke så spretten akkurat... så måtte være veldig presis med skrittene når jeg slåss mot den snø-apa.

 

Snur, rygger, sprinter, springer, sidestepper, hopper. Ingen grunn til å begrense seg selv. Ett annet triks er å finne ett sted der han ikke kan komme direkte opp til deg, for så og løpe opp raskt. Slå han derifra, når han kommer opp løper du ned igjen.

 

Det sagt så er det håpløst å prøve på noe slikt i Heavy Armor, du har lavere runspeed en du ellers ville ha hatt. Du har laget en char som er beregnet på å bli slått mest mulig på ikke en som skal bli slått minst mulig. Hit and run har vert favoritspillestilen min i over 10 år nå og jeg er veldig god på det. Har aldri hatt en tank i noe som helst spill, bare raske chars og vanligvis ranged. Eventuelt daggers\rogue chars.

Endret av GBBerg
Lenke til kommentar

Snur du og løper, stiger til siden, eller rygger du? Min sværing i full rustning er ikke så spretten akkurat... så måtte være veldig presis med skrittene når jeg slåss mot den snø-apa.

Det sagt så er det håpløst å prøve på noe slikt i Heavy Armor, du har lavere runspeed en du ellers ville ha hatt. Du har laget en char som er beregnet på å bli slått mest mulig på ikke en som skal bli slått minst mulig. Hit and run har vert favoritspillestilen min i over 10 år nå og jeg er veldig god på det. Har aldri hatt en tank i noe som helst spill, bare raske chars og vanligvis ranged. Eventuelt daggers\rogue chars.

Ja, men jeg kjører uten skjold, så varer ikke så lenge når jeg blir slått på. Regner med jeg tåler ett ekstra slag pga. rustningen, så det blir en del potions. Får bare trene på å blokkere, noe jeg ikke har prioritert så langt (dessuten dør de fleste trash mobs på bare noen få slag med sverdet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...