Gå til innhold

[Ny tlf] Hvilken smarttelefon. Vil ha noe nytt og fancy å skryte med.

Anbefalte innlegg

Kommet til situasjonen der eg skal ha meg en ny mobiltelefon.

Det er av enkle praktiskegrunner at eg ønsker å ha en telefon som gjerne har litt flere funksjoner en bare og ringe eller sende meldinger.

Så derfor så er vell dissa smarttelefon greiene heilt midt i blinken.

Men så kommer spørsmålt, kva merke?

Har forstått at Nokia er bæsj.

Så står vell i mellom Andriod og Eple, uten at eg kan sei eg har noke stor forkjærleik for Apple, på grunn av generell overprising i forhold til kva produkt du faktisk sitt igjen med.

Snakker då i vertfall om datamaskiner.

Har et nettbrett av typen Asus, som eg har forstått kjører på Android, noke eg ikkje er heilt komfortable med enda, men det kommer seg.

Så er spørsmålet, er andriod modulen på dissa mobiltelefon greiene det samme som på nettbrettet mitt?

Og kvifor skal eg velge det du anbefaler forann det andre.

Har sett meg ut HTC sensation, Samsung Galaxy dippedutten, også Iphone 4gs eller kva farsken den heite.

Vil ha noke nytt og fancy så eg kan putte opp i tryne på folk og sei SJÅÅÅÅÅ SÅ JÆVLI AWESOME.

you see?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Apple er ikke bare dyrere, men det er også dårligere en Andriod utgavene?

Ikke ta en alt for kjapp forhåndsdømming nå. Det vi ser av han fyren ovenfor her kan godt være det mange kaller FANBOI's på slang..

Apple fanbois (iPhone).

Android fanbois (Galaxy S2).

Nytter nesten ikke å spørre om hvilken telefon man burde velge.. er i samme situation selv.. ;):D

Og iPhone 4S kom jo nå ut etter Galaxy S2 og det ser ut til at den er på høyde med den hvis ikke bedre; kamera gikk fra 5mpx til 8mpx (samme som S2), noen sier på reviews at lyd på samtaler ikke er så bra på S2 (thus bedre på iPhone), noen sier batterilevetiden er bedre på iPhone 4S (med update), og når det gjelder kjapphet/ytelse er den på høyde med S2 hvis ikke bedre på noen punkter.

Men som sagt, vet ikke hva jeg evnt. skal velge selv hvis jeg skal ha ny tlf.. ;)

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Vil ha noke nytt og fancy så eg kan putte opp i tryne på folk og sei SJÅÅÅÅÅ SÅ JÆVLI AWESOME.

Er dette det eneste kravet du har?

Ville vært greit her også tror jeg (men ikke det eneste på langt nær).. :D

Du må innrømme du også at når du først skal kjøpe en ny telefon, så er det greit å ha en fancy en' å stappe oppi tryne på folk (spesielt hvis du ikke har hatt en ny tlf på 5år som meg).. ;):p

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Du må innrømme du også at når du først skal kjøpe en ny telefon, så er det greit å ha en fancy en' å stappe oppi tryne på folk.. ;):p

Men hvis det er det eneste kravet han stiller til sin nye telefon, kan han jo egentlig kjøpe hva som helst bare det «ser» fancy ut.

Hvor mye penger har du tenkt til å bruke?

Lenke til kommentar

Er vertfall rikeslig med telefoner å velge i mellom.. :p

Men syns det er vansklig, vil liksom kjøpe noe som pris svarer til kvalitet.

Alså at eg får det eg betaler for i forhold til konkurenter.

Men det er så mye extra snurrebasse funksjoner på dissa telefonanen.

Den telefonen med best forhold mellom ytelse/kvalitet og pris i dag må jo være Galaxy S2 til rundt 3000 hos siba.

Lenke til kommentar

Nokia N9.

Mulig hit blant geeks, men ikke noe å briefe med i den gjennomsnittlige vennegjengen.

Nokia er nok fortsatt litt bæsj, men det er noe som kan forandre seg når Microsoft får skikk på Windows-OS'et sitt.

Det som er kulest å dra fram er antagelig Galaxy Nexus, Galaxy Note eller Galaxy S2. Glem HTC Sensation.

Selv synes jeg Razr'en til Motorola ser interessant ut, men jeg skal ikke ha ny telefon ennå så den er utelukket for min del.

Lenke til kommentar

S2 er mainstream som faen da, jeg ser alt fra fjortiser til folk i førtiårene rocke SGS2. Det er lite å brife med.

N9 er litt brif, vanlige nongeek-folk digger den i min erfaring. Det er såpass annerledes UI pluss at telefonen ser veldig stilig ut.

Men brifing med Note er garantert fett. Nexuse... tja, mulig, pga ICS som folk ikke har sett noe av før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...