Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer angående måltider.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

For enkelte kan det her bli litt nasty, så stay tuned.

I mange år så har jeg vært plaget med at jeg gulper opp en del mat som jeg spiser, det er ikke som jeg spyr, det bare "kommer opp igjen" uten noe spesiell grunn egentlig, aldri vært spesielt plaget med akkurat det.

Men nå etter at 2 år i et forhold så var det ikke alltid muligheten til å gå på do for og "gulpe" var tilgjengelig, så jeg bare svalgte det ned.

Jeg TROR ikke jeg spiser veldig mye mer en andre, men nå har jeg mistet helt kontrollen på når jeg er sulten og når jeg er mett, er på en måte alltid små sulten, siden gulpingen er noe jeg har klart og venne meg av med, har eg ingen måter og kontrolere vekten min på.

Bruddet som var no nylig var hardt for meg, siden jeg ikke har trent iløp av dei 2 årene har nok det også vært en faktor, men den store vektøkning har kommet i etterkant.

Vet ikke helt hvorfor jeg søker hjelp på forumet her.

Men nyttefulle tips?

Er nok ikke anoreksi, siden jeg ikke akkurat er beinmager.

Men det virker som at uansett kor mye jeg spiser så er jeg alltid sulten, og ja, har testet ble aldri mett.

Så nå prøer jeg jo bare og spise like mye som alle andre, men det er plagsomt å gå og være sulten hele tiden også.

What to do?

Postet av anonym: fb1d3be4dcafa9dbfdeaf561470ed53d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du har bulimi, ikke anorexia.

Mange som har bulimi, og mange som har anorexia, er også ''normalvektige'', så det er absolutt en mulighet at det er det du har.

Har du vært hos legen agående det at du ikke klarer å holde igjen maten? Det kan være noe galt med lukkemuskelen fra halsen til magesekken sin, eller selve magen din eller tarmene dine. Dette er noe som du så absolutt burde ta opp med legen din.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri tatt opp problemet med verken lege eller noen andre, klarte jo som sagt å holde det skjult i et forhold i 2år.

Men no ønsker jeg egentlig bare å ha "egenskapen" tilbake, var min måte å regulere matinntaket mitt på.

Men er det noe legene kan gjøre med det?

- TS

Postet av anonym: 481b408d42a8ace0a75d93d2b2fb72e2

Lenke til kommentar

Det er en av mange tester de kan foreta, og hvis du eventuelt må ha medisiner som er rådyre så må du dessverre ta gastroskopi hvis du skal ha medisinen på blå resept, ellers kan det bli ganske dyrt (altså at det går på frikortet, og blir gratis etter at 1800-1900 kr grensen er nådd).

Kan man virkelig sette en ''pris'' på å finne ut av hva som er årsaken så du kan bli frisk?

Lenke til kommentar

1. Nei det er ikke farlig

2. Du kan ikke betale mer enn ca 2000 hvert år pga frikortgrensen. Vis det viser seg at du må mye nok inn så får du vistok automatisk frikort neste år også, så det vil ikke koste penger.

Du må derimot gidde å spørre fastlegen om henvisning, samt forklare problemet, og spesielt at det ikke er psykologisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...