Gå til innhold

Diskusjon: Foretrekker du BF3 eller MW3?

84 stemmer

1. 1. Hva synes DU er best av BF3 og MW3?

• Battlefield 3
      73
    • Modern Warefare 3
      11
    • Begge
      0

Anbefalte innlegg

Så, mange har sikkert snakket/diskutert om BF3 og MW3. Her tenkte jeg at vi kunnet på en måte li ferdig med den diskusjonen en gang for alle (prøve da). Så avstem øverst og gjør slik:

1. (Valgfritt) Gi fra deg en avstemning!

2. Post et svar i dette innlegget om hva du stemte på (Valgfritt) og begrunnelse.

3. (Valgfritt) Diskuter med andre om hva dere mener.

Håper på en real diskusjon. Ikke noe med f.eks: "BF3 er best/MW3 er best!". Det er ikke nok for en disksujon.

BF:

BF3-Wallpaper2.jpg

MW3:

mw3logo_post.jpg

Lykke til!

(Jeg kommer til å +1 på ditt innlegg om du har skrevet en grei/god forklaring/begrunnelse)

Endret av thypthon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillene kan ikke sammenlignes. Om du ønsker en krigssimulator, velger du Battlefield. Ønsker du bare å løpe rundt som en tosk og spille paintball, så velger du MW3.

Begge spillene har sine gode sider, men for meg er det helt klart Battlefield som er vinneren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte nettopp igjennom SP på MW3. Helt OK spill, men husket med én gang hvorfor jeg ikke likte Black Ops. Ta M16 for eksempel. I virkeligheten har man valget mellom enkeltskudd, tre skudds salve og helautomatisk. I BF3 får man disse valgene. I MW3 sitter man med skjegget fullt av postkasser i full auto.

I tillegg kan man velge og vrake sikter på BF3, mens man får veldig få valg i MW3. F.eks liker jeg jernsikter på sniper, grunnet kraftig enkeltskudd på kort/mellomlang avstand, men det er umulig i MW-serien.

Ellers, så er jeg enig i anmelderen som sa at MW3 har blitt et stort hollywood-oppkast, mens BF3 er mer raffinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har glemt et punkt en kan velge og det er kanskje det viktigste av dem alle...nemlig "jeg liker begge".

hva er da poenget med denne tråden :/? her er man for å diskutere om hvem av dem som er BEST.

For det er ingen av dem som er "best", det blir som å spørre noen om hva som er best av Need for Speed: Shift eller Gran Turismo 5... Begge er bil spill men dem er to helt forskjellige bil spill og kan ikke sammenlignes.

Blir som å spørre hvilke våpen er best softgun eller paintball....går jo ikke an å sammenlignes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går for Battlefield 3.

Spilte aktivt CoD når MW1 kom ut, var lett et must-have FPS spill på den tiden, og når kom MW2 kom var det omtrent samme formel, men merket da at ting skled ut, fortsatt et solid spill, men jeg merket at gj.snittalderen på spillerne ble lavere og lavere. Og deretter oppførselen på spillerne. Vil ikke si at spillet satser stort på lagsamarbeid, men det ble mindre og mindre av det lille som var etterhvert. Når det er sagt så fins det ikke andre spill som har gitt meg så mange adrenalinkick som MW-serien, og det er på grunn av den intense spillemetoden kartene byr opp til. Fått prøvd MW3 av min lillebror på 14 år(der har vi demografien med en gang! :whistle: ) og det er mer eller mindre det samme spillet som jeg spilte for 2 år siden. Som var et spill jeg ble lei av etter 2 mnd. (dog med rimelig intens spilling)

Derimot så har jeg vært en tilhenger av BF-serien siden BF2: Modern Combat til den orginale Xbox. Det var vel DICE sitt første forsøk på skikkelig singleplayer, men det var ikke før jeg fikk en Xbox 360 i tidlig 2006 jeg kjøpte BF2: MC og fikk prøvd online-delen, og jeg var hooked! Spilte det nok av og på i nesten 2 år. I 2009 så kjøpte jeg meg BF2 til en nyinnkjøpt PC etter anbefaling av en god venn av meg, og tross alderen var det et fantastisk spill. Og jeg likte med en gang at man velge å være en del av forsvaret(hær/luftforsvar) i motsetning til CoD-serien som spesialiserer seg på en smal gren av et forsvar. Kjøpte begge Bad Company-spillene til X360, og det var flotte spill! Nå har jeg jo selvfølgelig spilt mest BF3 i det siste, og jeg kan si med en gang at det er det beste i serien etter min smak. Det tok det jeg likte fra CoD4 (altså litt mer fast-paced) og det jeg likte best fra BF2 (MYE større kart, og må samarbeide). Ingenting er bedre enn å gå sammen med et par kompiser ut på slagmarken og koordinere lagkameratene til seier i den grad BF-serien oppfordrer til.

Grafikken bestemmer uhyre lite hvor mye jeg liker et spill, men jeg må si BF3 har et pluss forran MW3.

Det er i hvert fall sånn jeg ser det. Begge er flotte spill i sin egen rett, men jeg foretrekker så mye BF3.

Men vi huske at det er to vidt forskjellige spill, og kan egentlig ikke sammenlignes. Ja, begge er skytespill, men det er myntet på helt forskjellige spillestiler. MW3 heller mot arcadesjangeren, mens BF3 tipper lettere over til simulator-sjangeren, men fortsatt er ett spill(per definisjon: leking) i aller høyeste grad.

Takk for meg.

Endret av Dofty
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du har glemt et punkt en kan velge og det er kanskje det viktigste av dem alle...nemlig "jeg liker begge".

hva er da poenget med denne tråden :/? her er man for å diskutere om hvem av dem som er BEST.

For det er ingen av dem som er "best", det blir som å spørre noen om hva som er best av Need for Speed: Shift eller Gran Turismo 5... Begge er bil spill men dem er to helt forskjellige bil spill og kan ikke sammenlignes.

Blir som å spørre hvilke våpen er best softgun eller paintball....går jo ikke an å sammenlignes.

så, da bør person som startet tråd heller kalt det "hvilket ville du valgt, og du har bare penger til êt" ?

Lenke til kommentar

så, da bør person som startet tråd heller kalt det "hvilket ville du valgt, og du har bare penger til êt" ?

Poenget var å skrive hva du mente som en diskusjon. Men skal legge til at man kan synes begge er best, det har dere rett i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Valgte BF3 i denne omgang rett og slett på grunn av multiplayer, MW3 følgte oppskriften å leverte ett nøyaktig samme spill som MW2, ikke noe forskjell i grafikk, bare nye våpen å maps.

Kjøpte begge spillene på release og må si at jeg ble skuffet over BF3 sin singelplayer, men multiplayeren leverte kjempegodt. MW3 kjøpte jeg i hovedsak på grunn av å bli ferdig med singelplayeren, og selvfølgelig multiplayer, men ble dypt skuffet av multiplayeren å la spillet på hylla, vurderer og levere det inn i fordel for ett annet.

Lenke til kommentar

Dette blir vanskelig, hmm

Co op split screen med venner, mw3 fordi sette har ikke bf

Campaign, mw3 (har ikke fullført bf3 sin, men så langt er helt ok)

MP generelt sett? På pc, da blir det bf3, jeg koste meg med mw2 på ps3 og BO på pc (250 timer+ spilt), men er litt lei av det nå, hjelper heller ikke at man ikke kan endre field of view.

Hadde jeg vært intressert i å spille mer fps på console da hadde det blitt mw3.

Quick scoping nei takk.

Men siden jeg ikke liker fps på console noe særlig, og har en grei datamaskin så blir det kun bf3 for meg i år, forsåvidt er sørg ops noe av det gøyeste jeg har prøve, så det anbefales på mw3.

Og sist men ikke midt foretrekker jeg grafikken til bf3 på pc, på console ville nok flere velge cod på grunn av 50-60 fps. Og lyddesignet, selvom den ikke er så dårlig i mw3 som folk flest skal ha det til.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

MW3 er finpussing av det som alt er en suksessoppskrift. Det er mye action som gjør at du lever deg inn i spillet, det er balansert og mange forskjellige modes - alt etter humør.

BF3 er mer fokus på kjøretøy og lagspill. Her kan det ta tid før du kommer frem til frontlinjene, eller du kan bli stående og vente på at flyene skal spawne. Er bedre grafikk i dette spillet enn MW3.

Selv syns jeg det er moro med high-paced-action der det gjerne er litt intenst og mye skyting, men at det samtidig er mulig å spille taktisk og prøve å drepe flest mulig uten å dø. BF3 blir litt langdrygt for min del, men er klart et moro spill. Hvis jeg spiller BF3 er det fordi jeg vil kjøre fly eller helikopter - men det er klart at jeg ikke er alene om å ville ha disse kjøretøyene så er ikke alltid like lett.

Når det er sagt har jeg inntrykket av at BF3 appelerer til den litt eldre spiller enn MW3. Jeg tror mye ligger i at du må vere mer tolmodig i BF3, og du kan ikke bare springe rundt og "pwne noobs".

Konklusjon MW3 gir mest moro! :)

Lenke til kommentar

MW3 er finpussing av det som alt er en suksessoppskrift. Det er mye action som gjør at du lever deg inn i spillet, det er balansert og mange forskjellige modes - alt etter humør.

BF3 er mer fokus på kjøretøy og lagspill. Her kan det ta tid før du kommer frem til frontlinjene, eller du kan bli stående og vente på at flyene skal spawne. Er bedre grafikk i dette spillet enn MW3.

Selv syns jeg det er moro med high-paced-action der det gjerne er litt intenst og mye skyting, men at det samtidig er mulig å spille taktisk og prøve å drepe flest mulig uten å dø. BF3 blir litt langdrygt for min del, men er klart et moro spill. Hvis jeg spiller BF3 er det fordi jeg vil kjøre fly eller helikopter - men det er klart at jeg ikke er alene om å ville ha disse kjøretøyene så er ikke alltid like lett.

Når det er sagt har jeg inntrykket av at BF3 appelerer til den litt eldre spiller enn MW3. Jeg tror mye ligger i at du må vere mer tolmodig i BF3, og du kan ikke bare springe rundt og "pwne noobs".

Konklusjon MW3 gir mest moro! :)

det du sier er faktisk litt feil, man kan løpe rundt og "pwne noobs" ved og velge Team deathmatch eller squad deathmatch, da er kartene på størrelse med MW serien sine kart. man har valget i BF3.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...