sletten88 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Heihei:) Har kommet i den situasjon at min gamle laptop ikke lenger duger til mitt bruk, Acer Aspire 5720ZG. Maskinen skal brukes i skolesammenheng men også på fritiden til å vise film, surfing, bildebehandling og litt spilling. Er en jævel på multitasking så bør vel minst ha 6gb minne. Vil helst ha en Intel prosessor. Skjermstørrelse 15,6". Budsjett: 6500kr Har sett på disse: Første er en ASUS X53SV 15.6" 8gb i7 NVIDIA GeForce GT 540M 2gb, PRIS 6389,- Spaceworld link Andre er ASUS X53SV 15.6" HD 6gb NVIDIA GeForce GT 540M 1gb, PRIS 4990,- Mpx link Synes igrunn det var en litt vill pris på sistnevnte, men er usikker på om jeg trenger i7 prosessoren. Er det nok trøkk i i5 til mine krav? Skjermkortet er vel mer en godt nok mtp det primært ikke er en gamingpc.. Er det noen som har noen innspill på hvilken/hva jeg burde velge, evt en med SSD? I tillegg, er det noen som eier/har testet en av disse maskinene? Kvalitet, tastatur osv.. På forhånd takk:) Endret 12. november 2011 av sletten88 Lenke til kommentar
Axeptdog Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Den asus virker helt grei. Bedre en de jeg fant.. Lenke til kommentar
sletten88 Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Den asus virker helt grei. Bedre en de jeg fant.. Takk for svar:) Du tror i5 holder? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Begge laptopene vil være raskere i Photoshop enn noe du har hatt før. i7 vil være raskere for batch-kjøring av filtre, ellers er de like. RAM kan man bytte ved å skru opp undersiden og sette inn nye brikker. 8GB RAM DDR3 SO-DIMM koster 400 kr eller mindre. Jeg hadde gått for den billigste, kjøpt inn en 120GB SSD som Corsair Force 115GB. Lenke til kommentar
sletten88 Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Begge laptopene vil være raskere i Photoshop enn noe du har hatt før. i7 vil være raskere for batch-kjøring av filtre, ellers er de like. RAM kan man bytte ved å skru opp undersiden og sette inn nye brikker. 8GB RAM DDR3 SO-DIMM koster 400 kr eller mindre. Jeg hadde gått for den billigste, kjøpt inn en 120GB SSD som Corsair Force 115GB. Interessant!! Har tenkt endel på å hive inn en ssd etterhvert, men dette var jo en MEGET god løsning:) Grafikkmessig kommer jeg vel til å få sjokk mtp hva som sitter i min nåværende laptop:P Takk for hjelp! Går for denne og setter inn SSD og mer RAM:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Fra 8400M GS til GT 540? Ja, det blir "sjokk"-overgang. Fra ikke spillbart i det hele tatt til 100% spillbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå