Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny laptop, Maks 6500kr, Intel prosessor

Anbefalte innlegg

Heihei:)

Har kommet i den situasjon at min gamle laptop ikke lenger duger til mitt bruk, Acer Aspire 5720ZG.

Maskinen skal brukes i skolesammenheng men også på fritiden til å vise film, surfing, bildebehandling og litt spilling. Er en jævel på multitasking så bør vel minst ha 6gb minne. Vil helst ha en Intel prosessor. Skjermstørrelse 15,6".

Budsjett:

6500kr

Har sett på disse:

Første er en ASUS X53SV 15.6" 8gb i7 NVIDIA GeForce GT 540M 2gb, PRIS 6389,- Spaceworld link

Andre er ASUS X53SV 15.6" HD 6gb NVIDIA GeForce GT 540M 1gb, PRIS 4990,-

Mpx link

Synes igrunn det var en litt vill pris på sistnevnte, men er usikker på om jeg trenger i7 prosessoren. Er det nok trøkk i i5 til mine krav? Skjermkortet er vel mer en godt nok mtp det primært ikke er en gamingpc..

Er det noen som har noen innspill på hvilken/hva jeg burde velge, evt en med SSD?

I tillegg, er det noen som eier/har testet en av disse maskinene? Kvalitet, tastatur osv..

På forhånd takk:)

Endret av sletten88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge laptopene vil være raskere i Photoshop enn noe du har hatt før. i7 vil være raskere for batch-kjøring av filtre, ellers er de like.

RAM kan man bytte ved å skru opp undersiden og sette inn nye brikker. 8GB RAM DDR3 SO-DIMM koster 400 kr eller mindre.

Jeg hadde gått for den billigste, kjøpt inn en 120GB SSD som Corsair Force 115GB.

Interessant!! Har tenkt endel på å hive inn en ssd etterhvert, men dette var jo en MEGET god løsning:) Grafikkmessig kommer jeg vel til å få sjokk mtp hva som sitter i min nåværende laptop:P

Takk for hjelp! Går for denne og setter inn SSD og mer RAM:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...