Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min bedre halvdel-diskusjon. Hvem vant/tapte?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer GARANTERT til å tråkke mange på foten nå, men jeg må bare få det ut da det er en litt artig greie å tenke på, og mange har sikkert forskjellige tolkninger og bruk av uttrykket på både det positive og det negative.

 

Jeg ser absolutt poenget i å være glad i sin kjæreste(hvorfor skal man ellers være sammen?) og å sette pris på vedkommende, men i lys av begreper som "needy/trengende", "mindreverdighetskomplekser" og "selvbilde", hva sier man EGENTLIG om en selv ved å kalle sin partner ens BEDRE halvdel? Og hvem er det som har gjort en "bra" deal og hvem er det som har gjort en "dårlig" deal nå den ene halvdelen er bedre enn den andre i ett par som skal fungere som en helhet?

 

Hva er deres meninger om dette? Hvordan bruker og tolker dere uttrykket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et uttrykk. Ikke tenk så hardt på hvorfor det heter som det heter. De gangene jeg bruker uttrykket er det fordi da vet alle hva/hvem jeg snakker om. Ikke fordi en av oss nødvendigvis er bedre enn den andre.

Ikke tolk alt så alvorlig.

Jeg mener, selv om jeg sier jeg skal hoppe i loppekassa så har jeg egentlig ikke en kasse med masse lopper i som jeg skal hoppe inn i.

Og om noen sier de skal sjøsette en kabel på lillekontoret så drar de ikke på kontorjobben sin og prøver å få en ledning til å flyte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Generelt enig med Lars og Blåbær.

Opphavet har jeg alltid tenkt på som at man opphøyer den andre litt evt at den andre gir deg et alibi for å ikke være perfekt på alle områder.

Jeg har også alltid tenkt, selv om jeg ikke er sikker på dette, at det er menn som sier det om konen sin, ikke omvendt. Generelt med tanke på gammel gentlemansoppførsel, damene først osv, er det naturlig å si at konen er litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...