DarkRazer Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Heisann! Jeg har lyst til å begynne med kampsport, og er usikker på hva jeg burde velge. Hva er i hele tatt forskjellen på Karate, Taekwondo og Kung Fu? Takker for alle svar! Endret 13. november 2011 av DarkRazer Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Vet ikke helt forskjellen, men jeg kan anbefale taekwondo. Jeg driver med det selv, men ikke begynn om klubben ikke har kamplag, da er det ikke gøy. Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Har lest litt om KRAV MAGA. Det ser veldig veldig lovende ut! Hva tenker dere? EDIT; Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense. Endret 12. november 2011 av DarkRazer Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Muay Thai/Thaiboksing ser også veldig nice ut! Er det noen klubb i Trondheim der de trener Thaiboksing ? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Taekwondo er dritgøy kan anbfales! Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har lest litt om KRAV MAGA. Det ser veldig veldig lovende ut! Hva tenker dere? EDIT; Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense. Vanligvis så er det 18års grense, men av en eller annen grunn fikk jeg lov til å begynne da jeg var 15 år Men det er veldig bra.. Litt rar formulering. Ellers så ville jeg ikke anbefalt kungfu, karate etc. men heller valgt noe som kickboxing, thai boxing etc. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ville nok ha anbefalt jiu jitsu, med overgang til krav maga når du blir gammel nok.. Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Har lest litt om KRAV MAGA. Det ser veldig veldig lovende ut! Hva tenker dere? EDIT; Søren... Krav Maga har 18-års aldersgrense. Vanligvis så er det 18års grense, men av en eller annen grunn fikk jeg lov til å begynne da jeg var 15 år Men det er veldig bra.. Litt rar formulering. Ellers så ville jeg ikke anbefalt kungfu, karate etc. men heller valgt noe som kickboxing, thai boxing etc. Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres... Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Gått på taekwondo før. Slutta fordi det var så jævla kjedelig. Just sayin Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 ] Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres... Rart med det faktisk, var siden jeg hadde et stort talent eller noe Og enda morsommere var det når det var folk som hadde ventet i 2år for å komme inn, så kommer jeg som en 15 åring og begynner med masse voksne personer Men er enig med deg i at taekwondo er kjdelig, gikk på karate da, men er mye av det samme. Dessuten så vil jeg påstå at en som går på kickboxing feks er flinkere til å sloss, når det gjelder. Prøv å finn frem til en MMA klubb i trondheim, så får du lært deg mange forskjellige kampsporter! Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 ] Seriøst? Kom du inn som 15åring? :O Det står jo "OBS! 18-års aldersgrense!" på hjemmesiden deres... Rart med det faktisk, var siden jeg hadde et stort talent eller noe Og enda morsommere var det når det var folk som hadde ventet i 2år for å komme inn, så kommer jeg som en 15 åring og begynner med masse voksne personer Men er enig med deg i at taekwondo er kjdelig, gikk på karate da, men er mye av det samme. Dessuten så vil jeg påstå at en som går på kickboxing feks er flinkere til å sloss, når det gjelder. Prøv å finn frem til en MMA klubb i trondheim, så får du lært deg mange forskjellige kampsporter! Hmm, jeg er 15år, trur dere jeg kan komme inn i en klubb uansett? Er i ganske god form. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 jiu jitsu ville jeg valgt. Karate og Taekwondo er showsport i mine øyner Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Enig med den siste der. Og jeg har svart belte i karate.. Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Enig med den siste der. Og jeg har svart belte i karate.. Seriøst? Du har jo svart belte, er ikke du DEN ninjaen? Du kan vel forsvare deg svært godt i en eventuell slosskamp? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Etter erfaring så vil jeg si at jeg klarer meg fint, men det er fordi jeg har hatt stor interesse for kampsport, og har trent både jiu jitsu og litt kickboksing. Vil absolutt ikke anbefale å kun trene karate, men det er et fint alternativ hvis det ikke er noe annet der du bor. Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Andre meninger? Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Kommer jo helt an på om du vil hovedsaklig lære selvforsvar eller om du vil ha det som en sport... Vil tro alle kampsporter lærer deg å forsvare deg selv tho. Lenke til kommentar
Laohn Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Ingen kampsport er ubrukelig, noen sporter trener deg selvforsvar raskere enn andre. Tradisjonell kampsport bruker gjerne noen år på å trene opp kroppen din fysisk nok til å kunne utøve mye av teknikken, mens krav maga eller ju-jitsu gir deg nærkontakt med engang. Vil du trene selvforsvar NÅ så ville jeg gått for nærkontakt sport. Selv har jeg interesse å lære mest mulig teknikk så jeg har trent taekwon do og kung fu. Ingenting er ubrukelig, er opptil deg å tilpasse teknikk som kan benyttes i en kamp. Lenke til kommentar
DarkRazer Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Hmm, vil liksom ha en kampsport jeg får bruk for i dagliglivet. F.eks hvis en bestemmer seg for å gå på meg, så vet jeg hva jeg skal gjøre for å ta personen i bakken/unngå slag osv osv. Vil også få vite om spark/slag/teknikker jeg kan bruke SELV når jeg ikke kan gjøre noe annet enn å sloss tilbake. Hva tror dere? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jiu Jitsu, uten tvil. Du får karatedelen, graplingdelen og judodelen i en sport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå