KIRDER Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Hei, jeg var i en kveld der en skåsikker plan var lagt. Det skjedde et problmem, og en scooter ble smadra ( Har ikke noe med den saken å gjøre ) Ble innkalt til avhør, og innrømte og ha kjørt den tidligere på kvelden så dum som jeg var! Det har jo egentlig ikke noe med saken å gjøre! Fikk en foreelse/bot for å ha kjørt uten lappen. Politiet sa de ville sende boten i posten, går utifra at det er ett forenklet forelegg?. scooter/moped uten førerkort. Jeg er 16. Har en annen sak, der jeg ble overfalt på stranda helt uten grunn, anmeldte dette og saken endet opp i konfliktrådet, enda jeg bevist kunne ha tatt rettsak og vunnet, men han som overfalte meg unnskyldet seg flere ganger og jeg aksepterte unnskyldingen hans. Dette endte opp i konfliktrådet. Helt siden jeg var guttunge er drømmen om det å bli politi sterkt. Om 4-5 år vil jeg søke om å bli tatt till opptaksprøve så jeg kan vurdert til å bli politi student. Her kommer problemet, plettfri vandel! Men det stod også på PHS( Politiets side til å bli politi) PHS( POLITITES HØYSKOLE) : Kan jeg søke hvis jeg har fått en bot? En bot i forma av et forenklet forelegg er i seg selv ikke grunn til å ikke kunne søke. Men med flere forenklede forelegg vil det bli foretatt en vurdering av søkerens skikkethet. Betyr dette at hvis jeg ikke får noe fler forenklet boter av politiet, og holder meg på rett side av loven. Når jeg søker vil denne saken være 4-5 år gammel. Så vil ikke dette ha stor innvirkning på søknaden til opptaksprøven? Endret 12. november 2011 av KIRDER Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) .. Endret 12. november 2011 av Catoa Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nei jeg tror ikke at en bot vil ødelegge det for deg. Jeg er ganske sikker på at du kommer inn på politihøyskolen på grunn av en bot. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg har helt rett. Hvis du søker om det på nettet så finner du nok noe informasjon om det Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå