DaMole Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei. Det har seg slik at jeg skal gjøre en diagnose på bilen, slik at jeg finner ut hva som er feil med den. Jeg har installer den nyeste versjonen av VCDS (release 11.11.0) og når jeg tar "testen" for å finne ut om port og interface er OK, så er kun porten OK, men ikke interface. Jeg har skrudd på tenningen på bilen, men likevel virker det ikke. Jeg har Windows 7 64 bit på den bærbare. Har lest en del på nettet for å finne feilen, men jeg har ikke funnet et svar på dette. Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg kan ikke svare på frågan din, men er sikker på at dersom noen andre skal kunne svare, så trenger de å vite hvilken bil / motor du besitter og om du du har installert warez. Lenke til kommentar
joka Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 høyreklikk på fila og velg: "kjør som administrator" hvilken kabel har du? vcds kan være vrien med "billig" kabler.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Som Joka sier er det vesentlig hva slags kabel du har. Vær i alle fall obs på at VCDS 11.11 kun fungerer med original Ross-Tech kabel. Har man jalla-kabel, eller andre tredjeparts-kabler, er man henvist til å benytte VCDS Lite 1.1 Release 11.11 must be used with a HEX-, KEY-, KII-, or Micro-CAN "high-tech" Interface. It does not work with any third-party interfaces or some of our older "low-tech" interfaces. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Kabelen ble kjøpt fra bildiagnosebutikken.no. Tror dette er kabelen http://www.bildiagnosebutikken.no/vag-com-409-1.html (er ikke sikker, i og med at jeg ikke kjøpte den), den ligner ihvertfall. Har allerede prøvd å kjørt filen i administrator, men virker ikke. Har også prøvd å kjøre filen i Windows XP osv. Har en Volkswagen Golf GL 1.9 TDI. Skal prøve VCDS Lite så snart som jeg får et nytt batteri. Batteriet ble overladdet, som gjorde at det kom ei vond/råtten lukt inn gjennom viftene i bilen. Åpnet panseret og sjekket og da røyk det fra batteriet. Må nok skifte ladderelé/dynamo før jeg får nytt batteri. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Til den prisen er det garantert ikke en orginal kabel, den koster nærmere 2000,-.. Har selv prøvd et par slike kopier og begge sluttet å virke etter at jeg prøvde dem med nyeste versjon av Vag-Com. Mine kabler virket fint med versjonen som fulgte med (10 et eller annet), men er ubrukelige etter å ha prøvd nyeste versjon, hjelper ikke å gå tilbake til den gamle, såvidt meg bekjent ligger den en slags lisens innbakt i kabelen og den blir antagelig ugyldig hvis man bruker en nyere versjon av programmet som da sikkert inneholder en svarteliste over lisenser eller noe slikt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ja, den kabelen er som Actibus sier ikke original Ross-Tech. (Det står jo til og med også VCDS-Lite på den). Det er forøvrig mye humbug ute å går her, og personlig endte jeg opp med å kjøpe rett fra Ross-Tech etter først å ha kjøpt "original" kabel fra en av de norske butikkene. Etter en god del styr fikk jeg returnert den, og etter å ha fått en som er original fra Ross-Tech så skjønner jeg jo at det jeg fikk i Norge var en kopi. (Skal man ha den som dekker alt inkl canbus koster det rundt 3000,-). Lisensen ligger som Actibus nevner i selve kabelen. Men mange er fornøyd med VCDS-Lite, så last ned å prøv med riktig software, og se om ikke det gir deg det du trenger. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Syntes også Ross-Tech prisen ble for drøy og fant ut at en U281 diagnosescanner fra dx.com løste mitt problem. (Her snakker vi om nice to have og need to have.) Blåtann plugg finnes også til multikontakten og da kan man utnytte diverse apps på Android / Iphone (ikke testet). Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hehe, noen vil nok sikkert hevde det skyldes den tvilsomme kvaliteten, og det faktum at de går i stykker hele tiden... Men uansett hva årsaken måtte være, så vil jeg si VAG-bilene er veldig kurrant med tanke på tilgang på relativt greie 3 parts løsninger for diagnose. Finnes flere muligheter. Skal man bare lese ut og eventuelt slette feilkoder, på enklest mulig vis, så er vel kanskje fullversjon VAG-COM litt overkill. Vil man derimot slukke feil-indikasjon på xenon (grunninnstille), kjøre adaption/grunnstille spjeldhus, kjøre output-test på feks servoer til klima, programmere komfort-enhet så vinduer går opp/ned med fjernkontroll, grunnstille rattvinkelsensor, programmere airbag-modul, logge lambda-verdier, luftmengder, turbotrykk, skifte klosser på bil med e-brekk, resette long-life service indikator, kontrollere CVT giroljenivå, osv, osv, osv, så er VAG-COM en god investering i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå