IntelAmdAti Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg lurer på noe og lager en egen tråd for dette, jeg tror det er flere andre som lurer på det samme og informasjonen ser ut til å være alt annet enn lett tilgjengelig (siden jeg ikke fant noe etter et søk). Håper på at noen kan svare på dette, eventuelt undersøke og finne ut hvis det er ingen som vet. Det jeg lurer på er hvordan man skal gå frem for å få så rask lagring på hjemmepcen som mulig? Altså - ikke hvilken disk som er raskest men hvilket oppsett. Tenker da med et budsjett på noen tusenlapper.. For eksempel: Er 1x OCZ Revodrive til 5000kr raskere enn 5x SSD-disker i raid-0 til samme pris? Er det noe å hente på å ha Windows på en seperat disk, pagefile på en egen disk og applikasjoner/spill på en tredje disk? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Er det noe å hente på å ha Windows på en seperat disk, pagefile på en egen disk og applikasjoner/spill på en tredje disk? Egentlig ikke. Jeg pleier å lage en "scrap-partisjon" som jeg omdirigerer alle temp-kataloger til for å forebygge fragmentering og oppfylling av systempartisjon. Dersom du har flere disker i maskinen så kan det være en fordel å la swap-fila ligge på en annen disk enn systemdisk. Men skal du vinne ytelse på dette så bør den andre disken være sånn noenlunde rask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå