ram_bo Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har nå endelig bestemt meg for å kjøpe en Mac! Har alltid bare brukt windows, og virkelig aldri prøvd en mac en gang. Det jeg lurer på er om det er noen sjappe tips jeg kan få for å komme fort igang? Noen programmer jeg burde skaffe meg som student? tar gjerne også i mot tips om apper, er ellers interessert i musikk, film og bilder om det skulle være noen gode apper til det Tusen takk på forhånd!! Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Siden du er en student foreslår jeg sterkt DropBox. Growl, nyeste versjon koster (tror jeg) 7 kr på App Store. Er i bruk hele tiden hos meg Geek Tool fra App Store, gratis vis jeg husker husker rett. Screen Snake fra App Store, veldig kjekt vis du venter på en nedlasting eller innstalering av program Rowmote fra App Store, for fjernstyring av Mac`en fra en iPhone/iPod touch. Vet ikke med iPad. Stuffit Expander fra App Store, bedre versjon av arkivverktøy som kommer med Mac`en. Åpning av komrimerte file og å komprimere dem. VLC media player. Hand Break, ripping av DVD til harddisken. Endret 12. november 2011 av Speider-gutten Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) microsoft office for mac? Firefox etc? Nå kan du vel sikkert få litt råd fra apple butikkene, er pris et stort problem, finnes det alltid mulighet for hackintosh, om du er villig å prøve og feile litt. Mac box set, spørs vel om det selges ennå, for Lion slik som snøleoparden, men ville anbefalt det, du kan eventuelt kjøpe mye av programvaren fra apple butikken/App Store. Endret 21. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå