mongojarle Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Heisann, Har oppdaget en ukjent kabel som kommer inn til huset mitt, noen som kan hjelpe meg med å identifisere den? Det er en 10 leder, i 5 par. Den er full av fett, i en sort kappe. Ingen skjerm. En kobber-kordel i hver leder. Noen som har noen idé? Endret 12. november 2011 av jale Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Er ikke det internett kabel? 2 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Er ikke det internett kabel? Spørr du meg, er den for stor til å være en internett kabel. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg hadde tippet telefon. Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 det en telefonkabel, siden den er full av fett så kommer den nok utenfra. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Jeg tenkte også på telefon, men syntes det var rart med 5 par. Men jeg vet ikke hva som er vanlig å trekke. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 5 par er normalt for en telefonkaber, det ligger fem fysiske linjer der. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Er jo ikke dumt å trekke flere kobberpar inn til bygninger som bygges. For noen år siden frontet og leverte jo Catch SHDSL til privatpersoner. Man får jo SHDSL på opptil fire trådpar, og med en ISDN/PSTN-linje i tillegg så fyller man alle trådparene i den kabelen Lenke til kommentar
runerask Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 I gamle dager var 2 par telefonkabel brukt av det gamle Televerket. Den gangen holdt det lenge med å kunne ha to linger frem til boliger. I nyere tid er 5 par blitt standard, mener å huske at standarden faktisk ble til før telemonopolet ble oppløst (rett før). Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Ja, takk for det! Da vet jeg at den kabelen er ikke noe å bry seg om Søker jeg på kapaks, så får jeg opp at jeg kan får ADSL og SDSL med vanlig leveringstid også, så det er nok telefon ja. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ja, takk for det! Da vet jeg at den kabelen er ikke noe å bry seg om Søker jeg på kapaks, så får jeg opp at jeg kan får ADSL og SDSL med vanlig leveringstid også, så det er nok telefon ja. Du trodde du ble avlyttet? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Nei, jeg trodde kanskje den kunne brukes til noe nyttig, men det kan den altså ikke Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Kanskje elektrikeren rett og slett har lagt en kabel!! Lenke til kommentar
2DG Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Kanskje elektrikeren rett og slett har lagt en kabel!! I see what you did there! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Kanskje elektrikeren rett og slett har lagt en kabel!! I see what you did there! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå