Gå til innhold

WoW gamer for fremtiden - Pandaria kommer!

Anbefalte innlegg

Beklager den dramatiske tittelen, og takk for et bra forum! Har lest mange tråder her inne, men dessverre er det uhorvelig store mengder med informasjon - og det finnes nok noen som synes bedre om det ene kontra det andre her inne som de fleste steder.

Likevel! Jeg har satt opp en PC med tanke på at den skal være relativt stille. Jeg har ikke egenskaper eller interesse av å montere den selv, så jeg har brukt Komplett sine pakker som utgangspunkt. Utvalget er derfor noe begrenset med tanke på produsent og modell.

Har fått tips om at Antec sin vannkjøler kan forårsake støy, men kan den likevel være bedre enn vifter? Det er ikke aktuelt med overklokking, min tanke har vært at vannkjøling er såpass overkill at det ikke skal være noe behov for heftig viftebruk.

Nuvel, her er det oppsettet jeg har så langt. Det fristet i utgangspunktet med Asus sitt GTX590, men det er utsolgt, og uansett altfor kraftig for mitt behov.

Kort fortalt: Mål med PC. 25 mannsraid i WoW med nok detaljer og fps til å yte mitt beste. I tillegg vil jeg helst at den skal være så stillegående som mulig, og mulig å få kjøpt ferdig sammensatt. Skjerm, tastatur, mus finnes fra før, og lagringsplass er ikke noe jeg er storforbruker av. Vil fortsatt ha min nåværende PC til andre ting enn spill.

- Ahead Nero 10 Essentials OEM

- CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

- PC BOX LARGE

- QPAD FH Komplett L.E.

- Fractal Design Define XL Black Pearl

- Corsair TX V2 850W PSU

- ASUS P8Z68 Deluxe, Socket-1155

- Intel® Core i7-2600K Processor

- Antec Kuhler H2O 920 CPU Kjøler

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

- Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

- Corsair SSD Force Series GT 120GB

- Seagate Barracuda® 500GB

- Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

- MS COA Label Windows Home Premium 7

- MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

- MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

Noen tanker om dette oppsettet, gjerne relatert til støy og prestasjon? Jeg har lest at i5 sannsynligvis er en bedre CPU for gaming - min nåværende PC er fem år gammel, så ta med varighet i vurderingen.

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et bra oppsett. Ville dog gått for en GTX 580 DirectCU II, da den takler 25man raid med alt på Ultra uten å droppe under 60 en eneste gang. Viftehastigheten er også på 15-20%, og du må sette hue til kabinettet for å høre den - seriøst.

Dersom DirectCU II-utgaven ikke er å finne i oppsettet, så anbefaler jeg at du ringer komplett og hører ut om de kan fikse en av de til deg heller. Skikkelig killer skjermkort!

En i5 er uten tvil den beste prosessoren til gaming. En Antec Kuhler 920 er muligens noe overkill, gå for en 620 heller. Den bråker ikke i det hele tatt.

Strømprosessoren din er også noe overkill for ditt oppsett. Gå for 650-700ish heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for tips!

GTX580 DirectCU II er ikke et tilgjengelig alternativ. Jeg er åpen for å bytte til GTX590 dersom 570 ikke skal fungere greit nok - noe jeg tror det gjør. Ettersom GTX590 ikke finnes inne på lager ble det nedgradering. 60 fps i raids er ikke nødvendig, skal være fornøyd om jeg får mer enn 20. Men klart... Sier ikke nei takk. :)

Strømforsyningen blir ikke den i oppsettet der, blir trolig en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639229. Altså enda mer overkill.

SSD skal jeg få byttet ut. Flere som har tipset om M4. :)

Lenke til kommentar

Kan informere om at oppsettet over har blitt handla inn, med SSD og PSU byttet til det som nevnes i posten rett over.

Veldig stille oppsett, i mine ører. På full guffe bråker vifta til vannkjølingen mye, men etter å ha kjørt WoW med alt på maks (noe jeg neppe kommer til å gjøre, men bare for å teste) så begynte viftene å jobbe litt mer, men langt unna maks effekt.

Eneste bakdelen med kjøpet er at det frister veldig å skaffe et spill som har bra grafikk, bare for å se hvor bra ting har blitt. Jeg er fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...