Gå til innhold

rpm pakker til mdk

Anbefalte innlegg

skulle installere x-chat og da fikk jeg adv. om at gtk2, libcryto.so.4 og libssl.so.4

jeg installerte da gtk2 fra cd'en, men jeg greier ikke å finne de to andre... så da kjem i egentli til mitt egentlige spm:

finnes det en side som man kan stole på hvor jeg kan laste ned diverse rpm pakker ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo gjøre som meg, og støtte de som lager Mandrake... ved å melde deg inn i Mandrakeclub ... det koster $5 i månden, du får tilgang på raske "mirrors", en hel MASSE RPM's, bl.a. komersielle, og også et forum som da bare omhandler Mandrake. :yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
går da fint an å installere RPM pakker i Mandrake, like lett som å installere RPM pakker i Red Hat, bare å dobbel klikke osv, like enkelt som i Windows, nei enklere å gjøre det i Linux :D

tror neppe du kan installere rpm pakker i Windows :p -- Men vi trenger altså ikke sammenlikninger mellom Windows og Linux hele tiden takk :)

EDIT: ikke rpm pakker i WINDOWS, selvf. kan du i Linux ;):D

Lenke til kommentar
går da fint an å installere RPM pakker i Mandrake, like lett som å installere RPM pakker i Red Hat, bare å dobbel klikke osv, like enkelt som i Windows, nei enklere å gjøre det i Linux :D

Det greieste (etter min mening :) ) når man skal installere RPM i Mandrake, er å lagre dem i en egen mappe. gå så inn i kontroll panelet, og til den delen du kan legge til, eller fjerne programmer. Her kan du definere nye steder å lete etter RPM's... legg til mappen du har lagret alle RPM'en i, og gå så til legg til programmer. Her ber du om å få opp en listen med tilgjengelige programmer, sortert etter hvor de ligger, og velg da mappen din.

Mandrake sørger da for at alle dependent filer også blir installert. :D

Jeg er sikker på at URPMI også er veldig grei, men nå sitter jeg på en heller treg linje, :( så jeg laster ned de fleste RPM'ene til en annen maskin, med raskere linje....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...