Errae Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 skulle installere x-chat og da fikk jeg adv. om at gtk2, libcryto.so.4 og libssl.so.4 jeg installerte da gtk2 fra cd'en, men jeg greier ikke å finne de to andre... så da kjem i egentli til mitt egentlige spm: finnes det en side som man kan stole på hvor jeg kan laste ned diverse rpm pakker ? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 skulle installere x-chat og da fikk jeg adv. om at gtk2, libcryto.so.4 og libssl.so.4 Lær deg din distros verktøy: urpmi xchat. Lenke til kommentar
nander Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du kan jo gjøre som meg, og støtte de som lager Mandrake... ved å melde deg inn i Mandrakeclub ... det koster $5 i månden, du får tilgang på raske "mirrors", en hel MASSE RPM's, bl.a. komersielle, og også et forum som da bare omhandler Mandrake. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 går da fint an å installere RPM pakker i Mandrake, like lett som å installere RPM pakker i Red Hat, bare å dobbel klikke osv, like enkelt som i Windows, nei enklere å gjøre det i Linux Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Mander: venter bare på lønn, så melde i meg inn (= Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 går da fint an å installere RPM pakker i Mandrake, like lett som å installere RPM pakker i Red Hat, bare å dobbel klikke osv, like enkelt som i Windows, nei enklere å gjøre det i Linux tror neppe du kan installere rpm pakker i Windows -- Men vi trenger altså ikke sammenlikninger mellom Windows og Linux hele tiden takk EDIT: ikke rpm pakker i WINDOWS, selvf. kan du i Linux Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 kan nok installere rpm pakker i linux. det han meinte var at det er letter å installere programmer i linux mot win (= Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du kan jo bruke www.rpmfind.net Den er rimelig rask og har et greit søke system. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 http://plf.zarb.org/~nanardon/urpmiweb.php skriv urpmi pakken for å instalere den. da finner den alt den trenger selv. se oxo http://www.pclinuxonline.com/modules.php?n...rticle&sid=7018 Lenke til kommentar
nander Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 går da fint an å installere RPM pakker i Mandrake, like lett som å installere RPM pakker i Red Hat, bare å dobbel klikke osv, like enkelt som i Windows, nei enklere å gjøre det i Linux Det greieste (etter min mening ) når man skal installere RPM i Mandrake, er å lagre dem i en egen mappe. gå så inn i kontroll panelet, og til den delen du kan legge til, eller fjerne programmer. Her kan du definere nye steder å lete etter RPM's... legg til mappen du har lagret alle RPM'en i, og gå så til legg til programmer. Her ber du om å få opp en listen med tilgjengelige programmer, sortert etter hvor de ligger, og velg da mappen din. Mandrake sørger da for at alle dependent filer også blir installert. Jeg er sikker på at URPMI også er veldig grei, men nå sitter jeg på en heller treg linje, så jeg laster ned de fleste RPM'ene til en annen maskin, med raskere linje.... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 rpmdrake er bare ein gui til urpmi........ det er bare å legge in mappen med rpm'ane i sourc listen til urpmi eg har eit lite prog som automatisk lager ein hdlist.cz fil over alle lokale rpm's. Eg skal sjå om eg kan få hosta den når eg har fått in mdk 9.2 b2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå