Gå til innhold

Skyrim for lett?


Anbefalte innlegg

Jeg er også kommet meg opp i lvl 19ish på default (adept?) difficulty.

Synes også det er en god blanding av skelton-one-hit-kills og litt større utfordringer.

Hadde ikke greid meg i flere situasjoner uten companion.

Spiller 2h-weapon.

 

Så foreløpig synes jeg det er gøy og til tider utfordrende.

Savner litt mere variasjon i loot.

Synes jeg har gått med samme steel armor siden lvl.3ish - bare oppgradert den etterhvert som smithing blir bedre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller en Nord warrior med sverd og skjold, bruker ikke noe magi. Har bare levela opp smithing. Spiller på Master og de fleste grottene og ruiner fikk meg til å skrike i frustrasjon pga hvor vanskelig det var. Spesielt var mager noe som var bak mål vanskelig, tror jeg brukte nesten 2 timer på å få ned han Kriosis(?) typen som dropper maska.

Har inntrykk av at Sneak build er desidert letteste, deretter mage buildene som er rimelig ok og så helt sist og desidert jævligst på master kommer en ren melee build uten noe form for sneak.

Før jeg fikk den perken som gir 50% resist på blocking så var en hver mage eller drage ett jalla mareritt og jeg trengte ihvertfall 25-35 potions for helse.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Jeg spiller en Nord warrior med sverd og skjold, bruker ikke noe magi. Har bare levela opp smithing. Spiller på Master og de fleste grottene og ruiner fikk meg til å skrike i frustrasjon pga hvor vanskelig det var. Spesielt var mager noe som var bak mål vanskelig, tror jeg brukte nesten 2 timer på å få ned han Kriosis(?) typen som dropper maska.

Har inntrykk av at Sneak build er desidert letteste, deretter mage buildene som er rimelig ok og så helt sist og desidert jævligst på master kommer en ren melee build uten noe form for sneak.

Før jeg fikk den perken som gir 50% resist på blocking så var en hver mage eller drage ett jalla mareritt og jeg trengte ihvertfall 25-35 potions for helse.

 

Jeg kjører Dual Wield med one hands og merker at nærkamp nesten er umulig, med mindre det er mot bandits og andre litt lettere fiender. Blir nesten til at jeg må bruke Bue hele tiden. De fleste fienden dreper deg jo på 1-3 slag. Greier noen ganger å gjøre det sånn tålig greit i melee når ho dama jeg har til companion tanker, men fy så mange ganger jeg har gått på fienden for å "Finish them off" med nærkamp for så å bli eid...ouch. Må jo save hele tiden, bra det er mulig å save i Combat da.

Lenke til kommentar

Jeg kjører en ganske plain warrior. Jeg bruker litt magi, men ikke i kamp, siden jeg bruker to-hånds sverd. Bare litt healing mellom. Men har ikke brukt noen perks på magi, eller økt magicka'n. Har laga meg orc-armour, men har ikke enchanta noe som helst (har noen amuletter og ringer som jeg har funnet). Tror jeg har rundt 60 i armour skill, og kanskje 40 i blocking. Likevel varer jeg ikke lenge hvis jeg blir slått på. Taktikken min er å prøve å holde meg på avstand, og bruke rekkevidden til sverdet ved å løpe akkurat innenfor rekkevidde når jeg slår, og deretter hoppe unna. Blir en del potion drikking... Har et par video-snutter jeg skal legge opp etterhvert. Foreløpig har jeg bare denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XYLK-Zoel_o

 

Fordelen er at relativt svake fiender detter ned på ett power attack.

 

post-174005-0-88188900-1322092854_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er level 29.

 

Synes aldri spillet har vært vanskelig.

 

Er en av svakhetene i dette spillet. Du vet jo alltid hvor du skal fordi det blir markert på kartet. Ennå ikke vært borti en eneste quest hvor det var noe som helst usikkerhet, alt er så godt markert!

 

Det finnes masse potions som beskytter mot det ene og det andre, men ingen av dem er så nyttige som å bare ta en god gammeldags health potion... :tease: Helsa regenererer, men den luksusen har ikke motstanderen din (vel, som regel). Ikke pleier de å ha mer enn en healing potion heller (mens du kan ha tredve). Søvn og mat har ikke noe å si. Våpna degraderes ikke ved bruk. Du har altfor mange evner på en gang... og du kan skaffe deg altfor mange beskyttelser på en gang...

og du kan bære altfor mye på en gang. Osv.

 

Fett spill men må vel si det er litt "dummet" ned for å være mest mulig tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Er level 29.

 

Synes aldri spillet har vært vanskelig.

 

Er en av svakhetene i dette spillet. Du vet jo alltid hvor du skal fordi det blir markert på kartet. Ennå ikke vært borti en eneste quest hvor det var noe som helst usikkerhet, alt er så godt markert!

 

Det finnes masse potions som beskytter mot det ene og det andre, men ingen av dem er så nyttige som å bare ta en god gammeldags health potion... :tease: Helsa regenererer, men den luksusen har ikke motstanderen din (vel, som regel). Ikke pleier de å ha mer enn en healing potion heller (mens du kan ha tredve). Søvn og mat har ikke noe å si. Våpna degraderes ikke ved bruk. Du har altfor mange evner på en gang... og du kan skaffe deg altfor mange beskyttelser på en gang...

og du kan bære altfor mye på en gang. Osv.

 

Fett spill men må vel si det er litt "dummet" ned for å være mest mulig tilgjengelig.

 

Et par stikkord:

-Kids

-Consoles

-Casuals

-Lazyness

-ADD

 

(alt høres bedre ut på engelsk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein av hovudgrunnane til at spelet nok virker litt enkelt på default vanskeligheitsgraden er nok at dei fleste har spelt denne typen spel før. Dersom du har vært borti spel der du skal bygge opp ein karakter frå før så vil du vite om dei fleste fallgruvene som nye spelarar ikkje veit om.

 

Ein typisk feil som nye spelarar gjer er å lage ein all-round karakter som kan litt av alt men som ikkje er spesielt god på spesifike ting. Med ein slik karakter så vil spelet virke mykje vanskeligare enn dersom du har ein godt spesialisert karakter.

Lenke til kommentar

Om dere syns spillet er vanskelig, kan dere gjøre to ting:

 

1. Still spillets vanskelighetsgrad på Master.

2. Ikke levle opp.

 

Jeg har spilt i over 20 timer på en warrior som er level 1. One handed skill er vel på rundt 60 eller 70 tror jeg, og mange andre skills er rimelig høye også. Det er dritvanskelig å bekjempe drager og lignende, men det er vel verdt det når man endelig klarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...