Gå til innhold

Skyrim for lett?


Anbefalte innlegg

Hei,

bare fått tid til å spille litt.

Men førsteinntrykket var at det virket litt lett å knuse motstabderne - og dette når jeg er lvl1!!

Traff 3 thieves som alle angrep, men som jeg tok lett. Inne i en cave virket motstanderne også lette å ta.

 

Spiller på default difficulty.

 

Hadde håpet man var virkelig svak i starten og måtte vise ytterste forsiktighet, ala Gothic-serien.

Hvordan blir det senere i spillet? Mere utfordrende?

 

Ellers storkoser jeg meg med spillet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp vanskelighetsgraden til maks så merker du vel forskjell....

Poenget er litt å spille på 'riktig' vanskelighetsgrad.

Å bare sette opp vanselighetsgraden for kun å gi motstanderne mere health er idiotisk imho.

Spillet er lagd for ett nivå som er 'riktig'.

Hadde det vært opp til meg hadde det ikke vært en vanskelighetsgrad som kun var en health-slider for motstanderne.

 

Men er det lett også senere i spillet - noe som egentlig var spørsmålet - så får jeg vurdere det....

Endret av Fornax
Lenke til kommentar

Prøv å køyre gjennom nokre crypts og dungeons, særleg dei som ikkje main quest sender deg til. Eg hadde litt same kjensle som deg, men etter å ha prøvd meg på ein barrow (ikkje Bleak Falls) i nærleiken av Whiterun - der minibossane var ganske utfordrande, og hovudbossen rett og slett brukte meg som kasteball, så eg måtte gå for ein "strategisk retrett" (spring!) - er eg ikkje så bekymra.

 

Generiske bandittar og standarddraugar er framleis litt for enkle, då.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt samme følelsen i starten. Bleak Falls og hulene rundt Riverrun gikk rimelig greit.

 

Tenkte litt over dette på vei til Winterrun, var litt skuffa egentlig. Men så ble jeg ambusha av en sabeltanntiger vest for Winterrun. Han drepte meg på to slag. Tror ikke jeg har opplevd å dø så fort noen gang tidligere i Elder Scrolls :) Har også vært i noen rimelig tøffe huler i etterkant av dette.

 

Så bare kjør på... det kommer etterhvert :)

 

Edit: Whiterun... winterrun... husker ikke... men den første skikkelige byen man kommer til.

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan det er nå, så klart skal lette fiender være lette, du er jo tross alt en helt, nå er jeg lvl 11 og møter nå fiender jeg dreper på 2 slag eller 2 piler, jeg møter fiender som krever en del power attacks og som kan gjøre den del skade når det er 3-4 av dem samtidig, så har jeg fiender jeg virklig sliter med når det er mer enn en av dem samtidig, også har jeg fiender som jeg bare med hell kan drepe en om gangen av, og dør med en gang om jeg møter 2 av dem. og til slutt har jeg fiender som dreper meg på et slag og jeg ikke gjør noe skade på i det hele tatt.(som giants)

 

Så du har alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Gunfreak. Det er helt greit at det er forskjell på fiendene. Når jeg møter på et skjelett og denger til det med med en 60 kilos klubbe så forventer jeg i grunnen at det skal knuse på første slag. På samme måte som jeg forventer at en drage ikke faller ned fra himmelen om den får et par piler i halen.

 

Jeg liker dette bedre enn slik det var i Oblivion, hvor forskjellen på ulike typer motstandere var mye mindre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er spesielt enkelt, Har ihvertfall dødd mange ganger. Likevel er det mange steder det er veldig enkle fiender. Det som irriterer meg litt er at den samme hulen kan inneholde 80% enkle fiender for så og plutselig slenge mot meg noen dritvanskelig fiender som dreper meg på noen få slag og som samtidig tåler masse. Som oftest går det jo greit, men det er irriterende og plutselig dø fordi vanskelighetsgraden tar en uventet vending.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skriv

 

player.modav healrate -0.7

 

i consolen, så slipper du det satans health regeneration-greiene.. blir vanskeligere med det også! :)

 

Har også skrudd opp på Master.. og jeg føler spillet er utfordrende nok.. Håper selv på en "hard core" mod slik at blant annet søvn blir viktig, dessuten håper jeg at man får fjernet de bonusene ved Well Rested, osv..

Lenke til kommentar

Hei,

bare fått tid til å spille litt.

Men førsteinntrykket var at det virket litt lett å knuse motstabderne - og dette når jeg er lvl1!!

Traff 3 thieves som alle angrep, men som jeg tok lett. Inne i en cave virket motstanderne også lette å ta.

 

Spiller på default difficulty.

 

Hadde håpet man var virkelig svak i starten og måtte vise ytterste forsiktighet, ala Gothic-serien.

Hvordan blir det senere i spillet? Mere utfordrende?

 

Ellers storkoser jeg meg med spillet...

 

Er du lvl 1 ? Bare vent ,,,, :whistle:

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva slags karakter man spiller også. På min tyv møter jeg veldig lite motstand, selv om jeg er level 50 og spiller på master. Trur nok sneak attacks er ganske ubalansert bra.

 

Min level 20 mage møter utfordringer rett som det er, selv om jeg kun spiller på adept. Jeg prøver å sette vanskelighetsgraden til et passende nivå.

Lenke til kommentar

Spilte i begynnelsen på Apprentice (eller den vanskelighetsgraden under adept), og ettersom jeg kom i level 15-17 og fikk Orcish Armor og en del one-handed skill, økte jeg til Adept. Gikk helt fint, passelig med motstand.

 

Etter at jeg fikk Daedric Armor, med sverd og bue, og en del kraftige enchantments, har jeg økt til Master. En god del tyngre nå, men bare artig med utfordringer. Tok tilogmed en drage igår ^^

 

Altså, øk vanskelighetsgraden ettersom hvor lett du synes spillet er. Om du kan trave igjennom en banditt leir, slakte alle sammen uten å miste halvparten av health, og så leke med en drage rett etterpå, så kan du jo øke litt.. :)

Lenke til kommentar

Så lenge du unngår sneak-perks og holder deg til maks en crafting linje så er det relativt godt balansert. Det er både titt og ofte jeg får en pil gjennom skallen fra ett eller annet krypdyr på andre siden av en kløft og det er mer enn nok til å oneshotte meg. Holder meg til master difficulty uansett hva jeg spiller. Syntes spillet er veldig godt balansert da

Endret av GBBerg
Lenke til kommentar

Det er "encounter tables" i spillet, som vil si at etter du har nådd visse leveler og hvor langt du har kommet i mainquestet vil du møte på forskjellige monstre og sterkere varianter ettersom hvor sterk og langt du er.

 

I mitt tilfelle er jeg lvl 33 og møter fremdeles på ting jeg må være ekstremt forsiktig mot ( spiller på default ) hvis ikke finner jeg meg selv i en knipe jeg har vanskelig for å komme meg ut av.

 

Når det kommer til drager trur jeg det er en kombinasjon av main quest og level, kjenner en fyr som har bare kommet seg til Delphia første gang og han klager støtt og stadig på at han møter "vanlige" drager, mens jeg møter Elder Dragons hver gang jeg snur meg :S

 

Edit: jeg har 80++ Sneak, Assassin spec, det er vanskelig i noen tilfeller uansett, som mobs som tar å ser deg uansett, mini bosser, drager etc etc...

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...