JayMK93 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg er helt ny til denne sjangeren, men har spillt mmorpg foer. Jeg har sett paa denne siden: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Classes_(Skyrim) om hva classene er god i. Jeg har litt lyst aa vere "jack of all trades" men er ikke sikker hva alle skillene er. Er alchemy det samme som magic? Hvilke vaapen er 1 handed? Er det en stor forskjell mellom 15-20-25? Hva er: Conjuration, Alteration og Enchanting? Og kan noen definere: Speech, Destruction, Restoration? Takker Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ta en titt på The Elder Scrolls-forumet som nylig ble opprettet her ;-) Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) - Alchemy er å lage potions og poisons ved hjelp av å kombinere ulike ingreidenser - One-handed weapons er alle sverd, maces, axes, daggers osv som ikke er two-handed. - Conjuration er å summon monstre til å kjempe for deg, Alteration er ulike spells som endrer verden på en eller annen måte. F.eks kan èn Alteration spell være Open, som låser opp låste dører og kister, en annen kan gi deg 40 % bedre armour i 60 sekunder. - Enchanting er å gi dine våpen og armour en ekstra skill (F.eks enchante din dagger slik at den gir frostskade i tillegg til vanlig skade). - Speech er din evne til å persuade eller intimidate NPCs til å gjøre som du vil. - Destruction er typiske offensive spells, så som fireball, shock osv. - Restoration er healing spells. Ellers anbefaler jeg deg å lese på UESP wiki, der har de svar på alt du lurer på om TES. Endret 12. november 2011 av Tabris Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Allerede i Elder Scrolls 3: Morrowind fikk vi en ny måte å utvikle karakteren vår på. I stedet for å sette skill points i skills ble skills bedre når vi brukte dem. Om du denget løs med et sverd ble du bedre til å bruke sverd, kastet du mye magi ble du bedre til å kaste magi og så videre. Skyrim (Elder Scrolls 5) har tatt det et godt stykke videre og fjernet klassene fullstendig, på godt og vondt. Nå velger du bare en rase i starten, og that's it. Hver rase har noen fordeler, så f.eks Breton tåler magi bedre, Wood Elf er bedre med bue og så videre. Men alt dette påvirkes stort sett bare karakteren din i starten. En Khajiit er for eksempel mye bedre til å snike seg frem enn en Orc, men det betyr ikke at en Orc ikke kan lære det. Det tar bare litt lengre tid. Kort sagt lar Skyrim deg utvikle karakteren din ved å la deg gjøre det du vil. Om du liker å lage mat blir du bedre til det, liker du å slå folk i hodet med en hammer blir du bedre til det og så videre. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Ok takker Saa nettopp at det var en TES del i forumet, sorry. Tror jeg skal vere imperial siden han har destruction og 1 handed weapon bonus Hva er fordelen med aa velge light armor fremfor heavy? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Imperial har bonus til Destruction og 1 handed, men det betyr bare at de er litt kraftigere med det i starten. Breton fokuserer en god del på magi, men det er ikke noe problem å være breton med 2 handed og heavy armor. Light armor er lettere enn heavy armor, så det er jo en åpenbar fordel. Heavy armor har bedre beskyttelse enn light armor, og det er jo også en fordel. Men om Skyrim følger de gamle spillene vil nok armor-typen du fokuserer på etterhvert bli den beste. Dvs fokuserer du på heavy armor vil heavy armor alltid være bedre enn light armor, men fokuserer du på light armor vil den etterhvert bli bedre for deg enn heavy armor. Dette fordi bedre skill gir bedre beskyttelse, så fokuserer du på light armor lærer du å utnytte den bedre og alt det der, mens heavy armor bare blir tung og vanskelig å bevege seg i. Eller for å ta Dungeons & Dragons-forklaringen: Light armor har mindre beskyttelse, men til gjengjeld er det lettere å bevege seg i den. Det har fint lite å si hvor bra beskyttelse armor gir om ingen treffer deg i første omgang. Btw om jeg ikke tar helt feil vil heavy armor alltid være bedre enn light armor om du fokuserer like mye på begge to. Btw 2, så nå at denne tråden er flyttet til Elder Scrolls-delen av forumet. Endret 12. november 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå