Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne hjelp

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart ha særemne framføring om noen dager og jeg har ikke kommet så langt når det gjelder innhold på ting jeg skal ta med, er veldig usikker på hva jeg kan ta med angående særemne.

Isåfall har jeg problemstillingen: Sammenligningen av Boka Ringenes herre og filmen. Jeg har lest boka og sett filmen av ringenes herre minst 20 ganger, men jeg er ikke sikker på hva som kan være toppunktet på problemstillingen der læreren får svaret.Det hadde vært kjempe fint om dere kunne gitt meg noen tips til hva jeg kan skrive om i problemstillingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Dette var en meget løst formulert problemstilling; det gir rom for å ta inn mye, samtidig som det er fare for at du skriver "alt for mye".

Men uansett; her er noen tips som kan sette deg i gang.

Du har her valgt sammnelikning av to ulike sjangre, og bør si noe om hvordan handling kommer frem/uttrykkes i hvert av sjangrene; hvilke virkemidler brukes, hva er likt og hva er ulikt, hva driver handlingen fremover? Hvilke endringer har en måtte gjøre på grunn av at boken ble fimatisert (forkortninger i handlingen, ulike ting/hendelser som fremheves, ol).

Håper dette hjalp litt.

Lykke til på særemne!

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen alle sammen, setter stort pris på det! Det her hjalp veldig, fordi jeg følte meg veldig usikker :S

Ja, det er kjedelige greier, istedenfor å lese 3 bøker valgte jeg å lese hele ringenes herre boka, som jeg hadde lest i sommer,siden jeg er fan av Tolkien, Boka er veldig feit og det er samme som å ha lest 6 bøker så jeg tror læreren ikke forventer en ny bok, så tok jeg i utgangspunktet filmen, men det er sant som maria sier, det er mye, men jeg tror alt kommer til å ordne seg :)

Tusen takk for hjelpen igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...