Sloth marks the spot Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei, nylig kjøpte jeg meg en ny gaming PC, som også er min første. Jeg har bygget den selv, så det er litt vanskelig for meg å finne feil. Det er på en måte ett problem som ikke er ett problem, men jeg får komme på sak. Alt virker som det skal, jeg har fått innstalert windows og det virker relativt problemfritt. Men Grafikkortet vil bare virke om jeg bruker en PCI størmkabel, den har to inntak og de fleste jeg kjenner sier det er best/lurest å bruke begge. Jeg kan ikke se for meg at det er ett strømproblem, siden den har mer enn anbefalt strøm og jeg har ikke kjørt noen operasjoner som vil kreve mye arbeid? Har dere noen ide om hva problemet kan være? Jeg kan godt skaffe noen bilder og slikt om det skulle være nødvendig. - Herverk Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Fungerer virkelig kortet med kun én PCIe-strømkabel tilkoblet? Hva skjer når du kobler til begge? Hvilken PSU har du? Edit: Post gjerne hele oppsettet i samme slengen. Endret 12. november 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Det som skjer er litt morsomt, virker som det har motsatt effekt. Det som skjer er at tastaturet og og musen mister strøm jevnlig. Skjermen vil ikke på og det skjer relativt lite egentlig. her er handlelista med alle delene: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=989685&su=7E60E4C2-317C-4883-91D2-7130C8ED0537 Lagt ved høyoppløslige bilder som kansje kan vært til hjelp, fortsett å spør hvis dere lurer på noe som kan hjelpe. Edit: Sorry for ett rotete kabinett, har ikke ryddet enda. Endret 12. november 2011 av Herverk Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 En ting jeg også kom på nå er at jeg ikke har noe koblet til selve grafikkortet, men skjønner ikke hvorfor den skulle reagere negativt til en ekstra PCI-e kabel uansett. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Du må også flytte rambrikkene dine. Du kjører single channel nå. Sørg for at begge brikkene står i sorte eller blå spor. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Tja, du kan begynne med å plugge den 4pins kabelen som henger og slenger inn oppe ved CPU. Per nå har du kun en 4pins tilkoblet, men du bør ha 8pin. Videre er RAM-brikkene satt i feil spor. To brikker skal/bør stå i spor med like farger. Hvilke bruker ikke å ha stort å si, men du kan jo se i manualen. PSU skal være kraftig nok for skjermkortet ja. Du har skjermen tilkoblet GTX590 og ikke IGP/intern bak på HK? Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Står at man bare ha 4 pins tilkoblet i manualen.Skjermen er koblet til HK og ikke grafikkortet. Ifølge windows funker Ram'en som den skal, men kan prøve å bytte å se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Såvidt jeg kan se står det ikke at man kun skal ha 4pin tilkoblet. Uansett, å koble til 8pin har ingenting å si. I enkelte tilfeller kan kun 4pin føre til at maskinen ikke starter som den skal. Skjønte ikke helt hva som var problemet med to PCIe tilkoblet skjermkortet. Og hvorfor har du skjermen koblet til IGP? Koble skjermen til GTX590, plugg inn begge strømkablene og plugg inn den 4pins-kabelen så ser du om det skjer noe. Edit: Slik RAM-brikkene står vil de kjøre i single-channel som nevnt av phlake lengre bak her. Mao, de vil fungere, men ikke helt optimalt. Dog er det ikke snakk om mange prosentene med ytelsestap. Endret 12. november 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Såvidt jeg kan se står det ikke at man kun skal ha 4pin tilkoblet. Uansett, å koble til 8pin har ingenting å si. I enkelte tilfeller kan kun 4pin føre til at maskinen ikke starter som den skal. Skjønte ikke helt hva som var problemet med to PCIe tilkoblet skjermkortet. Og hvorfor har du skjermen koblet til IGP? Koble skjermen til GTX590, plugg inn begge strømkablene og plugg inn den 4pins-kabelen så ser du om det skjer noe. Edit: Slik RAM-brikkene står vil de kjøre i single-channel som nevnt av phlake lengre bak her. Mao, de vil fungere, men ikke helt optimalt. Dog er det ikke snakk om mange prosentene med ytelsestap. Haha, takk for hjelpen! Byttet plass på Ram'en, koblet inn begge 4 pins kablene og begge PCI'ene. Alt fungerer som det skal nå EDIT: Dette er nå offisielt, manualer er noe dritt! Endret 12. november 2011 av Herverk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå