Gå til innhold

Treningsprogram med baseøvelser

Anbefalte innlegg

Tenkte å komme igang med treningsprogrammet mitt. Hadde tenkt å legge det opp som et fullkroppsprogram som jeg kjører 2 ganger i uka.

Hadde i utgangspunktet sett for meg disse øvelsene:

Markløft

Knebøy

Pullups

Dips

Sittende stangroing

Benkpress/skråbenk

Pluss noen coreøvelser (planken/sideplanken)

Er det noe i veien for å kjøre alle disse øvelsene begge dagene?

Er det noen øvelser jeg burde fjerne, eller kanskje noen jeg burde legge til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sittende stangroing er roing med stang/bredt grep. Seated row på youtube, da skal du finne det, men fant bare dårlige videoer :p

Så coreøvelsene er bare å droppe altså?

Jeg ville kanskje ikke kalt det sittende stangroing, dette er en stang:

5ft_Chrome_Olympic_Bar.jpg

:p

Planken på samme dag som du har mark og bøy er waste of time i min bok. Du må gjerne si hvorfor du mener det tid og plass til det, overdox:)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Sittende stangroing er roing med stang/bredt grep. Seated row på youtube, da skal du finne det, men fant bare dårlige videoer :p

Så coreøvelsene er bare å droppe altså?

Jeg ville kanskje ikke kalt det sittende stangroing, dette er en stang:

5ft_Chrome_Olympic_Bar.jpg

:p

Planken på samme dag som du har mark og bøy er waste of time i min bok. Du må gjerne si hvorfor du mener det tid og plass til det, overdox:)

Hehe, jeg ser den :p

Men er det "forsvarlig" å ha alt dette på en dag? Kan det bli før mye? Tenkte kanskje det passet bra siden det kun er snakk om to dager i uka ^^

Lenke til kommentar

Det er mest personlig preferanser egentlig. Planken trener og mage som igjen gir deg bedre holdning til baseøvelser.

Om det er dumt å ha alt på en dag ser du jo selv. Du vil merke om det vil fungere etterhvert når du kommer opp i litt høyere vekter. Jeg hadde ikke orket alt på 1 dag hvertfall :p

Desutten mangler du en øvelser på skuldre.

Kan ligegreit følge stronglift 5x5 og legge på pullups og dips :)

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Det du beskriver her høres ut som en variant av tn.no`s RYP, eller release your potential.

Dette treningsprogrammet går i korte trekk ut på at man trener base øvelser 3 ganger i uka. Om du sjekekr tn.no, kan du lese mer om det der.

Det som kanskje er mer interessant enn øvelsene de har med i sitt RYP program, er progresjonsligningen som ligger bak.

tn.no ønsker at du kjører:

* Knebøy

* Skråbenk Manualer

* Roing bredt

* Arnold press

* Biceps curl

* Triceps press

Etter planen skal dette sammen med noen kondisjonsøvelser gjøre underverker. Teorien bak er noe innviklet, men i korte banale trekk handler det om hvor mange ganger, hvor mye og med hvilken progresjon man belaster en muskel i løpet av en uke. Så lenge du spiser riktig i forhold til hvilket utfall du ønsker, vil du oppnå resultater med dette.

(kalorioverskudd om du øsnker å packe, kaloriunderskudd om du skal deffe). Mange gjør feil her, og tro at de kan gå på en mager diett med lite karbohydrater og samtidig bygge kropp, dette faller på sin egen urimelighet. Du må gjennom forskjellige perioder i treningen din, bygge i f.eks 3 månder, og deffe i èn. Slik får du baywatch kroppen.

(du må nok være forberedt på å ta en del protein, oljer og evt kreatin for å bygge mest mulig, men det er ikke snakk om bol her nei.)

Kjører selv følgende øvelser:

* Knebøy

* Markløft

* Benkpress

* Stående roing

* Chins

* Arnold press

Du velger mellom 3 typer programmer: Grunnprogram, muskelvekstprogram og fettforbrenningsprogrammet. Har selv gjennomført grunnprogram og muskelvekstprogrammet, og kan skilte med en vektoppgang på hele 5KG, og det er ikke mye fett, men rundt 80% muskler som har kommet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...