MonkeyMadness Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Tenkte å komme igang med treningsprogrammet mitt. Hadde tenkt å legge det opp som et fullkroppsprogram som jeg kjører 2 ganger i uka. Hadde i utgangspunktet sett for meg disse øvelsene: Markløft Knebøy Pullups Dips Sittende stangroing Benkpress/skråbenk Pluss noen coreøvelser (planken/sideplanken) Er det noe i veien for å kjøre alle disse øvelsene begge dagene? Er det noen øvelser jeg burde fjerne, eller kanskje noen jeg burde legge til? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Flotte øvelser! Hva er sittende stangroing? Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt greit f i mageisolasjon på et program som allerede har masse core-trening i baseløft. Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Sittende stangroing er roing med stang/bredt grep. Seated row på youtube, da skal du finne det, men fant bare dårlige videoer Så coreøvelsene er bare å droppe altså? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ville ikke droppet coreøvelser. men med det programmet så blir det tungt om du skal kjøre alt på 1 dag Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Sittende stangroing er roing med stang/bredt grep. Seated row på youtube, da skal du finne det, men fant bare dårlige videoer Så coreøvelsene er bare å droppe altså? Jeg ville kanskje ikke kalt det sittende stangroing, dette er en stang: Planken på samme dag som du har mark og bøy er waste of time i min bok. Du må gjerne si hvorfor du mener det tid og plass til det, overdox:) Endret 12. november 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Sittende stangroing er roing med stang/bredt grep. Seated row på youtube, da skal du finne det, men fant bare dårlige videoer Så coreøvelsene er bare å droppe altså? Jeg ville kanskje ikke kalt det sittende stangroing, dette er en stang: Planken på samme dag som du har mark og bøy er waste of time i min bok. Du må gjerne si hvorfor du mener det tid og plass til det, overdox:) Hehe, jeg ser den Men er det "forsvarlig" å ha alt dette på en dag? Kan det bli før mye? Tenkte kanskje det passet bra siden det kun er snakk om to dager i uka ^^ Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Det er mest personlig preferanser egentlig. Planken trener og mage som igjen gir deg bedre holdning til baseøvelser. Om det er dumt å ha alt på en dag ser du jo selv. Du vil merke om det vil fungere etterhvert når du kommer opp i litt høyere vekter. Jeg hadde ikke orket alt på 1 dag hvertfall Desutten mangler du en øvelser på skuldre. Kan ligegreit følge stronglift 5x5 og legge på pullups og dips Endret 12. november 2011 av Overdox Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Skulderpress skulle være med i første posten, visste det var noe jeg hadde glemt Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Syns det ser bra ut, jeg ville kjørt gjennom det et par uker, så ser du fort hvordan du syns det er, og om du ønsker å legge til mageøvelser på slutten. Det meste du gjør der går hardt utover kjernen uansett Den sittende "stang roing" kan du bare kalle sittende roing, bredt grep Lenke til kommentar
MonkeyMadness Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Den sittende "stang roing" kan du bare kalle sittende roing, bredt grep Godt vi fikk det oppklart Takk for bra svar ^^ Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det du beskriver her høres ut som en variant av tn.no`s RYP, eller release your potential. Dette treningsprogrammet går i korte trekk ut på at man trener base øvelser 3 ganger i uka. Om du sjekekr tn.no, kan du lese mer om det der. Det som kanskje er mer interessant enn øvelsene de har med i sitt RYP program, er progresjonsligningen som ligger bak. tn.no ønsker at du kjører: * Knebøy * Skråbenk Manualer * Roing bredt * Arnold press * Biceps curl * Triceps press Etter planen skal dette sammen med noen kondisjonsøvelser gjøre underverker. Teorien bak er noe innviklet, men i korte banale trekk handler det om hvor mange ganger, hvor mye og med hvilken progresjon man belaster en muskel i løpet av en uke. Så lenge du spiser riktig i forhold til hvilket utfall du ønsker, vil du oppnå resultater med dette. (kalorioverskudd om du øsnker å packe, kaloriunderskudd om du skal deffe). Mange gjør feil her, og tro at de kan gå på en mager diett med lite karbohydrater og samtidig bygge kropp, dette faller på sin egen urimelighet. Du må gjennom forskjellige perioder i treningen din, bygge i f.eks 3 månder, og deffe i èn. Slik får du baywatch kroppen. (du må nok være forberedt på å ta en del protein, oljer og evt kreatin for å bygge mest mulig, men det er ikke snakk om bol her nei.) Kjører selv følgende øvelser: * Knebøy * Markløft * Benkpress * Stående roing * Chins * Arnold press Du velger mellom 3 typer programmer: Grunnprogram, muskelvekstprogram og fettforbrenningsprogrammet. Har selv gjennomført grunnprogram og muskelvekstprogrammet, og kan skilte med en vektoppgang på hele 5KG, og det er ikke mye fett, men rundt 80% muskler som har kommet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå