Gå til innhold

Er du kristen?


  

64 stemmer

  1. 1. Er du kristen?

    • Ja
      11
    • Nei
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil altså ikke diskutere. Men skal prøve å si min mening.

 

Kan virkelig ikke forstå noen som helst grunn til å være kristen, eller ha noen som helst gudetro. Det er ingenting i mitt hode som gjør det mulig å tro på en overordnet makt der oppe i himmelen, eller noe annet sted som en eller annen religion beskriver.

 

Det er også nettopp problemet, flere religioner, som mener og ytrer sitt eget budskap, noen i sterk kontrast. Når så mange er om beinet og hevder at "vi tror på den rette guden" så blir det for meg helt på bærtur.

 

En annen ting er all elendigheten religion/kristendommen har ført med seg opp igjennom årene og i nåtiden. Sprer frykt, undertrykker og skaper krig oss mennesker i mellom.

 

Jeg aksepterer heller at vi mennesker er her for oss selv, vi har et liv til rådighet og må gjøre det beste ut av det, ut i fra de forutsetninger vi blir gitt. Ikke kaste bort tiden på å tro at det må være noe mer der ute, hvorfor ikke bare konsentrere seg om det som er her og nå? Livet i seg selv. Er så mye fint rundt oss at jeg ikke trenger noen gud, naturen og vitenskapen gir de svar jeg trenger. Det vi ikke vet svaret på er ikke så farlig, trenger ikke bli redd og søke trøst i religion av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min relaterte mening er at vi bør ha flere og langt mer omfattende undersøkelser slik som denne, sponset og så vurdert av det offentlige. Jeg tviler på at flertallet av medlemmene i Statskirken er kristne med en seriøs kristen tro. Selv når jeg var på et litt høyere trinn i skolen så så jeg svært lite til kristne. I barneskolen så var det nærmest indoktrinering i Kristendom, og da var det vanskeligere å vurdere det, spesielt siden jeg selv aldri hadde blitt informert om at det handlet om tro.

 

Det blir uansett et galt bilde når Statskirken lovlig kan registrere nesten hvem de vil, og det på en langt større skala enn SOS Rasisme gjorde det.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min relaterte mening er at vi bør ha flere og langt mer omfattende undersøkelser slik som denne, sponset og så vurdert av det offentlige. Jeg tviler på at flertallet av medlemmene i Statskirken er kristne med en seriøs kristen tro. Selv når jeg var på et litt høyere trinn i skolen så så jeg svært lite til kristne. I barneskolen så var det nærmest indoktrinering i Kristendom, og da var det vanskeligere å vurdere det, spesielt siden jeg selv aldri hadde blitt informert om at det handlet om tro.

 

Det blir uansett et galt bilde når Statskirken lovlig kan registrere nesten hvem de vil, og det på en langt større skala enn SOS Rasisme gjorde det.

 

Det var en sak om dette en del år tilbake. De burde slette alle medlemslistene for så at de som ønsker kan melde seg inn.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg kristen! :yes:

Like selvfølgelig som at du hadde vært muslim om du hadde vært født i Bagdad... :) Merkelig hvordan tilhengerne av de forskjellige gudene er en høyst geografisk greie... For hvorfor klarer ikke den kristne gud å formidle seg selv til ALLE mennesker men må støtte seg til en gammel idiotisk bok og div oppnevnte trollmenn for å få spredd ordet om seg selv? Er gud dum? Ser nesten slik ut, for hvem gud ville tillatt at tilbederne lagde 35 000 oppfattninger om den samme boken liksom, som kristendommen har gjort... Og felles for alle disse grenene er såklart at det er DE som tror på den rette utgaven av den samme guden... he he.

 

Nei, er selvfølgelig ikke kristen, men var det en gang før jeg så på påstandene med et ærlig blikk og ble født på ny som ateist... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg kristen! :yes:

Like selvfølgelig som at du hadde vært muslim om du hadde vært født i Bagdad... :) Merkelig hvordan tilhengerne av de forskjellige gudene er en høyst geografisk greie... For hvorfor klarer ikke den kristne gud å formidle seg selv til ALLE mennesker men må støtte seg til en gammel idiotisk bok og div oppnevnte trollmenn for å få spredd ordet om seg selv? Er gud dum? Ser nesten slik ut, for hvem gud ville tillatt at tilbederne lagde 35 000 oppfattninger om den samme boken liksom, som kristendommen har gjort... Og felles for alle disse grenene er såklart at det er DE som tror på den rette utgaven av den samme guden... he he.

 

Nei, er selvfølgelig ikke kristen, men var det en gang før jeg så på påstandene med et ærlig blikk og ble født på ny som ateist... :)

 

Det er smart og være kristen. Hvordan ble da ett stort univers dannet. Det går ikke an uten en gud. Du vet hvordan det er men du er bare for arrogant til å innrømme at du tar feil :roll:

 

Siste jeg blir er kristen. Dummere religion kommer du ikke borti...

 

Svar:

 

Siste du kan bli? Ja siden du ikke har omvendt deg så er nok det det siste du kan bli. Men hvis det ikke blir det siste du kan bli så kommer du inn i dødsskyggens dal (helvetet). Og hvordan kan universet blitt dannet uten en gud. Ikke nevn noe tullete greier om Big bang og en masse viss vass om en del dritt som handler om tull. Livet ditt har liksom oppstått fra en asteroide som eksploderte osv.

Jeg mener hvor dum går det ann å bli :roll:

 

Mitt siste råd til deg og alle andre TENK!

Lenke til kommentar

Ingen diskusjon i denne tråden, BirgerCaC! ;)

 

if-you-could-reason-wth-religious-people-there-would-be-no-religious-people-house.jpg

 

Jeg har fått tillatelse av emnets eier så jeg har tillatelse.

Men uansett så diskuterer vi ikke dette her. Ville bare svare ;)

 

Du begynner å diskutere i det øyeblikket du svarer et annet innlegg her. Så nå kan jo jeg fortsette, siden jeg bare svarer i følge deg. Men at du ikke skjønner hvordan ting fungerer har jeg skjønt med dine uttalelser, i din verden er alt bare tull virker det som.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...