TheodorBjork Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Vet noen om noen universiteter i Norge forsker på, eller undersøker Kirlian fotografering? Altså "aura"-fotografering? Har dette blitt prøvd i Norge? (Skulle tro det, i henhold til hele Reich-sammenhengen) Og er det mulig å få sin Aura fotografert i Norge... av en profesjonell tjeneste? http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography (Ingen vitser, vær så snill) Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Om det forskes på vet jeg ingen ting om. Det er mulig å få auraen sin fotografert. Om jeg vil kalle det en profesjonell tjeneste er en annen ting, og hva legger du i det? Uansett, jeg har vært på et par alternativmesser, og der er det alltid en håndfull av fotografer. Søk på nett, hvis du ikke finner noe kan du jo forsøke de som holder alternativmessene. De bør da ha kontaktinfo over utstillere. Eventuelt finne et mer alternativt forum? -Deluze Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 12. november 2011 Forfatter Del Skrevet 12. november 2011 Om det forskes på vet jeg ingen ting om. Det er mulig å få auraen sin fotografert. Om jeg vil kalle det en profesjonell tjeneste er en annen ting, og hva legger du i det? Uansett, jeg har vært på et par alternativmesser, og der er det alltid en håndfull av fotografer. Søk på nett, hvis du ikke finner noe kan du jo forsøke de som holder alternativmessene. De bør da ha kontaktinfo over utstillere. Eventuelt finne et mer alternativt forum? -Deluze Mhm, takk. Det kan være verdt et forsøk. Irriterende nok er aldri alternativmessene i selve Oslo, alltid i Hamar, eller Moss eller noe. Men kan jo se om jeg finner noe kontaktinfo. Med "professjonelt" mente jeg at jeg ville ikke gjøre det hos ei 50 år gammel enkedame, ei eldrende hippie dame med svært krøllet hår i lilla klær og... ja, du skjønner typen. Jeg hadde håpet at det var noe mer... forskningsrettet, noen som faktisk vet hva de snakker om, noen som ikke driver praksis fra kjelleren... Det MÅ da være noen følgere av Reich i Norge som er interessert i dette... Reich bodde tross alt her i en lengre periode (han bodde forresten i nabohuset hvor jeg bor nå. Fun fact ) Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Min erfaring er at det er svært lite profesjonelt når det kommer til det alternative, jeg tror jeg bare har møtt slike typer som du beskriver. Men forhåpentligvis finnes det noen andre. Det er helt sikkert noen, men om det er noen akademikere som ser nøyere på det er ikke godt å si. Uansett, lykke til med jakten! -Deluze Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Vet noen om noen universiteter i Norge forsker på, eller undersøker Kirlian fotografering? Altså "aura"-fotografering? Kirlianfotografi er fotografering der objektet legges mellom en fotografisk glassplate og en annen glassplate og utsettes for en høyspent elektrisk strøm. Det meste får en strålende "aura" under slike forhold, inkludert mynter og andre objekter som kan lede elektrisitet. Objektene som ble fotografert var aldri levende, i hvert fall ikke etterpå. Ekte Kirlianfotografering av levende organismer er rett og slett ikke mulig, for strømsjokket som frembringer "auraen" dreper alle kjente organismer. Moderne aurafotografering er såvidt jeg har klart å finne ut et slags photoshoptriks, der en menneskesiluett kombineres med et diffust fargekart. Og så blir disse "aura"-fargene "tolket" av operatørene. Det hele koster en del kroner. Jeg kjenner selv personer i alternativmiljøet som hevder de er synske og har healende evner, og selv de regner aurafotografering mer som en morsom selskapslek enn som en vitenskaplig fundert tjeneste. Noen av de har likevel latt seg aurafotografere, bare for å ha prøvd det. Og er det mulig å få sin Aura fotografert i Norge... av en profesjonell tjeneste? Hvis du med profesjonell tjeneste mener et firma som offisielt tilbyr aurafotografering mot betaling, så finnes det. Om du med profesjonell tjeneste mener en vitenskaplig fundert tjeneste, så gjør det det ikke. På Universitetet i Tromsø ligger Nifab, Nasjonalt infomasjonssenter for alternativ behandling. Og der kan man bl.a finne følgende om aura-fotografering: http://www.nifab.no/behandlingsformer/healing/filosofi_og_teori Det finnes ingen vitenskapelige studier som kan påvise at aura, chakra og meridianer faktisk eksisterer, men de er sentrale i teorien bak alternativ sykdomsforståelse og praktisk utøvelse av healing. Endret 12. november 2011 av SeaLion Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Om Kirliansk fotografi faktisk skaper et bilde av en person eller et objekts "aura" er, for meg, uvesentlig. Det som derimot er interessant å vurdere er hvordan denne teknikken har, innenfor vitenskapen, vist seg å kunne observere sykdommer, deriblant kreft, lenge før tradisjonell vitenskap kan observere det. Selvsagt er det en viss gråsone, da dette ble først skapt og påbevist av Sovjetiske vitenskapsmenn, men selv om det bare er en teori, må den ha et fnugg av sannhet, og dermed viktig nok til å utforske mer. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Du får si fra her om du finner ut noe ... Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Du får si fra her om du finner ut noe ... Vel, lite ennå, men dette er hva jeg har å gå på: “Kirlian photography, sometimes called aura photography, is a lensless process developed by Soviet researchers. An object is placed on film in a high-frequency electrical field. Living organisms such as plants and people produce a remarkable effect, a glittering, multicoloured field of light, the “aura” that has captured the public imagination. Soviet physicists believe that this field effect is caused by “a cold emission of electrons” and is the secondary effect of an unknown primary energy. This energy has been likened to the ancient concept of Qi or Prana, and organizing life force. Since the Kirlian effect was first internationally publicized, several colleges and universities in the West have devised equipment to obtain similar “pictures”, but the Russian state of the art, with thirty years’ head start, it vastly more sophisticated. Human subjects wear elastic dielectric garments in some Soviet laboratories, so that their energy fields can be observed in action rather than on the plates. The researchers report that the bioplasma, their name for the glittering radiation, gives evidence of disease long before it would be seen in conventional diagnosis. “ – Marilyn Ferguson, The Brain Revolution, 1973. (Sources: ‘A.R.E. Journal’, March 1972; ‘Proceedings of First Western Hemisphere Conference on High Frequency Photography, Acupuncture, and the Human Aura’, Gordon and Beech, 1972; ‘Bioenergetic Questions – Material of the Scientific Seminar in Alma-ata’, edited by B.A. Dombrovksy.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå