Gå til innhold

Problem med aktivering av windows 7

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, nå har det tydligvis blitt slik at windows 7 må aktiveres med produktnøkkel etter de første timene ellers slutter windows å virke, og man blir stemplet som pirat.

Jeg bare instalerte 58 oppdateringer (208 MB) også stilte klokken først og det var nok å få en ubrukelig windows, har prøvd å reinstallere, men det hjalp dårlig, så eventuelt får jeg installere windows XP som vil løse problemet. Men problemet er at jeg har SSD disk da får jeg nye problemer.

Antar microsoft support ikke vil hjelpe meg noe særlig.

An Error Has Occurred

There was an error while trying to claim the requsted product key, and we could not process the request. Many products can be used for 30 days without a key. Please come back later and try the key request again.

You can also refer to the TechNet Subscriber Support Page.

Reference Id: 11D835A3

This error has been logged with the reference number noted above. Please use this reference number if you contact support.

Nå kjøpte jeg technet for å slippe unna problemene ved aktivering, men alikevel så er det ikke mindre brysomt.

Problemet nå er at jeg ikke får brukt windows en gang, får bare en skjerm (Skriv inn produktnøkkel) Ellers restarter maskinen seg.

Så har noen bedre tips? Kjøp mac isteden? Problemet er jeg overklokker også, så det blir dyrt i lengden å kjøpe retail lisens eller OEM for flere maskiner.

Kan jo bruke en annen maskin enn så lenge, men vil også sjekke om noen har samme problem som meg?

Prøvde å skrive inn en produktnøkkel som jeg hadde tilgjengelig så får jeg en feilmelding " Kontakten med serveren mislykkes prøv igjen senere" det jo gøy om jeg må aktivere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg må uansett skrive inn produktnøkkel og aktivere, eneste forskjell er at jeg får lavere oppløsning og aktiverings boksen.

Holder nå å installere XP, siden det er mye enklere, greit om man kun har en E-350 så gir nok XP bedre ytelse en windows 7.

Lenke til kommentar

Problemet her ligger jo i at du har stilt klokken, og da sikkert dato også. For å unngå problemer bør klokken og datoen være helt riktig FØR du installerer Windows 7.

Om du endrer klokken og datoen etter installasjonen, kan jo ikke windows vite om du ikke har brukt operativsystemet i lang tid før du prøver å aktivere.

Jeg har gjort 100vis av Windows 7 installasjoner siden det kom ut, og har aldri opplevd dette problemet så lenge dato stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

myhken: Takk, muligens det er problemet.

Men så sant pcen er tilkoblet internet, burde det gå ann å sjekke tiden?

Eller er det et problem hos microsoft, at folk prøver å stille datoen tilbake for å forlenge utløpstiden?

Skal forsøke å endre bios klokken. Prøvde å overklokke men det feilet, så da trengte jeg å resete bios, men så ville ikke windows 7 starte igjen, recoverypartisjonene skrude jeg av fordi jeg hadde lite plass.

Men er det også slik under windows update, at man ikke kan endre maskinvarehastighet frem til oppdateringen er installert? Ellers kan det føre til problemer?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Å endre datoen etter installasjonen, kan bli tolket som om at man forøkte å omgå aktivering eller noe lignende.

Jeg hadde en pc med defekt BIOS batteri, så når jeg tok strømmen på den ble klokken satt tilbake til 2000 eller noe.

Etter installasjon av Windows, stilte klokken seg automatisk, og da fikk jeg ikke aktivert. Tror det er samme problem som du har.

Å endre maskinvarehastighet (overklokking) påvirker ikke Windows 7 i noen grad, om du ikke klokker så mye eller feil at det påvirker minne etc. Greit å vite hva man driver med når man overklokker.

Har opplevd å få skikkelige ustabil Windows og korrupt filsystem ved å overklokke feil.

Bl.a Winrar etc kunne ikke pakke ut .rar/.zip filer, fikk bare feilmeldinger.

For å være sikker på at windows 7 er riktig installert, ville jeg gjort ferdig installasjonen, oppdatert etc, sett at alt virket, for å så overklokke om det er noe du absolutt må gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...