Gå til innhold

[Løst] Hastighetstap over router


Mato

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har nett fra GET , og deres standard motorola kabelmodem , etter dette har jeg en D-Link dir-635 , med nyest firmware ( oppdaterte i går ) . jeg har hatt dette oppsettet i sikkert 2 år nå og ikke gjort noen forandringer på oppkoblingen eller instilinger . i de siste 3 ukene har det være veldigt treigt nett , høy ping ol , jeg har avskrevet dette som linje feil hos get siden det har vært mye feilmeldinger på kundeservis sidene for mitt området , men i går hadde jeg en samtale med kundeservise siden feilmeldingene var løst og nette enda tregt hos meg .

 

jeg testet da nettet uten ruteren tilkoblet og fikk da den linjen jeg betaler for hos speedtest.net , når jeg kobler tilbake dropper nedlastningshastingehten min til 1/5 del av det linjen levere , uplasninge er som normal

 

jeg tok og flachet ruteren til nyeste firmware og resatte den til fabrikinstillinger uten noen forandring , prøvde å slå av branmuren i ruteren uten at det og forandret noe på problemet

 

så er det en innstilling på ruteren som er feil eller er ruteren "utbrukt"

 

og er det noen som har anbefaling til et rimelig alternativ , jeg trenger wifi til en laptop og et nettbrett , og lan til 2 stasjonere maskiner som ikke har wifi dekning , jeg trenger strengt tatt ingen router funksjonere eller andre avanserte instillinger ( tror jeg )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig årsak til treg router er høyt antall torrent-koplinger, eller full utnyttelse av opp-hastighet. Prøv å stoppe torrent-klienten din og sjekk hastigheten da.

Har hatt dårlig erfaring med tidligere D-Link modeller i forhold til stabilitet og hastighet, men utelukkende gode erfaringer i forhold til Linksys. Har en Cisco/Linksys E4200 som er god, selv om rekkevidden er enda bedre på en Linksys WRT54GL (som ikke støtter n, bare g, men er dønn stabil).

Lenke til kommentar

alle tester er utført uten noen andre kjørende programmer på netverket .

 

 

jeg har en gammel linksys liggende i boden , den hadde jeg samme problmet med før , det virker som de "brenner" ut etter noen års bruk , jeg skal prøve og koble om og se hva som skjer , men kan se ut som jeg må kjøpe nytt ...

 

EDIT: byttet ruteren = problemet løst

Endret av Mato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...