mariant Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Pc: Acer 5820TG Skjermkort: ATI Mobility Radeon HD 5650 Skjerm: Benq G2420HD Når jeg kobler den bærbare til monitoren med HDMI, er høyeste oppløsning jeg får valgt 1366x768. Pc'en er oppdatert med seneste filene fra Microsoft Update, deriblant en driver for skjermen, og siste grafikkdrivere fra Acers hjemmeside. Er det noe jeg kan gjøre for å få skjermbildet i 1920x1080? Edit: skrivefeil.. Endret 12. november 2011 av mariant Lenke til kommentar
kehax Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ifølge spesifikasjonen på 5820TG så skal HDMI støtte 1920x1080 på HDMI. External resolution / refresh rates5: VGA port up to 2560 x 1600: 60 Hz HDMI™ port up to 1920 x 1080: 60 Hz Denne maskinen er utstyrt med switchable graphics. Det betyr at du har to skjermkort i maskinen. Jeg vil tippe at du har maskinen kjørende på low-end kortet. Høyeklikk en vilkårlig plass på skrivebordet og finn alternativer for "byttbar grafikk" og sett den til skjermkortet med høy ytelse. Husk at du ikke kan klone skjermbilde og forvente at du får full oppløsning på den eksterne skjermen. Du vil kun få full oppløsning på den eksterne skjermen når du kun viser bilde på den eksterne skjermen. Lenke til kommentar
mariant Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Jeg hadde valgt å vise samme skrivebord på både den eksterne skjermen og på den bærbare, så du har helt rett. Begge skjermene viste oppløsningen som er på pc'en. Så fort jeg valgte den eksterne skjermen som hovedskjerm, så ble det riktig oppløsning. Takk for hjelpen kehax!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå