Gå til innhold

Hovefestivalen 2012 - Da er det i gang!

-Night-

Anbefalte innlegg

Men var veldig mange 17åringer der med 18års-bånd, når jeg var der siste i 2009, fordi dem som setter dem på er frivillige. For det første bryr de frivillige seg lite og for det andre var det mange som kjente en frivillig som stod i inngangen. Dette kan riktignok ha endret seg de siste åra.

Bare for å påpeke en ting, jobbet jeg i skjenkebåndavdelingen i fjor, og synes de nesten var litt for strenge der.

Måtte nekte en dame som tydelig var i slutten av 30-årene skjenkebånd fordi hun kun hadde med seg kontanter, og dermed ingen legitimasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har 18års-bånd får du ikke kjøpt øl, og de truer med å klippe festivalbåndet til folk som blir sett drikkende på øl på camp eller festivalområde (har ikke hørt at det faktisk har skjedd). Men var veldig mange 17åringer der med 18års-bånd, når jeg var der siste i 2009, fordi dem som setter dem på er frivillige. For det første bryr de frivillige seg lite og for det andre var det mange som kjente en frivillig som stod i inngangen. Dette kan riktignok ha endret seg de siste åra.

Når det er sagt så trenger man virkelig ikke alkohol for å ha det dritgøy på Hove. «Festivalstemninga» i seg selv fungerer enda bedre enn alkohol som «sosialt glidemiddel». Og rave i skogen er ca like spaca full som edru. :D

(Dessuten er ølen dyr der :p )

pst, jeg har sett at folk som er under 18 mister både en og det andre båndet jeg, så ja det er strengt på det.

Det er en meget god grunn til det nemlig at Hove kan miste skjenkebevillingen sin.

Men var veldig mange 17åringer der med 18års-bånd, når jeg var der siste i 2009, fordi dem som setter dem på er frivillige. For det første bryr de frivillige seg lite og for det andre var det mange som kjente en frivillig som stod i inngangen. Dette kan riktignok ha endret seg de siste åra.

Bare for å påpeke en ting, jobbet jeg i skjenkebåndavdelingen i fjor, og synes de nesten var litt for strenge der.

Måtte nekte en dame som tydelig var i slutten av 30-årene skjenkebånd fordi hun kun hadde med seg kontanter, og dermed ingen legitimasjon.

Hvilken dag var dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det stemmer nok ikke. Vi fikk utdelt matbonger som kunne brukes hos de forskjellige matbodene.

Når det gjelder pauser og lengden på skiftene, kommer det nok ann på hvor du jobber.

Forskjellige "avdelingsledere" har forskjellige rutiner, men mitt inntrykk er at de stort sett er greie og forståelsesfulle folk.

Lenke til kommentar

Yesss! Skal på hove i år, blir mitt 3 år og første gang som myndig. Hoppet over det i forfjor og i fjor (Først og fremst pga jobb), så jeg er 20 år innen festivalen starter.

Nuvel

Vil anbefale deg å ta med drikke, bare pass på at du ikke ender opp helt dritings eller gjør noe kødd sånn at du kan få forklart deg til vaktene om det skulle være noe. Å sitte edru på hovefestivalen er aldri noe jeg kan se for meg er noe koselig.

Er det noen som har vært erfaring som frivillig på Hove 2010 eller 2011? Hørt mye negativt om det tidligere år (som at det er veldig lange skift med få pauser og bare brødmat). Men mulig det er blitt bedre? Fant bare gammel info på nettet.

Kan ikke snakke for Hovefestivalen, men jeg skulle selv være frivillig for Quarten et år. Jeg ble satt opp til å jobbe HVER eneste natt under hovedkonsertene, så jeg ditcha det. Kan se for meg at det er litt av samme greia på Hove, noen kjenner folk som setter opp vaktlista og får kjempe gunstige vakter, mens andre sitter igjen med all dritten.

Edit: M83 bekreftet!! Tenk å være litt halv-beruset, kveldssola senker seg over festivalområde, du har funnet deg ei søt jente som du roter med, mens Midnight city spilles fra scenen. Ahhh jeg kommer til å bli gal. Som jeg gleder meg :D

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Yesss! Skal på hove i år, blir mitt 3 år og første gang som myndig. Hoppet over det i forfjor og i fjor (Først og fremst pga jobb), så jeg er 20 år innen festivalen starter.

Nuvel

Vil anbefale deg å ta med drikke, bare pass på at du ikke ender opp helt dritings eller gjør noe kødd sånn at du kan få forklart deg til vaktene om det skulle være noe. Å sitte edru på hovefestivalen er aldri noe jeg kan se for meg er noe koselig.

Er det noen som har vært erfaring som frivillig på Hove 2010 eller 2011? Hørt mye negativt om det tidligere år (som at det er veldig lange skift med få pauser og bare brødmat). Men mulig det er blitt bedre? Fant bare gammel info på nettet.

Kan ikke snakke for Hovefestivalen, men jeg skulle selv være frivillig for Quarten et år. Jeg ble satt opp til å jobbe HVER eneste natt under hovedkonsertene, så jeg ditcha det. Kan se for meg at det er litt av samme greia på Hove, noen kjenner folk som setter opp vaktlista og får kjempe gunstige vakter, mens andre sitter igjen med all dritten.

Edit: M83 bekreftet!! Tenk å være litt halv-beruset, kveldssola senker seg over festivalområde, du har funnet deg ei søt jente som du roter med, mens Midnight city spilles fra scenen. Ahhh jeg kommer til å bli gal. Som jeg gleder meg :D

De som setter opp vakter strekker seg mye til og blid gjøre dere. Jeg har selv satt opp vakter et år.

Lenke til kommentar

Da er jo det veldig hyggelig og bra. Jeg vet ikke om du mente Hovefestivalen eller Quarten nå, min erfaring er som sagt med Quarten og da var det veldig forskjellsbehandling når jeg så på vaktlista. Godt mulig de brukte mye tid, men det hjelper ikke når de samme folkene må jobbe under hver eneste hovedkonsert.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at det faktisk har blitt utsolgt til dags dato, de har påstått at det har vært nære, men såvidt jeg har sett har de alltid laga mer plass. Det er også kun campen som man riskirer noe på, tror aldri sleve festivalområdet har vært nære å bli utsolgt, faktisk mener jeg de har sagt at de kunne ha betraktelig flere inne på festivalområdet enn de har hatt.

Lenke til kommentar

Noen som vet når de største headlinersene pleier å bli sluppet? Har gått litt i glemmeboka, men mener å huske at det pleier å være litt nærmere festival start de virkelig slipper de store navnene? Akkurat nå er jo den eneste store Snoop dog liksom. Hvor mange flere store artiser kan vi vente? Ser litt dårlig ut foreløpig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...