Gå til innhold

Hovefestivalen 2012 - Da er det i gang!

-Night-

Anbefalte innlegg

LODkaizers-520x346.jpg

Etter fjorårets femårsjubileum så er Hove tilbake for sitt sjette år, som alle år stater Hove stort.

Til sommeren er i perioden Hove 26 - 29. juni.

Campen åpner søndag 24. juni.

Stort festivalvorspiel på campingen mandag 25. juni.

Hjemmeside: Hovefestivalen

Facebook: Hovefestivalen

Event: Hovefestivalen 2012

•  
  • Fly: ta fly til Kjevik. Derfra går det flybusser direkte og via Kristiansand til Arendal.
  • Tog: Det er togstasjon i Arendal. Gå opp bakken og gjennom tunnelen for å komme til sentrum.
  • Buss: Mange busselskaper går mellom Oslo og Stavanger/Kr.sand og stopper i Arendal. Sørlandsekspressen, Lavprisekspressen, Konkurrenten er noen alternativer
  • Bil: Fra begge retninger: Kjør E18 og ta av motorveien der det står skiltet til Arendal, Tromøya, Sykehus og muligens noe mer. Derfra står det i grunnen skilting hele veien til Tromøya og derfra videre til Hove.

Fra Arendal kan komme seg til Tromøya på flere måter. Det blir satt opp egne busser fra sentrum eller man kan ta den normale rutebussen. Man kan også ta båten over. Det går ei ferje fra sentrum og rett over til Tromøya. Skal man ta mange turer til Arendal i løpet av festivalen kan det lønne seg å kjøpe ukespass på båten.

Hove er ikke bare en musikk festival, men tar også vare på kultur, innen for mange områder inklusiv kunst og litteratur.

Årets linup er ikke enda klar med forløping bekreftet artiser er:

Endret av -Night-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

w00t! Blir endelig Hove på meg igjen neste år, siden det faktisk ikke kræsjer med Roskilde for en gangs skyld! :fun:

Skal bli deilig, har savnet Hove i to år.

Og første bookinger lover jo bra. Selv om jeg sikkert er litt vel lei av Skrillex innen sommern. :p

De annonserte forøvrig på twitter at de skal slippe metal-navn - som ikke har spilt der før - til lunsjtid imorra! :)

Endret av Überadri
  • Liker 1
Lenke til kommentar

w00t! Blir endelig Hove på meg igjen neste år, siden det faktisk ikke kræsjer med Roskilde for en gangs skyld! :fun:

Skal bli deilig, har savnet Hove i to år.

Og første bookinger lover jo bra. Selv om jeg sikkert er litt vel lei av Skrillex innen sommern. :p

De annonserte forøvrig på twitter at de skal slippe metal-navn - som ikke har spilt der før - til lunsjtid imorra! :)

Stemmer er slipp i morra, metalhodene kommer nok til og like dem.

Lenke til kommentar

Blir mitt fjerde år óg!

Gode artistslipp så langt, selv om jeg ikke er heeelt fornøyd med Skrillex som headliner. Har alltid trodd Hove satsa på noen litt mer eksklusive til den plassen. Jeg ser heller ikke helt for meg at han spiller på Hovescenen, mye heller på Amfi! :D

Lenke til kommentar

Blir mitt fjerde år óg!

Gode artistslipp så langt, selv om jeg ikke er heeelt fornøyd med Skrillex som headliner. Har alltid trodd Hove satsa på noen litt mer eksklusive til den plassen. Jeg ser heller ikke helt for meg at han spiller på Hovescenen, mye heller på Amfi! :D

Skrillex blir nok amfi - natt avslutting slik som Deadmau5 var :)

*edit Deadmau5

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oj, jeg må bare få sagt det: Hva har skjedd med Hove? Skrillex? Devildriver? Devildriver må jo være det største møkkabandet i sin sjanger, og det sier ikke lite! Og Skrillex? Oppbrukt, innen neste sommer er det vel kun 14. år gamle kids som hører på han? I tillegg har de greid å få med August Burns Red, skal de bare ha mainstream hardcore/metalcore på plakaten? Jeg vet det er tidlig, men det virker på meg som om Hove har helt gitt opp bredden de hadde tidligere år, spesielt på metaldelen. Ta en titt på de siste årenes avslutning på amfiscenen, hvis jeg husker riktig: Prodigy - Deadmau5 - Skrillex. Neste år blir det vel dj Andy North som avslutter...

Virker dog som de kanskje traff riktig med Real Estate.

Lenke til kommentar

Målgruppa til Hove har da alltid vært en del fokusert på «14. år gamle kids»! :)

Mye emo/fjortismetal (Slipknot, Avenged Sevenfold, Bullet for my valentine, Panic at the disco). Mye nye/unge artister generelt. Synes egentlig ikke det er noe galt i det. For de er skikkelig flinke til samle et bredt spekter av god metal og elektronisk musikk i tillegg. Men det er sjeldent dette er headlinere. Og mye up-and-coming-artister - som faktisk er bra, ikke bare typen som er down-and-forgotten neste år. :p

Håper de klarer det i år også. :)

Noen som vet om det ble utsolgt ifjor btw?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er med, vettu! Personlig 5-årsjubileum for min del, så det kan jeg ikke gå glipp av.

Og jeg er positiv til både Devildriver og August Burns Red, enda jeg for lengst har passert 14-årsalderen.

Skrillex derimot, er nok en konsert jeg kommer til å stå over.

Lenke til kommentar

FYI: Du kan kjøpe biletter til «førjulspris» (2250kr) fram til og med 31. januar (2500kr etter det).

Fra intervju med bookingansvarlig Toffen Gunnufsen:

De fleste agentene til artistene er på ferie fram til mandag, men etter det blir det fortgang på ting de neste ukene. Forhåpentligvis har vi en ny headliner på plass i løpet av den tiden… (...) Vi prøver alltid å finne artister som ikke har vært i Norge før for at publikum skal oppleve noe nytt. Spesielt blant mellomheadlinerne er det spennende ting i vente der.

http://www.hovefestivalen.no/2012/01/03/billettilbudet-forlenges/

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har 18års-bånd får du ikke kjøpt øl, og de truer med å klippe festivalbåndet til folk som blir sett drikkende på øl på camp eller festivalområde (har ikke hørt at det faktisk har skjedd). Men var veldig mange 17åringer der med 18års-bånd, når jeg var der siste i 2009, fordi dem som setter dem på er frivillige. For det første bryr de frivillige seg lite og for det andre var det mange som kjente en frivillig som stod i inngangen. Dette kan riktignok ha endret seg de siste åra.

Når det er sagt så trenger man virkelig ikke alkohol for å ha det dritgøy på Hove. «Festivalstemninga» i seg selv fungerer enda bedre enn alkohol som «sosialt glidemiddel». Og rave i skogen er ca like spaca full som edru. :D

(Dessuten er ølen dyr der :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...