1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Nei, men vi ser på samme sak i fra 2 forskjellige synspunkt, alså vi er uenige, eg meinar at det er ikkje noko galt i og svare at en ikkje såg noke, i stadenfor og selle ut sine egne venner. Greit nok. I mine øyne solgte vennen seg selv da han på fylla stakk ned en uskyldig, tilfeldig person. Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Dømt hadde han nok blitt alikavell. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Nå vet ikke jeg hvilket miljø du henger i, og heldigvis pleier ikke mine venner å gå rundt med kniv i fylla og knivstikke folk. Tror heller ikke at vennene mine ville holdt det imot om jeg vitnet i retten, noe jeg ifølge loven faktisk er pliktig til å gjøre. Er de idioter nok til å stikke ned folk så får de ta konsekvensene for det. Er han en venn av deg burde han ikke forvente at du begår mened for han. 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Nå vet ikke jeg hvilket miljø du henger i, og heldigvis pleier ikke mine venner å gå rundt med kniv i fylla og knivstikke folk. Tror heller ikke at vennene mine ville holdt det imot om jeg vitnet i retten, noe jeg ifølge loven faktisk er pliktig til å gjøre. Er de idioter nok til å stikke ned folk så får de ta konsekvensene for det. Er han en venn av deg burde han ikke forvente at du begår mened for han. For meg blir det mer en prinsipp sak. Såklart så soner dem dommen sin i skamm, men når dem en dag kommer ut, så skal det ikkje være sure miner. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nei, men vi ser på samme sak i fra 2 forskjellige synspunkt, alså vi er uenige, eg meinar at det er ikkje noko galt i og svare at en ikkje såg noke, i stadenfor og selle ut sine egne venner. Greit nok. I mine øyne solgte vennen seg selv da han på fylla stakk ned en uskyldig, tilfeldig person. Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Dømt hadde han nok blitt alikavell. Du blir ikke en god venn av å bryte loven. Om du må bryte loven for å beholde et vennskap, er det ikke et godt vennskap. Jeg hadde aldri latt en slik idiotisk ting komme i veien for et vennskap. Her er det ene og alene parten som har bæsja på leggen, og han bør ta sin straff i stillhet, uten å la sinnet gå utover noen uskyldige, uansett om de vitner mot han eller ikke. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Nei, men vi ser på samme sak i fra 2 forskjellige synspunkt, alså vi er uenige, eg meinar at det er ikkje noko galt i og svare at en ikkje såg noke, i stadenfor og selle ut sine egne venner. Greit nok. I mine øyne solgte vennen seg selv da han på fylla stakk ned en uskyldig, tilfeldig person. Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Dømt hadde han nok blitt alikavell. Du blir ikke en god venn av å bryte loven. Om du må bryte loven for å beholde et vennskap, er det ikke et godt vennskap. Jeg hadde aldri latt en slik idiotisk ting komme i veien for et vennskap. Her er det ene og alene parten som har bæsja på leggen, og han bør ta sin straff i stillhet, uten å la sinnet gå utover noen uskyldige, uansett om de vitner mot han eller ikke. Som eg nevnte, så visste eg jo alerede før et vitnet at dem kom til å bli dømt, og at om eg hadde vitnet før eller i mot hadde ikkje hatt noen form for betydning. Eg ser på et godt vennskapsom folk som stiller opp for deg, uansett om du bæsjer på leggen en liten sup, så støtter dem deg og forstår din side av saken. Selv om den i vertfall 2 av tilfellene var heilt håplaust patetisk, noke eg presiserte. Men den dag i dag så er eine fri som fuglen, bra jobb og fått stell på seg selv, vi er fortsatt venner, i etterkant av dei episodane her så fekk vertfall eg orna opp litt for min egen del, og har etter det hjelpt noen av dem med sitt. For ja, dei karane der er den typen som setter det med tillit ganske høgt. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Mye som blir antatt her; 1. Såvidt jeg har sett står det ingensteder at vennen som stakk bar med seg kniv ut på byen. 2. Det står heller ingen steder at det er blind vold. Det kan ha vært slik at de havnet i slåsskamp, fordi innvandreren provoserte. Innvandreren står da og tøffer seg med kompisa sine, det blir knuffing, puffing og etterhvert slåssing. Knivstikkeren ser ingen annen mulighet for han selv enn å ta et våpen som han ser, med mindre han skal ta imot grisejuling. Han fekter rundt seg for å holde dem unna, og ender da opp med å stikke ned personen. Endret 31. januar 2012 av Sleggefettt 1 Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Du har vel eit par mangla om du helde kjeft om drapforsøk, uansett kven som gjer det. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Vennskapet blei ikkje solgt før han la han ut for retten, der en god venn hadde vært stille. Du har vel eit par mangla om du helde kjeft om drapforsøk, uansett kven som gjer det. Du "ser det ikkje" Edit, i alle saker eg har vitnet i, så er det heilt klokkeklart at tiltate blir dømt lenge før et vitnet, så vitne mitt er egentlig ubrukelig, uansett om eg hadde komt med enkelte ville jødekonsiprasjoner som dukker opp her inne av og til. Var av mine nærme venner alle 3, folk som har vært rundt meg lenge, gode karer som gjerne ramla litt utpå. Endret 13. november 2011 av Priim Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Of topic, men hvordan er det relevant at det var en innvandrer han stakk? Det var de endelig bra at de politisk korrekte kom og ordnet opp … 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Men for og svare på spørsmålet om dere kan bli "venner igjen" Personlig så hadde ikkje eg blitt veldig happy, kommer ann på situasjonen egentlig, hadde det vært en sak der "kompisen min" kunne fått straff for å være stille, så hadde eg forstått det. Men som regel så er det jo frivillig og vitne, med mindre det er spesielle tilfeller. Tilgir han deg så har han et stort hjerte, eller en taper uten andre venner, alt ettersom. Men, dummeste du gjør er vertfall å springe og beklage, du kan jo stå opp og seie at du "gjor det einaste rette" enten så forstår han det, ellers så blir han forbanna på deg og bæsja på tunet ditt når han kommer ut. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 TRÅDSTARTER HER. Hvordan i HELVETE kunne jeg la være å si noe??? Jeg anmeldte ikke meg selv som vittne, det var 4 andre vittner også. Og NOEN hadde anmeldt meg som vittne. Hva faen hadde jeg for valg?! Kan si at "gjerningsmannen" har kommet hjem idag, i venten på straffet. Bør jeg besøke han= MVH Trådstarter Postet av anonym: 730e4b7f33f17d579f885afc33a9ca62 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 TRÅDSTARTER HER. Hvordan i HELVETE kunne jeg la være å si noe??? Jeg anmeldte ikke meg selv som vittne, det var 4 andre vittner også. Og NOEN hadde anmeldt meg som vittne. Hva faen hadde jeg for valg?! Kan si at "gjerningsmannen" har kommet hjem idag, i venten på straffet. Bør jeg besøke han= MVH Trådstarter Postet av anonym: 730e4b7f33f17d579f885afc33a9ca62 Du kunne bare sagt "eg såg ikkje situasjonen" Eller, eg va dritings,ditta huska eg ikkje. Whatever makes your boat float. For framtida di sin del er faktisk det viktigaste at du føler det du gjor var riktig. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 I begynnelsen på oktober begikk min ENESTE nære venn en brutal handling. Han var på fylla og havnet i slåsskamp med en innvandrer, han stakk han 2 ganger i brystet med kniv. Et av hoggene traff hjertet, men han overlevde. Jeg ble vittne. Idag, mer enn 1 måned etter hendelsen, har jeg vært i retten og vittnet mot bestekompisen min. Vet ennå ikke hvor lang tid han må være i fengsel, men opptil 2 år skulle jeg tro. Jeg har vittnet mot min egen bestekompis i retten og har ikke forsvart han på noen måte. Jeg sa det jeg har sett, ville ikke lyve i retten. Det tok cirka 1 time, og han ikke noen som helst øyekontakt med meg. Jeg prøvde et par ganger å få øyekontakt, men fikk ikke det. Kanskje verdt å tillegge at han hadde ganske stor respekt for meg gjennom hele vårt vennskap? Han er ikke den populæreste fyren i bygda akkurat...Men når han kommer ut fra fengslet, hva skal jeg si når jeg møter han? Vil ikke at vårt vennskap skal ta slutt! Vi er begge 19 år gamle gutter. Postet av anonym: 23234cc87c90fd718aaff468c0a44f34 Har litt spørsmål rundt hvorfor og hvordan dette skjedde. Hvem sin kniv var det? Hvorfor ble det slosskamp? Hvorfor knivstakk kompisen din innvandreren? Det er mange her som skriver at du bør spørre deg om du vil være venn med han i det heletatt. Jeg synes det blir alt for forhastet. Du sier han er en nær venn, og jeg regner med det er en grunn til dette. Det er flere her som sier at det kompisen din har gjort er like gale som mord, selv om resultatet ikke ble det samme. Jeg er uenig. Jeg har ikke sett at du har forklart hvorfor han gjorde det han gjorde, men jeg vil gjerne vite mer om hvorfor. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har selv vært i lignende situasjoner noen ganger, er jo bare og sei at du ikkje såg noke Alle 3 blei dømt alikavell, forstår jo at eg ikkje kunne "lyge" for da hadde jo eg også blitt dømt i lag med dem, men gode venner tilgir, men du backstabba han jo faktisk. Tilfeldig vold som trådstarters kompis ble dømt for er noe annet enn tøff, organisert kriminell aktivitet som jeg kan tenke meg du og dine venner driver med, så å kalle det trådstarter gjorde for «backstabbing» er tullete og idiotisk. Hadde en av mine venner stukket ned en tilfeldig person i fylla, hadde jeg overhode ikke hatt problemer med å fortelle sannheten. Du skriver som om det er blind vold mot et stakkars uskyldig offer. Trådstarter har ikke sagt noe som helst om omstendighetene rundt knivstikkingen. Den kan være fra fullstendig berettiget mot en person som begynte å banke opp trådstarters kompis, som beskyttet seg, til som du sier, helt tilfeldig blind vold mot et stakkars uskyldig og tilfeldig offer som absolutt ikke gjore noe som helst for å bli knivstukket. Faktum er at vi ikke vet hva som egentlig har skjedd. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det er lett å være etterpåklok, så hva er poenget med å få TS til å føle seg verre, Priim? Uansett, hvis jeg hadde utført en slik forbrytelse, så ville jeg nok skjems så mye at jeg ikke hadde villet ønske å oppå øyekontakt med noen i rettsalen, eller ellers. Og hvis det er tilfelle med kompisen til TS, så synes jeg TS burde ta initiativet til å besøke kompisen sin og forklare seg. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Det er lett å være etterpåklok, så hva er poenget med å få TS til å føle seg verre, Priim? Uansett, hvis jeg hadde utført en slik forbrytelse, så ville jeg nok skjems så mye at jeg ikke hadde villet ønske å oppå øyekontakt med noen i rettsalen, eller ellers. Og hvis det er tilfelle med kompisen til TS, så synes jeg TS burde ta initiativet til å besøke kompisen sin og forklare seg. Om en virkelig ikkje tåler andre sine meninger, så spør en ikkje om dem heller. Edit; Har ingen planer om å gi han dårlig samvigtighet heller, mener det han gjor er galt ovenfor 'kompisen' sin. Men som folk har begynnt å presisere, så er handlingsforløpet en viktig faktor, men ut i fra trådstarter sin første post, så rekner eg ikkje med at det var noke som kompisen til gode akkurat. Kanskje han forstår, kanskje han føler du gikk i mot han, dunno. Eg veit vertfall at eg hadde latt væt og gå i mot mine venner på den måten, når der var 4 andre vitner er det faktisk ubetydelig også. Endret 13. november 2011 av Priim Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Wow.. Jeg har lest samtlige innlegg her... Alle som mener at trådstarter er "snitch", "rotte", "backstabber" osv virker som de henger i kriminelt miljø. De fleste av oss går en livstid uten å sette foten innen for tinghuset, utenom når de skal gifte seg borgerlig. Men enkelte her, som ikke liker det TS gjorde, har jo vært i flere avhør, vitneavhør osv. Kompis eller ikke, så er det faen meg ikke normalt at noen stikker ned noen, samme hva situasjonen er. "Jeg så det ikke" er å lyve "Jeg var for dritas" er å lyve "Jeg har ikke kjennskap til det" er å lyve. Trådstarter, du gjorde det eneste riktige. Er kompisen din sur, så bør du finne deg nye venner Endret 13. november 2011 av Tiugama Kaa 7 Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 TS, jeg er enig i at du gjorde det eneste rette og det ser det ut til at du allerede vet! Jeg synes du skal tenke litt over hva som faktisk skjedde. Uansett hvor dritings man er så er det noe feil i topplokket hvis man går så langt som å skade og nesten drepe en person. Har du tenkt på at det kunne vært deg? Du kjenner han best, men vær forsiktig!! 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Forresten, må man forklare seg i Norge? Altså, hvis det var en konflikt i en rettsak, kan vitnet da si for eksempel at han velger å ikke forklare seg? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Er selv aldri straffedømt. Så har tenkt å klare meg uten det stempelet. Har også stor respekt for lov og orden. Men selger ikkje vennane mine av den grunn, uansett kva dei har gjort så veit ikkje eg om det. Thats just the way it is. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå