Analmeth Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 I usa er det som regel mildare straff viss mannen er svart. Det har jeg ikke hørt noe om, Priim. Har du kilder? For å gå tilbake til emnet, så tror jeg ikke alt håp er ute for vennskapet. Lojalitet er for meg svært viktig i et vennskap, men denne gangen tror jeg du gjorde det eneste riktige. Hvis han er så råtten at han går rundt med kniv i lomma mens han misbruker alkohol er fengsel og rehabilitering både det beste for ham og alle rundt ham. Selvsagt er det vondt for ham å bli vitnet mot av sin beste venn (?), men over tid kan det godt hende han tilgir deg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Handlingen kompisen din har gjort er like ille som et mord, bare at resultatet ble ikke like ille. Jeg kan ikke se hvorfor det virker som du strever etter et vennskap med en sånn fyr, og hvis kompisen din er sur på deg når han kommer ut er han virkelig ikke din venn, men kun en egoistisk drittsekk som ikke bryr seg om deg. Jeg er ikke enig. Den som har begått en så alvorlig forbrytelse har bruk for støtte. Hadde det vært min kompis, ville han fortsatt være min kompis. Vel når sant skal sies er jeg egentlig ikke egnet for å komme med noen fasit til denne situasjonen annet enn "skaff deg en ny venn, nytt liv". Da et faktum er at kompisen knivstakk noen(for alt jeg vet kunne kompisen gjort verden en tjeneste da det garantert er en invandrer som gjør nok faenskap i landet vårt), en annenting er at det ikke går foruten at kompisen går med kniv, og det ikke uten grunn, så hadde varsellampen min blinket for lenge sia. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Alle 3 blei dømt alikavell, forstår jo at eg ikkje kunne "lyge" for da hadde jo eg også blitt dømt i lag med dem, men gode venner tilgir, men du backstabba han jo faktisk. Så du mener det er feil å si sannheten fordi det er snakk om en venn? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har selv vært i lignende situasjoner noen ganger, er jo bare og sei at du ikkje såg noke Alle 3 blei dømt alikavell, forstår jo at eg ikkje kunne "lyge" for da hadde jo eg også blitt dømt i lag med dem, men gode venner tilgir, men du backstabba han jo faktisk. Tilfeldig vold som trådstarters kompis ble dømt for er noe annet enn tøff, organisert kriminell aktivitet som jeg kan tenke meg du og dine venner driver med, så å kalle det trådstarter gjorde for «backstabbing» er tullete og idiotisk. Hadde en av mine venner stukket ned en tilfeldig person i fylla, hadde jeg overhode ikke hatt problemer med å fortelle sannheten. 6 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har selv vært i lignende situasjoner noen ganger, er jo bare og sei at du ikkje såg noke Alle 3 blei dømt alikavell, forstår jo at eg ikkje kunne "lyge" for da hadde jo eg også blitt dømt i lag med dem, men gode venner tilgir, men du backstabba han jo faktisk. Tilfeldig vold som trådstarters kompis ble dømt for er noe annet enn tøff, organisert kriminell aktivitet som jeg kan tenke meg du og dine venner driver med, så å kalle det trådstarter gjorde for «backstabbing» er tullete og idiotisk. Hadde en av mine venner stukket ned en tilfeldig person i fylla, hadde jeg overhode ikke hatt problemer med å fortelle sannheten. Viss du då ønsker og bevare venneskapet så har du jo gjort en liten glipp. Kva det inngikk er urelevant. I usa er det som regel mildare straff viss mannen er svart. Det har jeg ikke hørt noe om, Priim. Har du kilder? For å gå tilbake til emnet, så tror jeg ikke alt håp er ute for vennskapet. Lojalitet er for meg svært viktig i et vennskap, men denne gangen tror jeg du gjorde det eneste riktige. Hvis han er så råtten at han går rundt med kniv i lomma mens han misbruker alkohol er fengsel og rehabilitering både det beste for ham og alle rundt ham. Selvsagt er det vondt for ham å bli vitnet mot av sin beste venn (?), men over tid kan det godt hende han tilgir deg. 2pac, BIGGIE ble aldri etterforska. Mye mord utført i svarte miljøer blir aldri etterforska og henlagte. Mye vold mot svarte blei og har blitt undervurderte, pågrunn av undertrykkelse. Alle 3 blei dømt alikavell, forstår jo at eg ikkje kunne "lyge" for da hadde jo eg også blitt dømt i lag med dem, men gode venner tilgir, men du backstabba han jo faktisk. Så du mener det er feil å si sannheten fordi det er snakk om en venn? Mitt forslag er og ikkje sei noke, viss du ønsker å fortsatt være venner. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Viss du då ønsker og bevare venneskapet så har du jo gjort en liten glipp. Spørsmålet er vel heller om det er verdt å bevare vennskapet. Jeg hadde ikke hatt noe imot det, men hvis kameraten på en eller annen måte ble sint eller skuffet for at jeg vitnet, hadde jeg ikke sett på det som et stort tap. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 (endret) Viss du då ønsker og bevare venneskapet så har du jo gjort en liten glipp. Spørsmålet er vel heller om det er verdt å bevare vennskapet. Jeg hadde ikke hatt noe imot det, men hvis kameraten på en eller annen måte ble sint eller skuffet for at jeg vitnet, hadde jeg ikke sett på det som et stort tap. Viss du syns vennskapet er værdt det, så koster det deg ingenting å sei at du ikkje såg noke Alle veit jo at dei blir dømt uansett, hjelper ikkje noken sin sak om du legger ut vennane dine då. Men missforstå meg riktig. Er ingen tilhenger av brudd på lovverket og forholder meg selv til loverket vårt, men alle har jo noken i sin omgangskrets som ramler litt utpå. Endret 12. november 2011 av Priim Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Viss du syns vennskapet er værdt det, så koster det deg ingenting å sei at du ikkje såg noke Samvittighet? Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Viss du syns vennskapet er værdt det, så koster det deg ingenting å sei at du ikkje såg noke Samvittighet? er ikke kjærlighet og vennskap noe av det sterkeste båndet som finnes? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Viss du syns vennskapet er værdt det, så koster det deg ingenting å sei at du ikkje såg noke Samvittighet? Hadde fått dårligare samvittighet om eg hadde følt at eg hadde støtta oppunder at dei hadde blitt dømt. Men kordan ville du ha fått dårlig samvet over nåke sånt? La oss sei at en venn av deg er tiltalt for grov vold, siden det er ganske vanlig, du var vitne til tilfellet, i lag med flerfoldige andre, du visste at han ville blitt dømt, du visste og at han "angra" What would you do? Ikkje assoisier med mine tilfeller. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 hva i alle dager har det med dette emne og gjøre O. o? Sånn går det når man er i flere tråder samtidig. Herregud.. Skjer alle av og til Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 er ikke kjærlighet og vennskap noe av det sterkeste båndet som finnes? Ikke for enhver pris. Men kordan ville du ha fått dårlig samvet over nåke sånt? Se på saken fra offerets side, da. Hvordan hadde du likt det hvis du uten å ha provosert ble stukket ned av en tilfeldig person, og kameratene hans løy i retten slik at han gikk fri? Hadde det vært greit ettersom de gjorde det for å «beholde vennskapet»? La oss sei at en venn av deg er tiltalt for grov vold, siden det er ganske vanlig, du var vitne til tilfellet, i lag med flerfoldige andre, du visste at han ville blitt dømt, du visste og at han "angra" What would you do? Hvis jeg ble tvunget til å vitne hadde jeg ikke løyet. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 er ikke kjærlighet og vennskap noe av det sterkeste båndet som finnes? Ikke for enhver pris. Men kordan ville du ha fått dårlig samvet over nåke sånt? Se på saken fra offerets side, da. Hvordan hadde du likt det hvis du uten å ha provosert ble stukket ned av en tilfeldig person, og kameratene hans løy i retten slik at han gikk fri? Hadde det vært greit ettersom de gjorde det for å «beholde vennskapet»? La oss sei at en venn av deg er tiltalt for grov vold, siden det er ganske vanlig, du var vitne til tilfellet, i lag med flerfoldige andre, du visste at han ville blitt dømt, du visste og at han "angra" What would you do? Hvis jeg ble tvunget til å vitne hadde jeg ikke løyet. Du lyger jo ikkje, du lar bare vær og sei noke. Til dømes: "Eg veit ikkje" "Eg såg ikkje det" "Det har eg ingen kjennskap til" 3 basissvar som gjør at vitneavhøret ditt blir ubrukelig. Hadde noen blitt frikjent for og knivstikke meg på åpengate så hadde jo det vært kjipt, om eg hadde døyd så hadde eg jo ikkje merka noko til det. Men der kan jo dei som kanskje skyldar meg ei tjenste steppe inn Lenke til kommentar
Populært innlegg Runar Skrevet 12. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 12. november 2011 Du lyger jo ikkje, du lar bare vær og sei noke. Til dømes: "Eg veit ikkje" "Eg såg ikkje det" "Det har eg ingen kjennskap til" 3 basissvar som gjør at vitneavhøret ditt blir ubrukelig. Å si at du ikke så noe, når du faktisk så alt, er å lyve. 10 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Du lyger jo ikkje, du lar bare vær og sei noke. Til dømes: "Eg veit ikkje" "Eg såg ikkje det" "Det har eg ingen kjennskap til" 3 basissvar som gjør at vitneavhøret ditt blir ubrukelig. Å si at du ikke så noe, når du faktisk så alt, er å lyve. Men, kva om du såg noke som egentlig ikkje skjedde, og du sier noe feil, fordi at du i ettertid trodde at det skjedde, så har du faktisk gjort noko værre oO Et heilt vanlig spørsmål er "såg du at fuglen bæsja på tunet" Nei, det såg eg ikkje. "Såg du at katten spiste fuglen etter at han bæsja på tunet" Nei, eg veit ikkje om katten gjor det. Selv om du har sett det, så kan det hende at du bare "oppfatta" det som noko anna, ser ikkje på det og sei noke, eller det og svare på den måten der som og lyge. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Selv om du har sett det, så kan det hende at du bare "oppfatta" det som noko anna, ser ikkje på det og sei noke, eller det og svare på den måten der som og lyge. Nå kverulerer du. Hvis jeg ikke så det, hadde jeg ikke sagt at jeg gjorde nettopp det. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Selv om du har sett det, så kan det hende at du bare "oppfatta" det som noko anna, ser ikkje på det og sei noke, eller det og svare på den måten der som og lyge. Nå kverulerer du. Hvis jeg ikke så det, hadde jeg ikke sagt at jeg gjorde nettopp det. Da tenker du at det var akkurat det som skjedde. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har du gått tom for argumenter ettersom du prøver deg på «så du virkelig det du så»? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har du gått tom for argumenter ettersom du prøver deg på «så du virkelig det du så»? Nei, men vi ser på samme sak i fra 2 forskjellige synspunkt, alså vi er uenige, eg meinar at det er ikkje noko galt i og svare at en ikkje såg noke, i stadenfor og selle ut sine egne venner. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Nei, men vi ser på samme sak i fra 2 forskjellige synspunkt, alså vi er uenige, eg meinar at det er ikkje noko galt i og svare at en ikkje såg noke, i stadenfor og selle ut sine egne venner. Greit nok. I mine øyne solgte vennen seg selv da han på fylla stakk ned en uskyldig, tilfeldig person. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå